Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia IV Liftback

Octavia IV = zaskoczenie!, 4 dni temu
Silnik 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Dodaję tę opinię po przejechaniu 1000 km, co, choć może się wydawać niewielkim dystansem, jest wystarczające, aby pomóc przyszłym kierowcom w świadomym wyborze auta. Moja Skoda Octavia IV jest już po liftingu i wyposażona w układ miękkiej hybrydy. W zeszłym roku, głównie w oparciu o przedstawione tu opinie oraz setki postów w internecie, nie zdecydowałem się na zakup. Narzekano na wieszające się multimedia, problemy z elektroniką, kłopoty z mocowaniem klapy oraz ciągłe błędy systemowe. Skoda Octavia IV po lifcie, moim zdaniem, jest całkowicie wolna od tych wad. Multimedia działają znakomicie i płynnie, a ich responsywność pozwala na sprawne zarządzanie systemami. Połączenie z Android Auto jest również bezproblemowe. Systemy działają stabilnie i nie widzę możliwości, aby miało się to zmienić na gorsze. W tym modelu Skoda wyeliminowała największe bolączki, a samo auto zostało dopracowane w maksymalnym stopniu. Na plus: świetne wygłuszenie, doskonałe prowadzenie - auto jest stabilne, mimo miękkiej charakterystyki pracy zawieszenia. Silnik cechuje się znakomitą elastycznością i płynnością, a zmiana przełożeń w DSG jest nieodczuwalna. Deska rozdzielcza jest wykonana z miękkich, przyjemnych w dotyku materiałów i dobrze spasowana. Cyfrowe zegary są czytelne i oferują możliwość zmiany trybów, na przykład z mapą w tle. Tylna klapa zamykana automatycznie to również duży plus. Niespotykana w tej klasie ilość miejsca dla pasażerów oraz rolety przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach podnoszą komfort podróży. Auto jest nowoczesne, dopracowane i niezwykle oszczędne. Średnie spalanie w cyklu 50% miasto / 50% trasa wynosi 4.8 litra na 100 km. Regularnie, na odcinku 50 km w godzinach porannych (z korkami w mieście), spalanie wynosi 4.2 litra. Miękka hybryda wprowadza do tego auta niezwykłą ekonomię jazdy. System jest dopracowany i działa płynnie. Po zdjęciu nogi z pedału gazu, auto wyłącza silnik – jeśli nie zatrzymamy się, ponowne uruchomienie jest nieodczuwalne. Jeśli staniemy, czuć lekki moment załączenia, porównywalny do pracy hybrydy w Toyocie Corolli, gdzie również występuje charakterystyczne kliknięcie przy zmianie z silnika spalinowego na elektryczny. Średnie spalanie w Corolli Hybrid 1.8 to 4.3 litra na 100 km. W trybie sport + wyłączenie start stop = całkowita eliminacja hybrydy. Jednak skrzynia zmienia biegi wyżej ok 2200 obrotów, co raczej fajne nie jest. Może w trybie miejskim system nie powinien rozłączać co chwilę silnika? Do tego trzeba się przyzwyczaić. Autem pokonuje codziennie 100 km w trybie mieszanym i uważam, że do tego jest to auto stworzone. Spalanie jest znakomite i ani myślę jeździć w trybie Sport. Jakość materiałów, funkcjonalność, nowoczesność, wyciszenie oraz ilość miejsca w Skodzie Octavii są, moim zdaniem, bezkonkurencyjne. Bardzo polecam ten samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy, elastyczny, zrywny i nieprawdopodobnie ekonomiczny. Z okolic podmiejskich w trybie normalnych, gdzie 50% to trasa ( prędkość ok 90 - 100 km), a drugie 50% to toczenie się w mieście, osiągam spalanie 4.2 litra. Brawo Skoda!
5,0
Skrzynia biegów
Po szarpiących hydrokinetykach, buczącej CVT, to jest raj dla fanów spokojnej, płynnej jazdy. Polecam.
4,0
Układ jezdny
Stabilny, komfortowy - jedynie na poprzecznych nierównościach bardziej słyszalny.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. obsługa tabletu intuicyjna i sprawna. Nie ma w tym aucie żadnych kłopotów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Bardzo miłe zaskoczenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
No i tak, tanio nie jest! Jednak w porównaniu do aut z tej półki typu Corolla 1.8 hybrid, Megane 1.33 tce EDC - tymi jeździłem testując - to jest przepaść na rzecz Skody. Wersje po lifftingu moim zdaniem, będą cieszyć się dobrymi opiniami. Auto wyrasta ponad konkurentów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Komentarz wstawię po przebiegu 50 tys.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Komentarz wstawię po przebiegu 50 tys.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
4,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia IV Liftback