Szukaj

Informacje o Suzuki Swift IV Hatchback 3d

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2004-2010, czwarta generacja Suzuki Swifta oparta była na prototypach o nazwach: Suzuki Concept S, Concept S2 oraz Swift Concept. Względem swych poprzedników model zapowiadał przełom stylistyczny – już nie był spokrewniony z modelem Cultus, którego zaprzestano produkować w roku 2003. Samochód był również pierwszym Swiftem opracowanym głównie na potrzeby rynku europejskiego. W roku 2005 Suzuki Swift otrzymał tytuł Samochodu Roku w Irlandii. Pojawił się również mocniejszy wariant Swift Sport. Auto poddano lekkiemu faceliftingowi w roku 2008.
czytaj więcej
Powagosław

Suzuki nie starało się naprawiać czegoś, co nie było zepsute, dlatego zamiast kolejnego przewrotu stylistycznego, Swiftowi zafundowano de facto drobny facelifting. Udany.

~Powagosław
Luzacjusz

Wciąż prawie tak fajne jak Mini, ale nie wymaga od kupującego wchodzenia w spiralę długów, bo nie ma ceny wziętej z kosmosu. Choć z drugiej strony, w tym pokręconym świecie może właśnie chodzić o ceny z kosmosu i zadłużanie się na śmierć.

~Luzacjusz

Suzuki Swift IV Hatchback 3d – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 3765 mm
Szerokość 1690 mm
Wysokość 1500 mm
Rozstaw osi 2380 mm
Rozstaw kół - przód 1460 mm
Rozstaw kół - tył 1470 mm
Prześwit 140 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 213 l
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Silnik + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~lidamara
Hatchback 3d 1.3 92KM 68kW
Suzuki Swift IV
Idealne auto do miasta, ale w trasie tez dobrze się spisuje. Nawet z silnikiem 1.3 zaskakuje w trasie \"kopem\" powyżej 4000 obr. i super trzymaniem w zakrętach i daje na prawdę SUPER frajdę z jazdy. Kiedy szukałam samochodu, i zastanawiałam się nad Coltem, to przedstawiciel Mitsubishi bez zastanowienia powiedział, żeby brać Swifta, i do tej pory nie żałuję. Pasażerowie czasem narzekają przy wsiadaniu (wersja 3D), ale robią to na własne ryzyko :) Tylna kanapa to bardziej przestrzeń bagażowa, bo sam bagażnik wystarczy na podstawowe przybory samochodowe, zgrzewkę wody mineralnej i 3 siatki z zakupami, a po złożeniu tylnych siedzeń można przewieźć nawet walizkę :) Ale chyba nikt nie kupuje tego auta do przeprowadzek. Ogólnie autko jest super i sprawdza się idealnie jako miejskie z \"epizodami\" w trasie.
4,5
~Kuba "flyz1"
Hatchback 3d 1.6 VVT Sport 125KM 92kW
Suzuki Swift IV
Auto do tego, do czego zostało stworzone, czyli szybkiej jazdy po zakrętach. Do miasta czy na krótkie trasy - idealny, w dłuższą podróż potrafi zmęczyć hałasem. To jest ten typ aut, gdzie lejesz paliwo, co jakiś czas wymieniasz olej czy klocki i śmigasz po zakrętach z nieschodzącym z twarzy uśmiechem!
3,5
~MAX
Hatchback 3d 1.3 92KM 68kW
Suzuki Swift IV
W mojej ocenie świetny do jazdy po mieście. Niestety na dłuższe trasy się nie sprawdzi, nie jest zbyt wygodnym rozwiązaniem. Jest nie drogi w utrzymaniu biorąc pod uwagę spalanie jak i koszty naprawy.
Średnie spalanie dla Suzuki Swift IV Hatchback 3d
6,9 – 7,4
l/100 km
6,2 – 8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Hatchback 3d 1.6 VVT Sport 125KM 92kW
Suzuki Swift IV
Zdecydowanie brakuje mu 6 biegu na trasę gdyż w przypadku prędkości powyżej 120 nie wygląda to już tak wesoło a 120km/h = 4k obrotów co daje niestety już wysokie spalanie. Średnie spalanie 6,5-7 litrów jest jak najbardziej możliwym wynikiem do uzyskania i nie jest to żadne wleczenie się ale: -Na trasie wiadomo prędkości 100-120 max. -Przyspieszając wciskamy gaz na 3/4 bieg zmieniamy przeważnie przy 2-3k obrotów w zależności od sytuacji (przyśpieszamy jak 90% samochodów na drogach) -Omijamy drogi z dużą ilością świateł gdzie czekają nas częste postoje -Omijamy korki Podczas jazdy na trasie przy prędkościach 80-90 spalanie jest na bardzo niskim poziomie bo 5 litrów. Mi osobiście spalanie średnio wychodzi na poziomie 7,5-8 litrów gdyż co jakiś czas lubię przycisnąć do odcięcia a na trasie jak wracam z uczelni i jest pusto to na liczniku widzę 140-180 no ale wiadomo nie za każdym razem bo to bardzo paliwożerne... Polecam 2 bardzo dobre triki na znaczne zmniejszenie spalania acz są one bardzo oczywiste choć może nie dla wszystkich. -Hamowanie Silnikiem Wykorzystywać hamowanie silnikiem jak się da!!! Przykładowo widzimy w oddali że światło zapala się na czerwone to po prostu puszczamy gaz (oczywiście musi być wrzucony bieg) a wtedy samochód nie spala nic zanim obroty nie spadną poniżej 1,5k (zależy od samochodu) i powoli dojeżdżamy a często zdarza się wtedy że zanim do nich dojedziemy zapala się zielone i wtedy nie marnujemy paliwa na ruszaniu gdzie w takim momencie spalanie jest najwyższe. Hamowanie silnikiem pozwala zaoszczędzić bardzo duże ilości paliwa. -Uczepić się dupy Bardzo dobry pomysł na zmniejszenie zużycia paliwa głównie na trasie. Im większa prędkość tym większy opór powietrza a im większy opór powietrza tym większe spalanie. Np. Jedziemy na trasie i szukamy kogoś kto jedzie z prędkością nas satysfakcjonującą i wtedy "chowamy" się za niego co skutkuje że opór powietrza staje się znacznie mniejszy a spalanie spada. Im bliżej będziemy jechać tym lepiej dla spalania choć dla bezpieczeństwa nie radzę trzymać się zbyt blisko. Komputer w moim modelu zaniża o jakieś 0-0,2 litra co sprawdzałem zalewając pełen bak do pierwszego odcięcia dystrybutora zerując licznik km oraz średniego spalania. Gdy zapalała się rezerwa tankowałem na tej samej stacji przy tym samym dystrybutorze także do pierwszego odcięcia. Test wykonywałem na bodajże 6 tankowaniach.
7,2
Hatchback 3d 1.6 VVT Sport 125KM 92kW
Suzuki Swift IV
Auto od ponad roku w łapskach. Jeżdzę do pracy ok 15 km (ok 5km korki warszawskie)-średnia dzienna 7.1L/100Km - potwierdzone łopatologicznym zalewaniem. Miewam ciężką nogę ale też umiem się powstrzymać choć ciężko w tym aucie.Dynamika pracy, bezawaryjność w okresie zimowym ( parking otwarty ) rekompensuje te 0.2-05 l/100km więcej bo przecież takie spalanie odnotowują beznyniaki. Znajdzcie benzyniaka przy mocy 125km i doładowaniu porównywalnym do 2.5l bmw czy audi 2.0tdi (obydwa w posiadaniu co daje rzetelność w ocenie). Wszystko pod łapami (multifunkcyjna kierownica) ale mankamentem jest daleko wysunięty panel komputera ( opcja spalania średniego i chwilowego). Odradzam zakup 17-tek chociaż nieziemsko wygląda ale dostaje w tyłek zawieszenie i zwiększa spalanie.
6,4
Hatchback 3d 1.3 92KM 68kW
Suzuki Swift IV
Wyniki pochodzą z tabelki, którą tworzę w oparciu o kolejne tankowania Suzinki. Mając porównanie do Swifta kolejnej generacji z silnikiem 1.2 to pali jak smok (w 1.2 średnie spalanie wg komputera mamy 3,8l/100), jednak patrząc obiektywnie nie jest źle, a przyjemność obcowania z tym samochodem jest warta każdej kwoty przy dystrybutorze ;)

Usterki Suzuki Swift IV

Liczba wpisów: 9
Kontrolka silnika - raz gaśnie raz się zapala.
  • Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW 2004-2010
  • silnik
Mam dość nietypowy problem z moim Swiftem. Otóż zapaliła mi się kontrolka silnika. Mechanik sczytał z komputera błąd katalizatora. Z tym, że np przy kontroli jakości spalin wszystko wykazało ok - no może ciut zawartość tlenu w spalinach była podwyższona (ale niewiele). I od tego czasu kontrolka to gaśnie to się zapala. Nie zauważyłem żadnych korelacji z ilością przejechanych km, czasu czy też rodzaju trasy. Po prostu czasem świeci a czasem nie. Mechanik nie za bardzo wie co może być przyczyną. Być może ktoś z Was miał podobny problem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Centralny zamek nie otwiera wszystkich drzwi.
  • Suzuki Swift IV Hatchback 3d 1.3 92KM 68kW 2004-2010
  • instalacja elektryczna
Jeździłem wieloma samochodami ale niestety tylko jednym Swiftem (który posiadam) i nie spotkałem się z tak dziwnym systemem. Podczas otwierania drzwi z pilota (centralny zamek) otwierają się wyłącznie drzwi kierowcy. Drzwi pasażera oraz bagażnik są cały czas zamknięte. Drzwi pasażera mogę otworzyć wyłącznie przyciskiem wewnątrz samochodu (przycisk obok sterowania lusterkami w drzwiach kierowcy) lub przyciskiem przy klamce drzwi pasażera. W żadnym samochodzie nie spotkałem się z takim systemem. Stąd moje pytanie - czy jest to normalne? Jak to naprawić (przycisk z pilota otwiera wszystkie drzwi). Liczę na Waszą pomoc!
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Elektroniczny zgrzyt / pisk przy odblokowywaniu tylnych drzwi za pomocą immobilaizera i przycisku na drzwiach kierowcy
  • Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.5 VVT 102KM 75kW od 2004
  • inne
  • 140 tys. km
Przy otwieraniu drzwi przednich słychać tylko typowy klik. Słychać głośny elektroniczny zgrzyt / pisk przy odblokowywaniu tylnych drzwi za pomocą immobilaisera lub przycisku na drzwiach kierowcy. Service suzuki rozkłada ręce mówiąc, że komputer nie widzi usterki. A zgrzyt jest.
Oczekuje na rozwiązanie
Suzuki Swift IV Hatchback 3d