Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia IV Kombi

Adam, 3 lata temu
Silnik 2.0 TDI 150KM 110kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia IV Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamika której raczej się spodziewałem i zaskakująco niskie spalanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Hałas we wnętrzu / szum od opon.
5,0
Całokształt
Auto sprawia bardzo dobre ogólne wrażenie. Z uwagi na popularność poprzednich modeli Octavii i zupełną niepopularność póki co (grudzień 2020) nowego modelu, a także nowoczesną stylistykę, nie przypominającą poprzedniej wersji, większość bierze go za jakiś nowy model Superba, co świadczy o tym, że wygląda dobrze i na auto wyższej klasy. W połączeniu z atrakcyjnym finansowaniem i pakietem serwisowym, myślę, że gdybym dziś miał decydować, wybrałbym ponownie nową Octavię. Jeśli weźmiemy bowiem pod uwagę nieduży planowany spadek wartości, atrakcyjny wygląd i bogate wyposażenie, myślę, że Octavia to bardzo racjonalny wybór.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny i bardzo oszczędny. Spalanie w spokojnej trasie - 4,5l, miasto lub autostrada - 5,5l
4,0
Skrzynia biegów
Przy codziennej jeździe płynna, niewyczuwalna praca, bez szarpania. Przy nieco dynamiczniejszych przyspieszeniach skrzynia potrafi się czasem pogubić i chwilę się zastanawia przed redukcją biegu.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie stosunkowo sztywne (auto z pakietem Dynamic), na progach zwalniających efekt dobijania. Po przejechani kilku tysięcy gdy nieco się rozbiło jest zdecydowanie lepiej, lecz w porównaniu do poprzedniego auta (Golf 7) jest zdecydowanie mniej komfortowo, oraz samo zawieszenie wyczuwalnie głośniej pracuje.
5,0
Karoseria
Auto z zewnątrz prezentuje się naprawdę dobrze. Przeskok stylistyczny jeśli chodzi o Octavię i osobiście uważam, że to jedne z ładniejszych kombi na rynku.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niefortunne umieszczenie środkowych nawiewów. Najlepiej gdy po prostu są zamknięte, inaczej odczuć można pewien dyskomfort gdy wieje nam ciągle po prawej ręce i kolanie. Równie dobrze mogłoby ich nie być i można by to miejsce wykorzystać jako schowek.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń to konkurencja w której Octavia jest naprawdę mocna. Golf 7 Variant którym jeździłem wcześniej był zdecydowanie mniej obszerny. Octavia okazuje się sporo pakowniejsza od wielu aut z segmentu D, nie ustępując niczym liderom takim jak Passat czy Superb. Okazjonalnie korzystam z BMW serii 5 z roku 2018 w wersji sedan i nawet tak duże auto sprawia wrażenie ciasnego w porównaniu do Octavii.
3,0
Wyciszenie
W porównaniu do innych aut segmentu jest ok, hałas oceniam na poziomie Skody Superb więc teoretycznie powinno być dobrze. Jednak w porównaniu do Golfa 7 z którego przesiadłem się do Octavii jest jednak zauważalnie głośno. Do tego wręcz stopnia, że pierwsze dni w nowym aucie były wręcz męczące przez dobiegający do kabiny hałas. Mój egzemplarz wyposażony jest w szyby dźwiękochłonne, więc wolę nie myśleć jak wyglądałaby jazda bez tej opcji. Po pewnym czasie można się jednak przyzwyczaić i po kilku miesiącach już się tego nie zauważa.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pakiet serwisowy za 1200zł i 3 lata jazdy bez dodatkowych kosztów. Tak w teorii, zobaczymy jak okaże się w praktyce.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niektórzy uważają, że Octavia to budżetowe auto segmentu C, taki biedniejszy krewny Golfa. Auta drożeją jak wszystko dookoła, lecz cena nowej Octavii naprawdę mocno skoczyła górę porównując do innych aut segmentu. Efekt jest taki, że mój egzemplarz z dieslem, automatem i całkiem dobrym wyposażeniem to katalogowo ponad 150tys. zł. Ktoś może uważać, że to niedorzeczna kwota jak za Octavię tym bardziej, że Focus, Corolla, czy Astra wydają się bardziej atrakcyjne. Gdy weźmiemy jednak pod uwagę jakość wykonania, wyposażenie oraz zdecydowanie wyższy komfort jaki oferuje i uznamy, że rzeczywistym konkurentem dla Octavii są raczej auta z segmentu D jak Insignia czy Mazda 6, wtedy uznamy, że Octavia to naprawdę niezła oferta i jest to auto warte swojej ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz zawiesił się centralny wyświetlacz, włączenie, wyłączenie zapłonu nic nie dawało. Zaczął działać sam z siebie po 4-5 godzinach postoju. Z informacji jakie mam wiem, że takie drobne usterki to bolączka nowej Octavii.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia IV Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
5,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia IV Kombi