Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Forester III

carfreak, 13 lat temu
Silnik 2.0D 147KM 108kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Subaru Forester III 2.0D 147KM 108kW 2009-2012 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Samochód byłby genialny, gdyby nie skopane przełożenia skrzyni biegów. Nie rzuca sie w oczy, dynamiczny, pojemny, ma opinię trwałego i niezawodnego, itd. z tą skrzynia można oczywiście się zżyć - ale wymaga to zupełnie innej techniki jazdy. Zwłaszcza małymi prędkościami i w terenie. Nie każdy się przestawi - i wyląduje w warsztacie, bo kosekwencje uszkodzenia sprzegła idą w tysiące - a producent odmawia gwarancji (patrz list od Subaru w ksiązce gwarancyjnej zalecajacy odmienną technike jazdy na niskich biegach)...
Wrażenia
5,0
Silnik
Najlepsza (poza asymetrycznym 4x4) rzecz w tym samochodzie. W ogóle bokser diesel uważam za najlepszą innowację ostatnich lat. Aż dziw, że nikt nie kopiuje. lekki i cichy - wysoka kultura pracy. Rewelacja.
3,0
Skrzynia biegów
Bardzo przecietna - absurdalnie długa jedynka (żeby nie zrujnować sprzegła w korkach trzeba jeździć na jedynce!!!) - dwójka ciagnie jak w automacie. Amerykanie na taka zmiane biegów mówią \'hammering\'. Połżczenie skrzynia/sprzęgło/silnik uważam za porażkę (plus tłumaczenie firmy,że kłopoty ze sprzęgłem to efekt wysokiego momentu obrotowego. 350NM - to chyba Japońce nie wiedzą, że 400nm w dieslu europjejskim przy tej pojemności to żaden wyczyn.
5,0
Układ jezdny
Assymetric all-wheel drive to już legenda. Mało kto rozumie róznicę pomiędzy napędami ale ten system - w zasadzie wyłącznie używany przez Subaru jest w lekkich SUVach bezkonkurencyjny.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra - poczucie przestrzeni potęguje też dach panoramiczny. Zainstalowałem kamerę z tyłu i jest jak w brykach za dwa razy takie pieniadze...
4,0
Ergonomia
Teoretycznie dużo miejsca - ale fotele niezbyt wygodne. Brak regulacji lędźwiowej dokucza na dłuższej trasie. Z tyłu rewelacja - bardzo dużo miejsca - nawet dla wysokich blondynek z długimi nogami:)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wnętrze szybko się nagrzewa (a może nawet przegrzewa). Klima chodzi fajnie - podgrzewanie foteli bardzo przydatne w zimie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo przestrzeni. Zwłaszcza na tylnych fotelach.
5,0
Wyciszenie
Rzutuje przede wszystkim bardzo cicho pracujący silnik i dobrze zestrojone zawieszenie. Nawet na bardzo wybistym leśnym dukcie go nie słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No to tutaj królujemy:)Nie ma SUVa bardziej oszczędnego niż Forester. W mieście bez kompromisów dla dynamiki można hulać na 6.7 litra co dla samochodu z napędem na 4 jest wynikiem nie do pobicia. Paru znajomych mówiło mi o podobnym wyniku w Q5 ale jak zajrzałem na odczyty ich komputerów to lepiej nż 9 średnio nie widziałem. Każda pliszka swój ogonek chwali:))
4,0
Stosunek jakość/cena
W wersji wypasionej za drogi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na rzie za młody - jakby coś sie psuło już teraz to na złom:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0D 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Subaru Forester III 2.0D 147KM 108kW
Średni koszt przejechania 100 km
21,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Subaru Forester III