Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Legacy I Sedan

grip, 16 lat temu
Silnik 2.0 4WD 116KM 85kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 234 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru Legacy I Sedan 2.0 4WD 116KM 85kW 1992-1994 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Wspaniale i bezawaryjnie pracuje.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : tak we wszystkich samochodach - przeguby; u mnie także wewnętrzny lewy (koszt nowego 500-600 zł)
Inne : przekładnia kierownicza ma małe luzy
Zawieszenie : gumy zawieszenia raczej nie są długowieczne
5,0
Całokształt
Śmiało mogę ocenić ten samochód na 5. Niedoceniana marka w Polsce. Bardzo komfortowy, trwały, dynamiczny samochód z rewelacyjnymi silnikami i zawieszeniem, nie wspominając o genialnym wręcz napędzie 4WD. Części nie są wprawdze w cenie FSO, aczkolwiek 24 razy rzadziej do Subaru się je kupuje.. Jak ktoś chcaiłby tanio podróżować, niech zainwestuje w PORZĄDNĄ instalację gazową - boxer nie lubi z natury chałupniczej roboty.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dla mnie silnik jest absolutnie bezkonkurencyjny. Dwulitrowy boxer, bezawaryjny (odpukać), żadnego wycieku, jednak instalacja gazowa nieco go upośledza - przy jeździe na benzynie nie czuć pełni mocy. Po 234 tys przebiegu nie widać potrzeby zaglądania pod maskę. Oleju o dziwo nie chce palić, płynu chłodzącego nie ubywa, elektryka nigdy nie zawiodła; przy -20 st. C śmiało odpala. Fabrycznie montowany akumulator jest niezniszczalny. Same plusy dodatnie. Ale tak pięknie nie może być wiecznie - sprzęgło powoli daje o sobie znać, aczkolwiek dopiero po 234000 przebiegu!
4,0
Skrzynia biegów
"Długości" biegów jak dla mnie idealne, trójka daje najwięcej frajdy z jazdy. Bieg drugi brzmi jak maszynka do mięsa (bardzo ciekawy odgłos), za to czwórka brzmi najbardziej rasowo - piękny gang boxera. Ocena "4" za zbyt precyzyjną konieczność wrzucania poszczególnych biegów - nie pozwala to na szybką zmianę przy chęci nieco bardziej dynamicznej jazdy. Wsteczny wchodzi ze zgrzytem - być może wina sprzęgła.
5,0
Układ jezdny
Wszyscy znający markę Subaru doskonale wiedzą, że cały układ jezdny - niezależne, komfortowe zawieszenie w modelu legacy, napęd na 4 koła - to wszystko daje poczucie jazdy prawdziwą limuzyną. Niestety - jestem nieszczęśliwym posiadaczem 2WD... Na szczęście przymierzam się do zmiany na dwie kręcące się osie, choć przyznam, że napęd tylko na przednią oś sprawdził się ubiegłej zimy - warunkiem oczywiście są ... opony...
Komfort
5,0
Widoczność
Mam sedana, nie narzekam. Wielkie szyby, płaska klapa bagażnika - ze wzrostem 191 cm nie mam z tym problemu. Trzeba lusterka sobie odpowiednio ustawić i po kłopocie.
4,0
Ergonomia
Raczej bez zastreżeń. Jestem nie palący, ale zapalniczka przy kierownicy nie jest chyba dobrym pomysłem. Wszystko jest duże i solidne, aczkolwiek plastiki dają znać o sobie - nawet w legacy najnowszej generacji plastiki są wszechobecne. Wszelkie drobiazgi w kabinie są solidne i raczej nie ulegają awariom.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam klimy... Ale lato przeżyłem - cztery szyby + szyberdach; wyjątkowo mocno nagrzewa się w lecie. W zimie nagrzewa się dość ospale, stosunkowo powoli odparowuje wnętrze, ogrzewanie tylnej szyby raczej się nie spieszy ..
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj wszyscy mają komfortową sytuację. A nawiązując do bagażnika - jak na takie duże auto bagażnik nie za wielki..
4,0
Wyciszenie
Cóż.. Kupiłem auto ze względu na silnik. Lubię go słuchać, aczkolwiek powyżej 110 km/h zaczyna warczeć i przyjemność z jazdy nie jest już taka wspaniała. Choć przyznam, że wkręcanie się boxera na obroty jest dla ucha bardzo miłe - przy 5000rpm wyciszenia nie ma :-) Na wolnych obrotach bardzo cichy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak to w Subaru - nie nastawiajmy się na czary. Mam gaz więc nie narzekam; ceny przeglądów (ASO) bardzo wysokie, aczkowleik nie ma potrzeby jeżdżenia na przeglądy. Ceny części różne - drogie elementy napędu i zawieszenia, często brak zamienników.
4,0
Stosunek jakość/cena
Godne polecenia modele są wyraźnie droższe od tych wyeksploatowanych. Przed zakupem polecam konsultację ze znawcą marki, aczkolwiek o takiego bardzo trudno.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ja tam się, za przeproszeniem duperelami nie przejmuję - gdzieś tam żaróweczka zgaśnie, coś plastikowego po 14 latach pęknie, coś tam świszczy przy uszczelce w drzwiach, odpadnie guma z pedału sprzęgła.. Jak wszędzie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
I tu Subaru ma pole do popisu (nie mylić ze sponsorowaniem kampanii wyborczej..) - po 14 latach i 234000 km powoli, nieśmiało odzywa się sprzęgło, wiadomo - silentblocki do wymiany, przeguby padają, łączniki stabilizatorów, amortyzatory... Czyli nic poważnego. Nie wolno się bać tej marki!

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 4WD 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Legacy I Sedan