Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Rapid II Liftback

Robert, 9 lat temu
Silnik 1.2 TSI 105KM 77kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 0 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Rapid II Liftback 1.2 TSI 105KM 77kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kochani nie mam tego auta. Wybrałem się na jazdę próbną gdyż bardzo poważnie przymierzałem się do zakupu tego samochodu, ale całe szczęście już mi przeszło. Samochód jest niezwykle plastikowy i mega tani (raczej megatanio produkowany) w środku. Skóra na kierownicy to chyba z owcy Dolly, boczki drzwi jak w ciężarówkach z lat dziewięćdziesiątych, a dywaniki bagażnika rodem z Poloneza. Do testów stoi najbogatsza wersja, więc poprosiłem pana aby pokazał mi moją. I co i załamka. Nie rozumiem desperatów którzy kopują wersję podstawową z silnikiem mpi. To i nie wygląda i nie jedzie. Jest to samochód dla ludzi którzy potrzebują środka lokomocji z punktu a do b i bezawaryjności (choć tu bym się zastanawiał za parę lat się okaże). Rapid jest przeszacowany o okolo 10tys. Dlatego zacząlem oglądać oktavię, ale już mi przeszła całkowicie marka Skoda. Samochód jest robiony na bazie auta klasy b przez co jest najzwyczajniej w świecie za wąski. Dla tych, którym moja opinia wyda się obrażliwa lub niepomocna to powiem, że tydzień póżniej dostałem ofertę koreańskiego auta kompaktowego z podobnym wyposażeniem, z normalnymi wymiarami w wersji kombi za tą samą cenę co wybrana przeze mnie Skoda Rapid TSI 105km Ambition Max. Dla mnie Skoda Rapid to wyrób somochodopodobny. To tyle.
3,0
Całokształt
Typowy średniak wśród samochodów klasy b z doczepionym bagażnikiem. Chociaż nie powiem, sylwetka bardzo mi się podoba.
Wrażenia
4,0
Silnik
Super 105 km tsi naprawdę daje radę, tylko hałas nie z tej epoki. Jedynie można się czepić, że wyczuwa się lekkie opóżnienie podczas dodawania gazu (silnik z turbiną).
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra. Biegi wchodzą jak najbardziej poprawnie bez haczeń i jędrnie. Skrzynia sześciobiegowa jest elastyczna na upartego można jechać szóstką nawet przy 60 na godz.
3,0
Układ jezdny
Bez fajerwerków. Skoda jest wąska i zachowuje się niespokojnie, w zakrętach trzyma, ale na koleinach jest już niefajnie. Układ hamulcowy 4+
Komfort
3,0
Widoczność
Beznadziejnie. Auto jest twarde komfortu nie ma. Załadowane auto na przejeżdzie kolejowym dobija tyłem. W wersji liftback widoczność do tyłu mocno ograniczona. Czujniki w wyposażeniu.
4,0
Ergonomia
Tu wypada dać 5 wszystko pod ręką.Dobra pozycja za kierownicą Fajny pomysł ze skrobaczką. Tylko ludziska pomyślcie: kto przy zdrowych zmysłach rano będzie szorował do wlewu paliwa po skrobaczkę do szyb przecież każdy ma ją w drzwiach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciepło zrobiło się szybciutko. Klimatyzacja nie testowana z powodu pory roku
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to auto dla czterech dorosłych osób lub dwa plus trzy. Rapid jest za wąski Porównując do kompaktów. Bagażnik potęga brak konkurencji w klasie.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenia silnika brak. Przy przyspieszaniu donośnie go słychać, na postoju cicho jak makiem zasiał. Można się ratować podgłaszając radio tylko głośniki tragedia! Zawieszenie pracuje cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak najbardziej na 5 niskie spalanie w jeżdzie testowej na odcinku 30 km 6,1 Pan w serwisie zapewniał że można przyjechać ze swoimi materiałami na przegląd
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto w testowanej wersji 69000 zł chyba na glowę upadli Wersja ambition max 105km tsi lakier metalik propozycja salonu 53 tys. Według mnie powinna kosztować max 44 tys
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez komentarza. W czasie jazdy próbnej nie było
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
0,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Rapid II Liftback