Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Superb III Liftback Facelifting

Łukasz, ponad rok temu
Silnik 1.5 TSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 39 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Skoda Superb III Liftback Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW od 2019 - Oceń swoje auto
4,57
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jakość materiałów we wnętrzu, spasowanie elementów wnętrza, niskie spalanie, przestrzeń pasażerska
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : brak
4,0
Całokształt
Samochód jest sumą wielu kompromisów - najczęściej dobrych - jest duży i przestronny, sprawia wrażenie solidnego, najlepiej wykończone wnętrze ze wszystkich modeli poza elektrykiem. Nie jest wyścigówką - napęd w zupełności wystarcza do normalnej jazdy, ma średnią trakcję - mocno rozciągnięta platforma - trochę jak w passacie, cienkie szyby które niweczą całkiem przyzwoite wygłuszenie nadwozia, średnie fotele z przodu (podparcie lędźwi i trzymanie boczne słabe) i wygodną kanapę z tyłu. Jednym zdaniem: za te pieniądze to bardzo dobry, solidny i udany samochód. Spotkałem się z porównaniami do Audi A6 - no sorry, ale nie! Nie jest to A6, nawet koło niej stanąć nie może. Koło Arteona już bardziej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Daje radę, ale do wyścigów to się nie nadaje. Ze skrzynią manualną ten motor w Octavii to tragiczne połączenie, tu - z DSG - na prawdę wystarczający. Koniecznie należy wymieniać olej co 10, max 15 tys km żeby był spokój na długo.
4,0
Skrzynia biegów
DSG produkcji VAG z Chin - mam ją w innym aucie i nic złego się nie dzieje. Wymiana olejów max co 50 tys km. Do normalnej jazdy bardzo dobra skrzynia - działa płynnie i szybko.
4,0
Układ jezdny
Samochód zbudowany na mocno rozciągniętej platformie i to jest odczuwalne w pracy zawieszenia - zwłaszcza przy załadowanym bagażniku i/lub komplecie pasażerów. Jest kilka samochodów w tej klasie, które jeżdżą lepiej - Mondeo, Insignia, Mazda 6, itd... Jeździ podobnie do Passata. Trakcja jest wyraźnie lepsza w wersji z napędem na 4 koła, hamulce OK.
5,0
Karoseria
Superb to nie jest Mazda 6, Arteon, czy Peugeot 508, że o Giulii nie wspomnę... ale samochód może się podobać. Styl typowy dla Skody, choć Superb wygląda chyba najlepiej ze wszystkich modeli. W porównaniu do poprzednika to i tak jest przepaść. Samochód jest duży i liftback wygląda zgrabnie mimo dużego dachu i krótkiej maski. Waga auta podpowiada, że blacha jest raczej cieńka, ale nic nie wibruje, maska nie faluje przy wietrze, itp.
Komfort
5,0
Widoczność
Nawet w liftbacku nie ma problemu. Jedyna wada nie tylko Superba zresztą - to niska szyba przednia.
5,0
Ergonomia
Ogrom miejsca, ogromny bagażnik. Siedzenia przednie lepsze były w Leonie FR (wprost z S-line Audi A3/Q3), kanapa bardzo wygodna choć siedzisko mogłoby być bardziej pochylone. Mam 182cm wzrostu i zdarza mi się musnąć głową przedni słupek przy wsiadaniu - pisałem o niskiej szybie przedniej - to chyba jest powiązane. Lewarek DSG strasznie wysoki i przy okazji brzydki. Samochód ma już trochę lat na rynku i oprócz ekranu dotykowego ma jeszcze tradycyjne pokrętła i przyciski - to był jeden z istotnych aspektów przy wyborze auta. Warto dołożyć wycieraczkę tylnej szyby. Czujniki parkowania są wystarczające, kamera ułatwia sprawy. W tej kategorii to jeden z najlepszych samochodów na rynku, a w tej cenie nie ma konkurencji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa sprawnie, klima mogłaby być wydajniejsza, ale nie jest najgorzej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogrom!
4,0
Wyciszenie
Dobrze wyciszone nadwozie i cienkie szyby które niweczą wysiłek. Ogólnie jest dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno mówić o naprawach, bo samochód ma dwa lata. Koszty eksploatacji są niskie. Samochód spalanie przy normalnej jeździe jest rewelacyjne. Koszt ubezpieczenia relatywnie niski.
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry, solidny samochód posiadający kilka wad, które w tym przedziale cenowym należy uznać zaakceptowalne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poczekamy do 150 tys km...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Superb III Liftback Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
50,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Superb III Liftback Facelifting