Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Rapid II Liftback

Żabka, 10 lat temu
Silnik 1.2 TSI 105KM 77kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Rapid II Liftback 1.2 TSI 105KM 77kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Właściwie nie zaskoczyło, to doskonała, dająca mnóstwo frajdy z jazdy konstrukcja, która w połączeniu z doskonała skrzynią biegów sprawia, że jazda tym autem to prawdziwa przyjemność (nawet z uwzględnieniem niedogodności pochodzących od zawieszenia).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Twarde, auto wrażliwe na boczne podmuchy wiatru
5,0
Całokształt
To nie jest pierwsze moje nowe auto ani nie pierwsza Skoda. Wiedziałem, czego można się spodziewać po tej marce i dostałem dokładnie to, czego oczekiwałem: prosty, stonowany, nieprzebajerzony, dobrze wykonany liftback z mnóstwem miejsca w środku, żwawym silnikiem połączonym z genialną, sześciobiegową skrzynią, technicznie bliźniaczym z fabią/polo/ibizą, co gwarantuje popularne i tanie części.
Wrażenia
5,0
Silnik
To mój drugi samochód z silnikiem 1.2 TSI. Genialny! Duży moment obrotowy na dość niskich obrotach silnika sprawia, że ani w mieście, ani poza nim autu nie brakuje dynamiki. Oczywiście z tyłu głowy mam obawy, czy ten mały wielki silniczek okaże się trwały. Wiem na pewno, że w Yeti kolegi identyczny silnik dobiega drugiej setki i nic się z nim nie dzieje.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacja. Skrzynia z krótkim, precyzyjnymi przełożeniami, dobrana idealnie do charakterystyki technicznej silnika.
4,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy nie budzi zastrzeżeń. Dobry promień skrętu, aktywne wspomaganie układu kierowniczego gwarantują przyjemne prowadzenie pojazdu. Auto jest jednak twardo zawieszone! Miłośnicy miękkich, francuskich zawieszeń przeżyją szok w tym modelu - pasażerowie tylnej kanapy podskakują na każdej nierówności. Na dłuższą metę jest to męczące. Dodatkową niedogodnością jest dość duża podatność auta na boczne podmuchy wiatru - nie należy tego lekceważyć.
Komfort
4,0
Widoczność
Właściwie powinna być wyższa ocena, bo ograniczenia w widoczności generuje głównie typ nadwozia. Liftback ma zawsze mocno pochyloną szybę tylną i wysoko uniesiony bagażnik, stąd widoczność do tyłu jest w autach tego typu ograniczona "genetycznie". Czujnik parkowania obowiązkowy!. Dodatkowo lusterka boczne winny być o cal większe - ale to kwestia indywidualnego gustu.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Gdybym kupował po raz drugi, zafundowałbym sobie automatyczną klimatyzację. Auto z ręczną lubi sobie zaparować, szyby nie są atermiczne. Na szczęście auto szybko się rozgrzewa. Jeśli idzie o klimatyzację to nie miałem jeszcze okazji z niej skorzystać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To największa przewaga konkurencyjna tego modelu na rynku. Nie ma mowy o przestrzennych ograniczeniach kierowcy czy któregokolwiek z trzech pasażerów. Dopiero gdy jedzie się w komplecie 5 dorosłych osób, zaczyna się robić ciaśniej. Z tą różnicą, że gdy w Rapidzie zaczyna się ciasno, w innych samochodach z tej półki byłoby już bardzo ciasno.
5,0
Wyciszenie
Auto jest przyjemnie wyciszone. Ładny dźwięk silnika dochodzący do wnętrza kabiny w postaci niskotonowych pomruków jest przyjemny dla ucha i niemęczący. Sytuacja zmienia się diametralnie po przekroczeniu 140 km/h. Natychmiast w samochodzie robi się bardzo głośno, a dźwięki są irytujące - kakofonia opon, opływającego wiatru i wyjącego silnika. W Fabii tego nie ma. Tyle tylko, że w naszym kraju nie ma się gdzie rozpędzać to takich prędkości...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Skoda nie jest droga w utrzymaniu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj mam wątpliwość. Jeśli to miałby być mój pierwszy samochód tej marki, po zakupie pewnie byłbym rozczarowany. Za taką kasę można kupić bardzo przyzwoity samochód używany albo bardziej doposażony model konkurencji. Dla mnie to drugie auto tej marki i wiem z doświadczenia, że Skoda to bardzo solidny producent, dobry serwis i łatwo dostępne części. Zakładając kilkuletnią eksploatację, która w przypadku Skody jest bezproblemowa te 3 - 4 koła więcej za auto w porównaniu z konkurencją przestaje być niedogodnością. Przynajmniej dla mnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic mi o takich nie wiadomo. Mój się nie psuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej. Nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Rapid II Liftback