Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Outback IV Crossover

Tomek, 10 lat temu
Silnik 3.6 R 260KM 191kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 29 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Subaru Outback IV Crossover 3.6 R 260KM 191kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kupiłem to auto głównie z powodu silnika. Trochę na przekór modzie i trendom. Spora pojemność, brak turbosprężarki czy kompresora może wydawać się dla wielu natchnionych fanów współczesnej motoryzacji przeżytkiem czy reliktem powoli odchodzącym w przeszłość i pewnie mają rację. W 2013 roku wersji 3,6 nie ma już w ofercie Subaru. Ja jednak, za każdym razem kiedy siadam za kierownicą swojego Outbacka utwierdzam się, że zakup tego auta to był strzał w dziesiątkę.
5,0
Całokształt
Niepozorne auto, które sprawia wielką radość właścicielowi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wolnossący 6- cylindrowy boxer rozwija moc bardzo harmonijnie już od najniższych obrotów. Jednostka pracuje bardzo cicho, może nawet za bardzo - czasami brakuje mi, typowego dla zaturbionych silników Subaru - bulgotu. Sposób w jaki to niepozornie wyglądające auto nabiera prędkości sprawia niesamowitą przyjemność kierowcy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest O.K. Zmiany biegów nie są takie szybkie jak w S-troniku ale skrzynia jest za to zdecydowanie trwalsza. Łopatki na kierownicy wykorzystuję tylko do hamowania silnikiem.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny nastawiony zdecydowanie na komfort, a mimo to niewiele aut jest w stanie nadążyć w zakrętach za Outbackiem. Auto również bardzo stabilnie prowadzi się na autostradzie przy prędkościach powyżej 200 km/h. Ponad 20 centymetrowy prześwit oraz stały napęd na 2 osie pozwala bez obaw zjechać z asfaltu na polne i leśne dróżki.
Komfort
5,0
Widoczność
Nic dodać nic ująć.
5,0
Ergonomia
Do auta wsiada się i jedzie. Wszystkie przełączniki znajdują się tam gdzie powinny być.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Duże powierzchnie szyb poprawiają widoczność ale nawet przyciemnione wpuszczają dużo słońca do środka powodując, że auto bardzo się nagrzewa w upalne dni. Klimatyzacja mogłaby być bardziej wydajna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jako auto rodzinne sprawdza się wyśmienicie. Ekstremalnie przestronne wnętrze.
5,0
Wyciszenie
Auto bardzo dobrze odizolowuje od ulicznego gwaru i hałasu a w połączeniu z niezłym systemem nagłaśniającym wspartym wzmacniaczem, subwooferem i 12 głośnikami tworzy bardzo przyjemną atmosferę.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie z przejechanych 29 000 km wynosi. 10,8 l/100 km. W trasie przy prędkościach do 120 km/h obciążone auto 4-osobową rodziną i bagażem spala ok 9 l/100km. W jeździe miejskiej spalanie wzrasta do 13 l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupowanie nowego auta to loteria. Możesz kupić przedstawiciela segmentu premium i przeżywać kolejne rozczarowania słabym silnikiem, niewystarczającymi osiągami, wybrakowanym wyposażeniem, niespełnionymi oczekiwaniami lub za te same pieniądze kupić Subaru z topowym wyposażeniem wielkim i mocnym silnikiem, niezawodnego i twardego przyjaciela, który będzie twoim druhem przez wiele lat.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma dopiero 1,5 roku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.6 R 260KM 191kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Outback IV Crossover