Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia II Scout

Paweł, 6 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 340 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Skoda Octavia II Scout 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przymierzam się do kupna kolejnej Octavii, oczywiście Scouta. Sprawdził się w 100%!
5,0
Całokształt
Samochód mam od nowości. Sprawuje się rewelacyjnie. Kupiłem Scouta jako samochód rodzinny, wygodny dla czwórki osób, pakowny, z satysfakcjonującą mocą silnika. Scout dokładnie taki jest! Napęd na cztery koła daje mi komfort jazdy zimą w góry, wyższe zawieszenie pozwala bezstresowo jeździć po dziurawych drogach oraz wyższych krawężnikach. To co najbardziej cenię w tym aucie, to niezawodność oraz niskie koszty utrzymania. Silnik żyleta, w ogóle nie wiem co to jest koło dwu-masowe, skrzynia sprawuje się bez zastrzeżeń. Samochód z racji gabarytów nadaje się zarówno do miasta, jak i na dalsze wakacyjne trasy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bez zarzutów, jak na diesla świetnie przyspiesza, można bezpiecznie wyprzedzać, a przyznam, że lubię jeździć dynamicznie.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia idealnie zsynchronizowana, zmiana biegów przy jeździe w mieście to sama przyjemność.
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
Wielkość szyb w aucie umożliwia dobrą widoczność zarówno do przodu, jak i do tyłu. Cofanie nie nastręcza trudności. Przednie słupki mogłyby być trochę węższe.
5,0
Ergonomia
Samochód przy swojej długości daje naprawdę wygodę jazdy, konsola przyjaźnie zaprojektowana, od pierwszego dnia obsługuje się ją instynktownie. Dodatkowo miejsca na kubki, podłokietniki z przodu i z tyłu, głębokie kieszenie boczne w drzwiach - to wszystko powoduje, że Skodą się naprawdę przyjemnie podróżuje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą Scout się szybko nagrzewa. Klimatyzacja dzięki nawiewom na tył, latem ochładza również pasażerów. Znalezienie auta z nawiewami z tyłu nie było takie proste, tu producent pomyślał również o korzystających na tylnych siedzeniach - brawo!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Siedzenia przednie miło wyprofilowane, siedzi się wygodnie bez bólu kręgosłupa po kilkugodzinnej jeździe. Z tyłu bardzo dużo miejsca, nawet dla wysokiego faceta jak ja (1,90). Ława tylna wygodna, oparcie dobrze wyprofilowane, nad głową luz.
4,0
Wyciszenie
Jak już wspomniałem, silnik diesla świetnie pracuje, na wolnych obrotach w ogóle go nie słychać. Przy jeździe na autostradzie hałas zupełnie akceptowalny, można swobodnie rozmawiać, przy 170 km/h robi się głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I to jest wisienka na torcie! Samochód pomimo swoich gabarytów i napędu 4 x 4 pali średnio 6,0- 7,0 l na 100 km. Zimą dochodzi przy jeździe miejskiej do 7,5 i to jest maks!. Scout, z tym silnikiem naprawdę mało pali, choć lubię czasem depnąć. Na trasie przy równej jeździe 140 km/h spala 6 l. Części, jak to do Skody, banalnie tanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód, przy kupnie, nie był tani, ale uważam, że sprawdził się pod każdym względem i wart był tych pieniędzy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie doświadczyłem

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia II Scout