Szukaj

Informacje o Skoda Superb III Liftback Facelifting

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2015, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym Skody Superb III był, przedstawiony rok wcześniej, prototyp noszący nazwę VisionC. Konstrukcyjnie Skoda Superb III jest tradycyjnie powiązana z odpowiednią generacją Volkswagena Passata (w tym przypadku – B8). Oba auta postały na tej samej platformie podłogowej VW MQB Platform. Skoda Superb została zaprojektowana przez Winfrieda Vahlanda i Jozefa Kabana. Ponownie zwiększone zostały wymiary zewnętrzne względem poprzednika. Skoda Superb III jest klasycznym liftbackiem, a w gamie modelowej nie zabrakło również jeszcze bardziej praktycznej odmiany kombi.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz

Skoda Superb III Liftback Facelifting – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,7 m
Promień skrętu 5,85 m
Długość 4869 mm
Szerokość 1864 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2031 mm
Wysokość 1469 mm
Rozstaw osi 2841 mm
Rozstaw kół - przód 1584 mm
Rozstaw kół - tył 1572 mm
Zwis przedni 905 mm
Zwis tylny 1123 mm
Prześwit 149 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1038 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 980 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1507 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1519 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1760 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 625 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1010 mm
Kąt natarcia 13,8 stopnie
Kąt zejścia 12,1 stopnie
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(55%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,3
~Kemot
Liftback Facelifting 2.0 TSI 280KM 206kW
Skoda Superb III
W tym przedziale cenowym trudno znaleźć lepsze auto. Silnik, oferowane wyposażenie i rozmiar sprawia, że auto niemal nie ma konkurencji. Może KIA Stinger byłaby ciekawą alternatywą, ale jednak ma trochę mniej kiejsca w środku, mniejszy bagażnik, a i cena jednak o ok. 30k wyższa za podobne wyposażenie. Auto sprawuje się poprawnie aż do bólu. Miałem problemy z niedostępnym co chwilę systemem Travel Assist, ale wymiana kierownicy na szczęście pomogła. Za to co chwilę niedostępny jest system SOS - ASO twierdzi, że trzeba czekać na aktualizację oprogramowania od producenta.
4,6
~Łukasz
Liftback Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Skoda Superb III
Samochód jest sumą wielu kompromisów - najczęściej dobrych - jest duży i przestronny, sprawia wrażenie solidnego, najlepiej wykończone wnętrze ze wszystkich modeli poza elektrykiem. Nie jest wyścigówką - napęd w zupełności wystarcza do normalnej jazdy, ma średnią trakcję - mocno rozciągnięta platforma - trochę jak w passacie, cienkie szyby które niweczą całkiem przyzwoite wygłuszenie nadwozia, średnie fotele z przodu (podparcie lędźwi i trzymanie boczne słabe) i wygodną kanapę z tyłu. Jednym zdaniem: za te pieniądze to bardzo dobry, solidny i udany samochód. Spotkałem się z porównaniami do Audi A6 - no sorry, ale nie! Nie jest to A6, nawet koło niej stanąć nie może. Koło Arteona już bardziej.
2,8
~Marcel
Liftback Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW
Skoda Superb III
Mamy superba 2.0 tsi służbowy , obecnie ma 68 tyś km. Jak każde auto ma wady i zalety Wady wymieniłbym słabe wyciszenie podwozia, głośne zawieszenie przy większych dziurach słychać wyraźne dudnienie, szybko zużywające się uszczelki drzwi, szybko zużywająca się wykładzina na podłodze. Przy dużych prędkościach auto ma tendencję do myszkowania ze względu na zbyt mocne wspomaganie kierownicy daje słabe poczucie kontaktu z nawierzchnią. Po 68 tyś km na większych nierównościach słychać jakieś poskrzypywanie kokpitu i boczków. Przycisk start - stop trzykrotnie wymieniono na gwarancji. Kierownica wymieniona ( znany kłopot po lifcie ) Trzeba mieć na uwadze że silnik lubi olej i trzeba jego stan często kontrolować ( to nie są mity ma taką przypadłość i tyle ) Lakier delikatny sporo odprysków , Front i Lane assist przy jakimkolwiek opadzie śniegu wariuje lub po prostu nie działa . Co jakiś czas wskazuje mi że klapa jest otwarta a tak nie jest . Trzykrotnie mam problem z głośno szurającymi hamulcami z tyłu. pomimo akcji wymiany tarcz + klocków ( 2x )w ASO ale problem wróciła jak boomerang. Poza tym duże i przyjemne auto czy kupił bym sam osobiście NIE . Czy polecił bym ? tylko na firmę max 3 lata i do widzenia .
Średnie spalanie dla Skoda Superb III Liftback Facelifting
6,8 – 9,6
l/100 km
5,9 – 7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Liftback Facelifting 2.0 TDI 190KM 140kW
Skoda Superb III
Autem w wersji 4x4 przejechałem już 12 tys od nowości. Jazda przeważnie na aktywnym tempomacie na drogach szybkiego ruchu -zapięte 160km/godz; do tego dochodzi krajówka i zapięte 120km/godz. Spalanie z tej samej trasy to jakieś 7,4-8,0. Raz sprawdziłem ile na tej trasie Superb pociśnie i wyszło z całej trasy 11,2/100. W mieście jeżdżę rzadko, jak już pojeżdżę dookoła komina to pokazuje jakieś 8-9/100. Plusem jest duży zbiornik paliwa, 65 litrów. Na oleju napędowym z Niemiec pokazuje zasięg 1000km, na polskim ON zasięg spada o 100km.
8,2
Liftback Facelifting 2.0 TDI 190KM 140kW
Skoda Superb III
Autem w wersji 4x4 przejechałem już 12 tys od nowości. Jazda przeważnie na aktywnym tempomacie na drogach szybkiego ruchu -zapięte 160km/godz; do tego dochodzi krajówka i zapięte 120km/godz. Spalanie z tej samej trasy to jakieś 7,4-8,0. Raz sprawdziłem ile na tej trasie Superb pociśnie i wyszło z całej trasy 11,2/100. W mieście jeżdżę rzadko, jak już pojeżdżę dookoła komina to pokazuje jakieś 8-9/100. Plusem jest duży zbiornik paliwa, 65 litrów. Na oleju napędowym z Niemiec pokazuje zasięg 1000km, na polskim ON zasięg spada o 100km.
9,4
Liftback Facelifting 2.0 TSI 280KM 206kW
Skoda Superb III
Przy spokojnej jeździe da się osiągnąć spalanie podobne do tego, jakie miałem w przedlifcie ze 180 KM. Jeśli tylko dodać gazu, silnik bierze ile dają. Przy dużym ruchu i dynamicznej jeździe autostradą (140 - 90 - 140 - 110 - 150) sa się i dobić do 10L. Przy tempomacie na 140 km/h i w miarę luźnej drodze, przy 4 osobach dorosłych i pełnym bagażniku wchodzi ok. 8.5L. Bak wystarcza mi na 650-750 km (choć nigdy nie zszedłem do rezerwy i najczęściej tankuję na poziomie o jedną kreskę nad rezerwą).

Usterki Skoda Superb III

Liczba wpisów: 34
Elektronika sterowanie samoczynne
  • Skoda Superb III Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW 2015-2018
  • instalacja elektryczna
  • 189 tys. km
Część jestem użytkownikiem skody Superb 3 od niedawna jakieś dwa dni temu wchodząc do samochodu zauważyłem jakieś dziwne sytuacje. 1 . Po załączeniu zapłonu i uruchomieniu się zaniknął całkowice głos radia , głosowe sterowanie nic nie było słuchać, 2 . W tym samym dniu zniknęło wyświetlanie komputera między zegarami, 3. Samoczynnie zamykanie i otwieranie drzwi . 4. Po uruchomieniu samoczynne przełączenie skrzyni biegów DSG na sport a wyświetla normal. Takie są objawy za każdym razem gdy zaliczę i wyłączę samochód poczasie wszystko powraca . Proszę o pomoc lub namiar na kogoś z okolic Katowic
Problem rozwiązany
1 komentarz
wyciek z pompy wodnej
  • Skoda Superb III Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW 2015-2018
  • układ chłodzenia
  • 140 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 3
Po przejechaniu ok.138000 km (auto ma 4 lata),zaczęło ubywać płynu w zbiorniku wyrównawczym o czym ostrzegł komunikat dźwiękowy i świetlny.Po dolaniu wszystko wróciło do normy...na jakieś 1000 km.I to samo.Zauważyłem plamy pod samochodem.Po zgłoszeniu się do ASO okazało się ,że do wymiany jest pompa wodna.Koszt 1300zł.Auto jest jeszcze na gwarancji (do stycznia 2020), ale przekroczony jest limit km.W mojej subiektywnej ocenie to jest trochę nie fair,że ogranicza się gwarancję na limit km .Wygląda to tak jakby producent(dealer) w tym przypadku skody wiedział,że po przejechaniu 120 000 km coś się zepsuje.
9 komentarzy
Metaliczne stuki z silnika , przy ruszaniu na biegach 1-2 oraz przy zwalnianiu 1-2.
  • Skoda Superb III Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW 2015-2018
  • silnik
  • 49 tys. km
Dzień Dobry, Posiadam nowego Superba z 2017r, DSG 7 biegów, przebieg 49000, mam metaliczne stuki z okolic silnika, skrzyni. Raz ciszej raz głośniej. Słyszalne przy ruszaniu biegi 1-2, przy zwalnianiu biegi 1-2, na nierównościach kołatanie jakby jakieś blaszki o siebie uderzały. Grzechotanie. Problem wystąpił już przy 15 tyś Serwis ASO wymienił wtedy sprzęgło. Przy 25 tyś problem powrócił, ASO wymieniło Mechatronikę. Jest 49 tyś problem znów powrócił. Samochód nadal na gwarancji, ASO nie chce znać już problemu i unika mnie jak ognia, twierdzi że te modele tak mają i nie da się nic już zrobić. Obecnie Wsparłem się prywatnymi serwisami DSG w Krakowie oraz rzeczoznawcą i otrzymałem odpowiedz że to nadal problem ze skrzynią biegów. Że to Łożyska w skrzyni i przesuwki. Zaznaczę że nie znam się na tym. Serwis prywatny mówi Że trzeba rozebrać skrzynię aby sprawdzić co dzieje się w środku. A skoda tylko nasłuchuje :( Za kilka miesięcy kończy się gwarancja a Skoda ASO Kraków nie widzi problemów. Nagrałem kilkanaście filmików, zbieram właśnie opinie prywatnych serwisów. Jestem zmuszony sprawę załatwiać przez Skoda Poznań. Jeśli ktoś miał problem uprzejmie proszę o pomoc. Sam nie wiem jak już reagować w serwisach ASO w Krakowie. Za każdą uwagę będę niezmiernie wdzięczny - to już moja 4 skoda i pierwszy raz borykam się z serwisem Skody. Proszę o kontakt email (robert.kofin@gmail.com), lub przez platformę autocentrum. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Skoda Superb III Liftback Facelifting