Szukaj

Informacje o Skoda Octavia IV Kombi

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Czwarta generacja czeskiego kompaktu została oficjalnie przedstawiona podczas konferencji prasowej w Pradze. Octavia urosła w stosunku do poprzedniczki, auto stało się także bardziej dynamiczne i zyskało nowoczesny wygląd. Nadwozie oparte na platformie MQB zostało powiększone zarówno wszerz jak i wzdłużz zarówno w wersji liftback, jak i kombi mierzy 4689 mm długości (+19 mm) i 1829 mm szerokości (+15 mm), rozstaw osi nie uległ zmianie i liczy 2686 mm.

 

czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz

Skoda Octavia IV Kombi – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4689 mm
Szerokość 1829 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2003 mm
Wysokość 1468 mm
Rozstaw osi 2656 mm
Rozstaw kół - przód 1543 mm
Rozstaw kół - tył 1535 mm
Zwis przedni 910 mm
Zwis tylny 1094 mm
Prześwit 130 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1700 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 640 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 36% / przeciw: 64%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Silnik

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,1
~SIMA
Skoda Octavia IV
Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW
W ciągu ostatnich 10 lat różnymi modelami Skody zrobiłem ponad 600.000 km. Wszystkie łącznie nie przysporzyły mi tylu problemów co ta przez 20.000 km. Na bogato skonfigurowany egzemplarz czekałem niemal rok. Co chwilę coś się pasuje. Z pracownikami ASO niedługo będę po imieniu. Względem OCT III FL, która jeździłem wcześniej to nie jeden, a dwa kroki wstecz. Po atrakcyjną sylwetką karoserii kryje się niedopracowany paździerz i sztrucel, którego niedopracowana elektronika wywołuje furię. Przez 6 miesięcy miałem 4 razy wgrywany nowy system, który miał teoretycznie wszystko uzdrowić. System i tak jednak co i rusz się zawiesza lub kompletnie nie reaguje. Kilkukrotnie miałem problem z odpaleniem auta (dodam, że stoi w ogrzewanym garażu). Więc co? Zdejmuję klemę z akumulatora, czekam 2 minuty i wszystko jak ręką odjął. Potem już "tylko" ustawianie daty / czasu / ulubionych stacji radiowych / ulubionych kontaktów z książki telefonicznej / ustawień adaptacyjnego tempomatu / koloru oświetlenia ambiantowego itd. itp. i... po 10 minutach klikania można jechać. Notorycznie pojawiają się błędy wszelkich asystentów. A to ten nie działa, a tamten w ograniczonym zakresie. Zgroza. Okres jesienno zimowy pokazał jeszcze jedną - szczególnie irytującą bolączkę - światła LED MATRIX. Ich działanie pozostawia wiele do życzenia. Notorycznie ktoś mi miga, że nadal go oślepiam, bo wycinanie snopu światła następuje za późno. Nieraz było już tak, że ktoś po chamsku 100 metrów przede mną włączył mi długi, bo wychodziło na to, że ja swoimi LED-ami dałem mocno w kość wzrokowi kierowcy jadącego z naprzeciwka. Dwie wisienki na torcie: 1) Mam wpięty w USB-C pendrive z muzyką. W zasadzie niemal zawsze jak włączę losowe wyszukiwanie utworów to działa ale kiedy piosenka A się kończy i automatycznie przełączy losowo na piosnkę B. Ale jeśli np. chcę zmienić utwór na kolejny w trakcie trwania utworu A to... utwór A zaczyna się od początku. W ASO mówili mi, że "źle zgrałem na pendrive piosenki". Ale na pytanie w jaki inny, poprawny sposób można wgrać piosenki odpowiedzi już nie otrzymałem. 2) Gniazdo USB-C w obudowie lusterka wstecznego za wideorejestratora. Cześć pakietu za 1.200zł. Próba wpięcia kabla od kamery niemal za każdym razem kończy się wpadnięcie gniazda do obudowy lusterka. ASO naprawiało mi to już 6 (słownie: sześć razy!!!). Za każdym razem miałem być super co... gniazdo znów wpadało do środka przy wyjęciu / włożeniu kabla. Wiem, że to nie jest Audi czy Mercedes, ale ilość irytujących rzecz jest tak duża, że przy następnym aucie mocno rozważę czy nie skierować kroków do salonów konkurencji, co wcześniej nawet nie przechodziło mi przez myślę, że ze wszystkie poprzednich 4 Skód byłem wybitnie zadowolony.
3,9
~Kotpete
Skoda Octavia IV
Kombi 1.0 TSI 110KM 81kW
Auto firmowe więc nie miałem nic do gadania. Jeżdżę miesiąć. Wersja Ambition + pakiet Selection, za który warto dopłacić dla dostępu bezkluczykowego i przyciemnianych szyb, choć przyciemnienie jest za słabe. Ale auto jakoś lepiej wygląda. Samochód całkiem fajnie się zbiera, silnik jest dość elastyczny. Niewiele go słychać podczas jazdy, jeśli nigdzie się nie spieszysz, w innym wypadku musisz go wkręcać na obroty. Tylko, że to i tak nie ma sensu, bo autem strasznie buja. Do tego stopnia, że odechciewa się szybszej jazdy. Na zakrętach przechyły, na wybojach bujanka, przy ruszaniu kołysanie, masakra.... Spalanie wysokie, średnio prawie 8L. Mówię tutaj o normalnej jeździe - żwawo w mieście, w trasie wyprzedzanie, hamowanie, na autostradzie 140-160. Baku wystarczy na 650 km. Jeśli jeździsz nad wyraz spokojnie, używasz gdzie się da tempomatu, na 90-tce suniesz 72 z zapiętą 6-tką i wyprzedzasz bez redukcji, to zejdziesz ze spalaniem w okolice 6L. Ogólnie fajne auto i naprawdę najlepsza opcja w swoim segmencie, choć kwotę przekraczająca 110tys. PLN za w zasadzie podstawową Octavię jakoś trudno strawić. Ale takie czasy. Gdybym miał kupować to założyłbym budżet w granicach 180 tys. PLN i wybrał 2.0tdi 200KM, sportowe zawieszenie i w ogóle wersję Sportline, oczywiście w kombi. Ewentualnie kupiłbym używane, prawie 3-letnie BMW 320d 190KM xdrive, z jeszcze czynną gwarancją i rozsądnym przebiegiem i cieszył się genialnym samochodem.
4,5
~Artii
Skoda Octavia IV
Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW
Auto naprawdę da się lubić! Zaprojektowane zdroworozsądkowo, bez wodotrysków ale każdy element przemyślany. Największy plus to spalanie, imponująco niskie jak na całkiem spore kombi. Przy tak niskim spalaniu byłem w stanie nawet wybaczyć ubytki oleju od nowości (już po 17k brakowało 1litr). Największy minus to zawieszenie - po załadowaniu 2 osób i bagaży tył już wlecze się z autem. W zakrętach nie wzbudza zaufania. Pakowność, liczba schowków, zakamarków haczyków naprawdę imponująca. Elektroniczne sterowanie pracą silnika robi świetną robotę nawet z manualną skrzynią. Światła LED już w wersji podstawowej to rewelacja (poza poziomowaniem po załadowaniu). Wnętrze eleganckie. Całokształt robi całkiem dobre wrażenie.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia IV Kombi
6,6 – 8,8
l/100 km
5,6 – 8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Skoda Octavia IV
Kombi 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
Dane ze wskazań pomiędzy tankowaniami, przy jeździe zawsze wg ograniczeń prędkości (nie mniej, nie więcej). Minimalne średnie wychodzi przy jeździe miejsko-podmiejskiej (Warszawa i okolice, w tym centrum Wawy i S2 - ale unikając godzin szczytu). Maksymalne średnie to w większości droga ekspresowa z rowerami na dachu - z samej ekspresówki komputer podawał 8,1 z tego co pamiętam. Na dystansie ok 20km raz udało mi się zejść wg komputera do 3.8, ale po kolejnym uruchomieniu od razu ładował akumulator i w drodze powrotnej wyszło już więcej, więc raczej na dłuższym dystansie nie do utrzymania. Mhev w Skodzie fajnie zachęca do płynnej jazdy z żeglowaniem z wyłączonym silnikiem :) Ale też warto odpowiednio hamować, żeby się aku efektywnie podładowywał - wciskając hamulec poniżej 40km/h nie załącza z automatu hamowania silnikiem z rekuperacją.
6,0
Skoda Octavia IV
Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW
Dojazd do pracy 32km po bocznych drogach z prędkością 50-80km/h spalanie 5,0-5,3, dużo na tempomacie i wysokich biegach. Jazda 120-140km/h autostradą + drogi boczne na trasie Gliwice - Jelenia Góra spalanie 7,0l/100km (rodzina + zapakowany bagażnik) z powrotem już 5,7l/100km więc auto ma potencjał zarówno by przycisnąć jak i oszczędzać.
6,2
Skoda Octavia IV
Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW
U mnie głównie trasy i autostrady. Przy predkosci przepisowej 120 km/h spalanie oscyluje koło 5,8-6l. Przy 140 to już 7,0. Często jeżdze w trase około 400 km z czego 50 jest po autostradzie a drugie 50 % po drogach krajowych. Średnie spalanie na takiej trasie w zależności od ruchu waha sie miedzy 5,2 - a 6,2. W mieście w dużych korkach nawet 8,5-9.

Usterki Skoda Octavia IV

Liczba wpisów: 30
System Front Asist niedostępny
  • Skoda Octavia IV Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 5
Codziennie pojawiający się komunikat o niedostępności lub dostępności w ograniczonym zakresie systemu Front Asist. Serwis twierdzi że Skoda pracuje nad modyfikacją oprogramowania. Druga wkurzająca sprawa: to system Line Asist zawsze się automatycznie włącza po każdym uruchomieniu a jest to tak niedoskonały system że kiedyś mnie zabije jak go zapomnę wyłączyć po uruchomieniu. Może jest dobry na autostradach i ekspresówkach ale na drogach gminnych i powiatowych jest prawdziwą zakałą, Czyta np dłuższe łaty na drodze i inne przeszkody jako linie i ciągle cię koryguje i krzyczy na pulpicie. Jak mijasz się z TIRem na wąskiej drodze to wypycha cię na środek. Trgedia trzeba wyłączać bo cię zabije.
Problem z elektryką
  • Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • 36 tys. km
Witam mam problem z Škodą Octavią przy przebiegu nie całych 37 tys auto zaczęło szwankować do tego stopnia ze samochód co tydzień wraca do serwisu skody. Problemy wystąpiły przy serwisie na 30 tys i także została zrobiona akacja serwisowa gdzie samochód z wyjechaniu z serwisu i zrobienia 1000 km zaczął na biegu jałowym drgać i nie równo pracować. Przy zdobieniu następnych 5000 km zaczęły wyskakiwać wszystkie możliwe kontrolki a także błędy występują po przekroczeniu 170km/h . Na ten moment samochód znowu wraca na lawecie do serwisu. Czy miał ktoś taki sam problem ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Drgania podczas hamowania
  • Skoda Octavia IV Liftback 2.0 TDI 150KM 110kW od 2020
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 26
Nie 3
To już ponad 40tys km jazdy z problemem drgań podczas zwalniania z wyższych prędkości. Auto po kilku próbach zwolnienia np. ze 140km/h do 100km/h zaczyna drgać, wibrować podczas kolejnego używania hamulcy. Wymiana klocków i tarcz na nowe w ASO (nowy indeks - czyli jakieś zmiany) nic nie pomaga,problem pojawia się po kilkuset kolejnych kilometrach, a na domiar złego w "gratisie" dostajemy piszczenie hamulcy podczas poruszania się np. w korku... Najbardziej irytujące jest to że polska centrala Skoda Auto bagatelizuje problem a ASO męczy się z klientem...
24 komentarze
Skoda Octavia IV Kombi