Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Kodiaq II SUV

LR, 7 miesięcy temu
Silnik 2.0 TDI SCR 193KM 142kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Kodiaq II SUV 2.0 TDI SCR 193KM 142kW od 2024 - Oceń swoje auto
3,71
15% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Pracuje fajnie, spalanie cudowne.
Karoseria : bardzo przestronny, nawet jak na SUV
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : przełączanie D/R - przód/tył ma 2 sekundy opóźnienia!!! Dramat!!! Szybciej bym manualem te biegi przełączał. Aha i nie ma przód/tył w trybie sport xD Jak włączysz wsteczny to wyłącza tryb sport. Ktoś to ustawił pod refleks 90 letnich emerytów.
Układ elektryczny : za tych asystentów powinni odebrać homologację!!!
Układ elektryczny : start stop to kolejny dramat - potrafi gasnąć przy dojeździe do skrzyżowania/wzniesienie - wciskasz gas i masz znowu 2 sekundy laga!!! To jest po prostu niezbezpieczne, jak potrzebujesz mieć przyśpieszenie a auto gaśnie, zanim się odpali, zanim skrzynia poda moc na koła to możesz komuś wyjechać.
2,0
Całokształt
Z plusów + bardzo wygodne i przestronne. Z tyłu czujesz się jak prezydent, tyle jest miejsca. +Wygląda super. +Bagażnik przestronny, acz na niższym poziomie nie można go rozłożyć na płasko przy siedzeniach bo deska jest źle zaprojektowana ;/ + Suwana kanapa tylna + skrzynia spoko pracuje (nie licząc manewrowania przód/tył bo to jakieś nieporozumienie) + silnik ma kopa, napęd dołączany bardzo dobrze sobie radzi (nie testowałem w terenie) + Matrix LED - bardzo fajnie działają. Automatyczne światła również. + wygodnie się wsiada i wysiada + spalanie cudowne - jak butujesz to łapie może 11l/100 km, w zimę, na zimnym silniku. Grzeczna jazda to wynik nawet 7,5 l/100 km, średnio 8 do 8,5 l/100 km. Jeżdżę dynamicznie, nie eko, to pali średnio 9,5-10 l/100 km. Na trasie przy licznikowo 160km/h spalanie jest na poziomie 9,5 l/100km. No rewelacja. + nawiewy bardzo dobrze rozmieszczone. + fotele wygodne. + zawieszenie idealne - nie za miękkie nie za twarde. Czujesz, że jedziesz suvem, nie compactem, nie twardą terenówą. I w mieście i na trasie super się sprawuje. Na szutrach i dziurawych drogach super wybiera. NA zakrętach nie kładzie go tak że odnosisz wrażenie, że zaraz przekoziołkujesz. +Przy 150/160km/h można spokojnie rozmawiać z pasażerami. + ładna tapicerka i bardzo fajnie wykonana - praktycznie we wszystkich wersjach wyposażenia +/- upośledzona klamka-sztylet w kodiaku nie przeszkadza. Superba z tą klamką bym nie kupił. Z minusów - idiotyczny komputer pokładowy. Nie intuicyjny, niekonfigurowalny. Połowę rzeczy trzeba wyłączać przez przebijanie się przez upośledzone ikonki i wielopoziomowe menu. Ustawianie i wyłączanie czegokolwiek jest pochowane w różnych miejscach. - ustawianie pokrętłami nie widać -zlewa się z ekranem. Super, że musisz wzrok odrywać. - Nie widać ile AD blue zostało, brak wskaźnika paliwa (jest tylko liczba km). AD Blue pokazuje, że masz "od 5 do 15 litów" xD XXI wiek a nie mogą zrobić zwykłego pływaka jak w zbiorniku paliwa... Dystans ad blue mocno umowny po 100 km przejechanych na spokojnie potrafi pokazać, że jednak masz ADB na 1500 km mniej niż przed podróżą... - asystenci to porażka - działają jak chcą, reagują kiedy chcą. Za każdym razem asystent kolizji tak strzela z hamulca, że można zawału dostać i zęby sobie wybić. Raz strzeli gdy "przeszkoda" jest kilkadziesiąt metrów od nas, innym razem jak praktycznie się o nią ocieramy. Samochód przed tobą zwalnia? Masz wciśnięty hamulec? Nie szkodzi! Skoda i tak strzeli po heblach, że zębami ugryziesz kierownicę. Inny razem jak się zagapisz to w ogóle nie zareaguje mimo znacznej różnicy prędkości. Pieszy jest 15 m od ciebie a ty się ledwie toczysz do tyłu? Nie szkodzi! Strzelę ci po heblach tak jakbyś miał go już pod oponą. Dramat, kto w ogóle dał homologację na coś takiego? - "aktualizacja asystentów" z lutego/marca 2025 nic nie dała. - lane assist - albo wyrywa ci kierownicę (dosłownie) albo w ogóle niedziała. Nie polecam trzymać 1 ręką, bo możesz wylądować w rowie. Szarpnięcie potrafi się pojawić z czapki np. ledwie zbliższysz się do linii a auto wyrywa ci kierownice jakbyś miał o 90 stopni skręcić. Kilkadziesiąt razy bym wjechał w bariery drodze, bo nie zadziałał, mimo bardzo dobrej widoczności i czytelnych linii na drodze... Skoda powinna się uczyć od KIA jak się robi asystenty. KIA 10 lat temu robiła lepsze asystenty niż teraz Skoda i VW. - start stop to kolejny dramat - potrafi gasnąć przy dojeździe do skrzyżowania/wzniesienie - wciskasz gas i masz znowu 2 sekundy laga!!! To jest po prostu niezbezpieczne, jak potrzebujesz mieć przyśpieszenie a auto gaśnie, zanim się odpali, zanim skrzynia poda moc na koła to możesz komuś wyjechać. - kamera cofania jest słaba. Widoczność jest spoko, ale rybie oko jest tak schrzanione, że w ogóle nie da się wyczuć odległości. Przy cofaniu można się na pocić. A jak dorzucisz te zaefajne asystenty to cofanie skodą stanowi nerwowe przeżycie. Ponownie - KIA robi to dużo lepiej. - skrzynia biegów - przełączanie D/R - przód/tył ma 2 sekundy opóźnienia!!! Dramat!!! Szybciej bym manualem te biegi przełączał. Aha i nie ma przód/tył w trybie sport xD Jak włączysz wsteczny to wyłącza tryb sport. - fotel kierowcy jest źle zaprojektowany (chyba kobieta to projektowała) - wysuwana część podudzia jest za wąska i lewa noga się zsuwa... Przez to na dłuższej trasie nie można siedzieć w dowolnej pozycji - fotel kierowcy - jak auto jest odpalone to fotel się nie cofa - kilkadziesiąt razy zaebaem kolanem o kolumnę kierownicy... - dość ograniczona możliwość regulacji kolumny (maksymalnego wychylenia w górę. Dziwne bo do duży suv a nie compakt (a mam 185 cm, więc wielkoludem nie jestem. - podnóżek na lewo od pedałów jest zbyt pionowy - jak kładziesz na nim stopę to jest cały czas napięta. Kilku użytkowników też się na to skarżyło, że nie wiedzieli dlaczego lewa noga i stopa ich tak boli. No właśnie temu. - te nieszczęsne pokrętła. No fajnie, że są, ale i tak muszę patrzeć co mam kliknięte zanim zacznę nimi kręcić. - czujniki zbliżeniowe - jak zamykasz klapę bagażnika to nie odchodź od auta, poczekaj aż się klapa zamknie, bo ci się auto nie zamknie xD Kto to projektował?!?! zdalnie z domu klapę czasem otworzysz z pilota, czasem nie, zależy czy skoda ma humor czy nie... -Bagażnik - na niższym poziomie nie można go rozłożyć na płasko przy siedzeniach bo deska jest źle zaprojektowana i sterczy do góry. Jak coś dłuższego i wysokiego załadujesz to będzie ci uderzało o klapę bagażnika. Listwy LED a raczej kilku mikrolampek nie polecam bo to kicz za 1000 zł ;/ To nie powinno kosztować więcej niż 300-500 zł brutto. W VW wygląda to o niebo lepiej. - podłokietnik - sposób ustawiania jest słaby i brak normalnej regulacji pionowej. Bardzo to nie przeszkadza, ale możnaby to poprawić. Żeby nie silnik to z pewnością bym nie kupił drugi raz. A przed zakupem byłem bardzo napalony na ten samochód. Bardzo odradzam
Wrażenia
5,0
Silnik
+ silnik ma kopa, napęd dołączany bardzo dobrze sobie radzi (nie testowałem w terenie) + spalanie cudowne - jak butujesz to łapie może 11l/100 km, w zimę, na zimnym silniku. Grzeczna jazda to wynik nawet 7,5 l/100 km, średnio 8 do 8,5 l/100 km. Jeżdżę dynamicznie, nie eko, to pali średnio 9,5-10 l/100 km. Na trasie przy licznikowo 160km/h spalanie jest na poziomie 9,5 l/100km. No rewelacja.
1,0
Skrzynia biegów
przełączanie D/R - przód/tył ma 2 sekundy opóźnienia!!! Dramat!!! Szybciej bym manualem te biegi przełączał. Aha i nie ma przód/tył w trybie sport xD Jak włączysz wsteczny to wyłącza tryb sport. Poza tym skrzynia pracuje fajnie. 1 gwiazdka, bo praktycznie nie da się z tego auta korzystać.
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo fajnie się siedzi i wszystko widać. Duże lusterka.
2,0
Ergonomia
asystenty, start stop, fotel, upośledzone menu, głupie pokrętła - totalne zaprzeczenie ergonomii...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
sprawnie działa. Choć czasami klimatronik źle dobiera temperaturę i trzeba ręcznie ustawić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jest super przestronny. Można biwakować.
5,0
Wyciszenie
Przy 150/160km/h można spokojnie rozmawiać z pasażerami.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
wady jak w chińczyku. Jakby kosztował max 150.000 zł w wypasionej wersji to można pomyśleć o zakupie. Tyle wad w aucie, że głowa mała.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
asystenci praca skrzyni jazda przód/tył start stop nie naprawialne, nie konfigurowalne - powinni zabrać homologację dla tego auta.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI SCR 193KM 142kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Kodiaq II SUV

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów