Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Superb III Liftback Facelifting

tomimal, 3 lata temu
Silnik 1.5 TSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Superb III Liftback Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW od 2019 - Oceń swoje auto
4,93
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : NISKIE SPALANIE, ELASTYCZNOŚĆ, WYCISZENIE
Karoseria : WYJĄTKOWA PRZESTRONNOŚĆ I FUNKCJONALNOŚĆ
5,0
Całokształt
WYJĄTKOWY SAMOCHÓD DO DŁUGICH PODRÓŻY. WYRÓŻNIAJĄCY SIĘ KOMFORTEM I PRZESTRONNOŚCIĄ KABINY, RESOROWANIEM, WYCISZENIEM I EKONOMIĄ NISKIEGO SPALANIA.
Wrażenia
5,0
Silnik
Super Elastyczność, Niskie spalanie, dobre wyciszenie. Dynamika wystarczająca do 160 km/h. Wyciszenie przy każdej prędkości na bardzo wysokim poziomie- cisza! Największe zaskoczenie to kultura pracy, ekonomia i elastyczność. Spalanie miasto - do 8l, trasa prędkości do 110 km/h- do 5,7l, autostrada i stała prędkość 140km/h - do 6,7l
4,0
Skrzynia biegów
dość długie skoki dźwigni, czasami haczy 3 bieg, po za tym lekko i precyzyjnie. Super elastyczność sprawia że w trasie rzadko wymaga redukcji.
5,0
Układ jezdny
Komfortowo resorowany a jednocześnie pewnie prowadzący nawet w ciasnych zakrętach, stabilny w każdym zakresie prędkości. Mimo kół 16cali i wysokiego profilu opony stabilny. Pewne prowadzenie również z większym obciążeniem. Trasa nawet 1 000 kil. bez zmęczenia.
5,0
Karoseria
Przestronność kabiny i bagażnika - rewelacja. Stylistyka zewnętrzna która mimo upływu lat nadal jest oryginalna i trudno pomylić z innym modelem. Nadwozie liftback to super kompromis stylu eleganckiego sedana i praktyczności . Jako kierowca doceniam szerokość kabiny i duży rozstaw osi a pasażerowie na tylnej kanapie doceniają podróż w wyjątkowo komfortowych warunkach. Bagażnik pojemności 625l w dodatku bardzo regularne kształty, po złożeniu foteli i tylnej półki - duże możliwości przewozu większych gabarytów. Karoseria nie generuje dokuczliwych szumów nawet przy prędkościach powyżej 160 km/h
Komfort
5,0
Widoczność
Bezproblemowa widoczność, mimo że nadwozie liftback - widoczność do tyłu ok, pomaga wycieraczka tylnej szyby. Lusterka zew. wystarczająco duże, lusterko zew. kierowcy z automatycznym przyciemnianiem bardzo pomaga szczególnie na autostradzie. Mimo dużych gabarytów zewnętrznych - daje dobre wyczucie gabarytów przy parkingowych manewrach.
5,0
Ergonomia
Wszystko intuicyjne i pod ręką. Zegary i komputer pokładowy prosty w obsłudze. Centralny system multimedialny i obsługa ustawień samochodu - bardzo dobra jakość grafiki i czytelny opis nawet bez instrukcji. Obsługa ustawień z kierownicy bezproblemowa i intuicyjna. Bardzo pojemne schowki w konsoli centralnej i w wszystkich drzwiach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna klimatyzacja i bardzo szybkie nagrzewanie nawet przy mrozach poniżej - 10 stopni. Wydajne nawiewy tylne. Przy temp poniżej - 10 stopni , po maks. 5 minutach podróży do dyspozycji odczuwalne rozgrzewanie kabiny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tym segmencie i w tej cenie - bez konkurencji. Przed zakupem wiele razy spotykałem opinie o wyjątkowości tego modelu w zakresie przestrzeni. Nie zawiodłem się. Przestrzeń na szerokość dla kierowcy i pasażera przedniego fotela z szerokim podłokietnikiem pozwala wspólnie z niego korzystać, z tyłu nawet osoby powyżej 190cm wzrostu mają swobodę i wygodną pozycję na kanapie.
5,0
Wyciszenie
Chyba największe zaskoczenie. Na biegu jałowym - trzeba mocno się wsłuchać. Niezależnie od prędkości wyciszenie silnika jak i opływającego powietrza i odgłosów z zewnątrz - na bardzo wysokim poziomie. Swoje odczucia opieram w porównaniu do aut segmentu C wielu marek które w ostatnich latach użytkowałem. Zapewne wiele marek premium w modelach segmentu D ma lepsze osiągnięcia w tej dziedzinie - natomiast z pryzmatu ceny - jakość wyciszenia oceniam na wyjątkowo dobrą.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zakup Diesla - nieuzasadniony. Atrakcyjna cena zakupu tej wersji silnikowej, tak niskie spalanie - średnio poniżej 7 l, długie okresy między przeglądowe zapewniają niskie koszty jak na użytkowanie auta segmentu D.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek CENA vs PRZESTRZEŃ, JAKOŚĆ WYKONANIA i WYPOSAŻENIE - trudno było porównać.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
BRAK
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Superb III Liftback Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
50,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Superb III Liftback Facelifting