Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Swift IV Hatchback 3d

Kuba "flyz1", 4 lata temu
Silnik 1.6 VVT Sport 125KM 92kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 184 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Suzuki Swift IV Hatchback 3d 1.6 VVT Sport 125KM 92kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,50
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Idealnie zestrojony silnik z zawieszeniem
Zawieszenie : Układ kierowniczy i zawias idealny do szybkiej i dynamicznej jazdy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Słabej jakości materiały wnętrza i "miękkie" śruby
5,0
Całokształt
Auto do tego, do czego zostało stworzone, czyli szybkiej jazdy po zakrętach. Do miasta czy na krótkie trasy - idealny, w dłuższą podróż potrafi zmęczyć hałasem. To jest ten typ aut, gdzie lejesz paliwo, co jakiś czas wymieniasz olej czy klocki i śmigasz po zakrętach z nieschodzącym z twarzy uśmiechem!
Wrażenia
5,0
Silnik
Kapitalny silnik ze zmiennymi fazami rozrządu na łańcuchu. Producent nie przewiduje wymiany, ale warto raz na jakiś czas do niego zajrzeć. Lubi się wysoko kręcić, wręcz jest do tego stworzony. Dopiero ok. 3800-4000 obrotów na minutę auto się budzi, a niższy zakres obrotów sprawdzi się idealnie w mieście i obniży zużycie paliwa.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia krótka, przez co męczy w jeździe autostradowej, dość precyzyjna. Bardzo brakuje tu szóstego biegu i dlatego niższa ocena.
5,0
Układ jezdny
Twarde zawieszenie nie każdemu przypadnie do gustu, ale to nie auto na dziury czy wertepy, a stworzone do szybkiej jazdy po zakrętach. Tam gdzie "sportowe" auta wylatują z trasy, małe Suzuki trzyma się jak przyspawane do drogi. Przez swoją sztywność, może wymagać więcej opieki serwisowej, bo czasami stuknie czy zapiszczy, ale twardo zestrojony zawias odwdzięczy się w prowadzeniu.
4,0
Karoseria
Do samej karoserii nie można się za bardzo przyczepić. Czasami zdarzy się jakiś odprysk od kamienia i warto to od razu zabezpieczyć, żeby nie szło dalej. Trochę korozji, jak to w Japończykach zawsze znajdzie się na podwoziu, jednak to bardziej powierzchowna rdza, a nie zgnite elementy. Śruby, szczególnie te narażone na błoto czy kałuże, bardzo łatwo się ukręcają!
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę przeszkadzają grube słupki A i B, ale jest lepiej niż w wielu nowych autach z lufcikami zamiast okien.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam, gdzie się tego spodziewamy. No może poza włącznikiem świateł przeciwmgielnych przednich (na kokpicie, z lewej strony) i tylnych (w manetce świateł). Według mnie powinno być odwrotnie. Wsiadanie na tylną kanapę nastręcza trochę trudności, a fotel po odchyleniu nie wraca do swojej poprzedniej pozycji. Trzeba go niestety ustawiać na nowo.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna jest całkiem wydajna. Przy wielkich upałach daje sobie nieco gorzej radę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak małe wymiary, bardzo zaskoczyła mnie ilość miejsca z tyłu. Pasażerowie nigdy nie skarżyli się na niewygody. Fotel kierowcy reguluje się w trzech płaszczyznach. Również kolumna kierownicy jest regulowana, co ułatwia zajęcie odpowiedniej pozycji za kierownicą. Z czasem, z racji profilu fotela, potrafi wytrzeć się w nim dziura w siedzisku (od wsiadania) i oparciu (od pasa).
3,0
Wyciszenie
Tutaj mogłoby być lepiej. Pomogłyby maty wygłuszające w drzwiach, tyle kabiny pasażerskiej i bagażniku albo... szósty bieg, który zmniejszyłby hałas przy prędkościach autostradowych. Fabryczny wydech szczególnie nie męczy, nie ryczy, ot, fajnie mruczy :) Z drugiej strony to auto nie od parady nosi napis "Sport", auto musi być słychać!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części mechaniczne są dość tanie. Gorzej z silnikami czy elementami karoserii (zwłaszcza zderzakami). Podaż części używanych jest bardzo duża, a i niektóre elementy można dopasować z "cywilnych" wersji Swifta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Do miasta czy na tor - auto idealne. W trasie nieco męczy hałasem, ale nie można mu dać nic innego jak maksymalną ocenę w stosunku cena/jakość. Jest idealne do tego, do czego zostało stworzone.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Półka bagażnika jest cienka, przez co dość szybko się łamie. Urywa się też daszek przeciwsłoneczny. Irytują zapieczone śruby, które łatwo się zrywają. Poza tym niemal całe auto można rozkręcić kilkoma kluczami (8, 10, 12 i 17mm) i śrubokrętem. Dużo spinek plastikowych i one niestety też nie są zbyt trwałe (zazwyczaj zapięcie jej kilka razy powoduje, że pęka).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy instalacji LPG należy często kontrolować stan luzów zaworowych. Zaniechanie tego prowadzi do wypalania gniazd zaworów wydechowych i głowica jest do wyrzucenia. Sam silnik też kosztuje ok. 2-2,5 tys. złotych To wysokoobrotowa jednostka, więc warto wybierać oleje lepszych producentów. Wydłuży to żywotność układu korbowo-tłokowego i łańcucha rozrządu. Krótko mówiąc - jak dbasz, tak masz.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT Sport 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Swift IV Hatchback 3d