Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Rapid I

Stodal (gruby200@poczta.wp.pl), 15 lat temu
Silnik 1.3 S 58KM 43kW
Rok produkcji 1989
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Skoda Rapid I 1.3 S 58KM 43kW 1984-1990 - Oceń swoje auto
3,54
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Nie sadzilem, ze tym autkiem mozna tak wygodnie sie przemieszczac.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : rdzewiejące przewody hamulcowe
Przeniesienie napędu : wypadajaca jedynka
Karoseria : korozja drzwi, progow, podlogi tylnych blotnikow i maski bagaznika.
4,0
Całokształt
Fajne autko, ktore jeszcze moze sie podobac na ulicach i wzbudzac zachwyt. Autko dla indywidualisty. Zaluje, ze skoda nie zrobila nastepcy rapida. bo moze dzis by mnie bylo stac na nowego i sprawnego rapida :)
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik w moim auktu jest dopiero co po remoncie (przebieg 1000 km). Cyka jak \"zegarek szwajcarski\", chodzi cichutko naprawde w miare kulturalnie jak na autko z tamtych lat. Elastycznosc ciezko tu mowic o takich rzeczach majac do dypozycji zaledwie 62 KM. 13-16 sek do 100km/h nie pozwala zbytnio tym autkiem poszalec.
3,0
Skrzynia biegów
skrzynia w sumie nie ma tragedii ale jednak jest to slaby element tego samochodu. Biegi sa powiedzmy w miare poprawnie z synchronizowane ale lewarek lata jak glupi. Ciezko jest czasem wrzucic wsteczny zwlaszcza gdy fotel pasazera jest przysuniety na maksimum do przodu. Dlugie przelozenia pozwalaja na ekonomiczna jazde na srednich obrotach. Czesto problemy z wyskakujaca jedynka, czasem trzeba ja wrzucac na 2 razy.
5,0
Układ jezdny
Wrecz uznam za bardzo dobry jak na ten samochod. Prowadzi sie pewnie trzeba tylko uwazac na mocne boczne podmuchy wiatru. Na sliskich nawierzchniach trzeba tylko umiejetnie gazem sie poslugiwac jesli pokonujemy zakrety gdyz z autko jest zle wywazone i moze zarzucic na tyl. Po za tym kierownica chodzi leciutko co pozwala na szybkie manewry.
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc swietna w zasadzie w kazym kierunku. Mocno pochylona przednia szyba pozwala zajac miejsce jak najblizej sygnalizatora swietlnego :). niezbyt duze slupki przednie nie ograniczaja widocznosci. Ogolnie wszystko widac w kazdym kierunku. Jedyny minus sciety tyl i niestety przy parkowaniu tylem trzeba sie zdac na wyczucie gdyz nie widac tylu autka.
4,0
Ergonomia
Ze wzgledu na nie wielka ilosc przelacznikow itp bajerow jakie sa w dzisiejszych autach to co jest, jest zawsze pod reka.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
tutaj niestety ogromny minus. Wentylacja jest ale dziala slabo. W zime w zasadzie lub w bardziej wilgotne dni kiedy szyby paruja poprostu ciezko jest je odparowac. Ogrzewanie w zasadzie nie wystepuje. Przy temp ponizej 10 stopni celcjusza nie ma szans by temp w autku byla wyzsza niz na dworzu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wbrew pozorom duzo miejsca dla kierowcy i pasazera. Pasazer z przodu spokojnie moze wyciagnac nogi do przodu:). Wystarczajaco szeroko by nie sciskac sie barkami. Wiadomo nadwozie copue to nie ma mowy by osoby z tylu siedzialy wygodnie.
5,0
Wyciszenie
wyciszenie bardzo dobre. Na biegu jalowym stojac w ruchu miejskim w zasadzie nie slychac silnika. gdyby nie obrotmierz naprawde nie wiedzial bym czasem czy silnik pracuje. Glosniej robi sie przekraczajac predkosc 100km/h tutaj juz powoli zaczyna slychac basowym pomruk silnika i opor powietrza daje o sobie znac szumiac.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zyzycie paliwa no coz silnik juz jest konstrukcja wiekowa zasilana gaznikeim wiec spalanie jest dosyc wysokie. Przy spokojnej jezdzie miejskiej nie przkraczajac predkosci 80km/h spala mi ok 8L. Przy dynamicznej jezdzie po miescie potrafi wziasc 10-11L. W trasie przy stalej predkosci 90-100km/h spalil mi 8L.
2,0
Stosunek jakość/cena
Trudno mowic o jakosci w 20 letnim aucie. Kupujac rapida i tak trzeba w niego wlozyc kilka tysiecy zlotych by byl w stanie bezpiecznym do jazdy. Ja swojego kupilem za 3 tys, a juz w renowacje wlozylem 4 tys. A jeszcze jest do zrobienia podlogai kilka drobiazgow blacharskich.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
autko ma swoje lata wiec ciagle cos nie domaga. A to w ukladzie elektrycznym cos nie styka, a to cos trzeba dokrecic wyregulowac. A to zamki drzwi juz nie dzialaja tak jak powinny.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Powazne usterki jakie moga wystapic to napewno w ukladzie hamulcowym ale tylko jak nie wymienimy na czas elementow zuzytych. Przewody, ktore sa niczym nie osloniete szybko koroduja i rozsypuja sie. Trzeba smarowac co jakis czas tloczki hamulcowe. Czesto peka kostka rozdzielajaca przewody hamulcowe. Co do silnika lac terminowo dobry olej i bedzie sluzyl, skrzynia tak samo lac dobry olej i nie powinno sie z nia nic glupiego dziac. W zawieszeniu raczej nie ma co wystapic powaznego.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 S 58KM 43kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Rapid I