Szukaj

Ocena kierowcy - Ssangyong Korando IV

Tomasz, 3 lata temu
Silnik 2.0 149KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ssangyong Korando IV 2.0 149KM 110kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
3,79
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Nic szczególnie mnie nie zaskoczyło,poza tym,że jest rzadkością co mi się podoba.Plus za brak turbiny,koła dwumasowego,systemu start-stop.Jest tradycyjny kluczyk i tradycyjny hamulec ręczny.Zegary mega czytelne a obsługa klimatyzacji mega prosta.Mało przycisków i od razu wiesz który do czego służy.Rozrząd na łańcuch.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Na pewno przeszkadza włączona klimatyzaja,która wyraźnie obciąża silnik.Do pełni szczęścia zmniejszyłbym przełożenie układu kierowniczego.Mimo,że kręci się bardzo lekko,to trzeba się więcej nakręcić niż np. w IX35.Krótka jedynka nie pozwala szybko ruszyć spod świateł.Te rzeczy do poprawki.
4,0
Całokształt
Samochód nie sprawiający kłopotów.Wszystkie mechanizmy działają lekko i precyzyjnie,więc kobiety były by zadowolone.Dość praktyczny,wygodny.Jak do tej pory niezawodny.Do miasta i na autostradę gdzie prędkości 140/150 nie stanowią problemu.Przyśpieszenie przeciętne i nie za ekonomiczny.Najlepiej wychodzi mu spacerowa jazda bez pośpiechu.
Wrażenia
3,0
Silnik
Wolnossąca jednostka o poj. 2.0 wróży długą żywotność.Nastawiony na niskie obroty,elastyczny.Od 3500 obr.zdecydowanie głośny.Jest to przeciwieństwo silników japońskich z lat 90-tych które są nastwione na kręcenie pod czerwone pole.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko i precyzyjnie,ale napewno są lepsi.Plus za szósty bieg.Jedynka zdecydowanie za krótka.
4,0
Układ jezdny
Bez obciążenie dość sztywny.Wygodniej jest z pasażerami na pokładzie.
4,0
Karoseria
Nie mam uwag.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez uwag.
4,0
Ergonomia
Drzwi otwierają się szeroko co nie jest normą nawet w droższych samochodach.Wsiadanie wygodne,a wszystko działa lekko i precyzyjnie.Wspomaganie kierownicy elektryczne,więc kręci się jednym palcem.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik długo się nagrzewa,więc ogrzewanie działa z opóźnieniem.Klimatyzacja wydajna,ale czuć,że obciąża silnik.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez uwag.
4,0
Wyciszenie
Do prędkości 140 czyli 3200 obr. jest cicho.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pierwszy przegląd z własnym olejem to 700 zł.Drugi to samo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Używany dużo tańszy niż konkurencja.Nowy już mniej,ale też tańszy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie wystąpiły.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wystąpiły.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 149KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ssangyong Korando IV