Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki SX4 I Hatchback

robert, 14 lat temu
Silnik 1.5 i 16V 100KM 74kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 31 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Suzuki SX4 I Hatchback 1.5 i 16V 100KM 74kW 2006-2009 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Jak nie ma sie sporo kasy i trzeba wybierać w tej klasie - sredniej niższej i w silniku benzynowym to najlepszym wyborem jest silnik 1,5 benzyna. Jest to nowy silnik japoński i montowany jest w werrsjach na zachód. Wersja belgijska jaką posiadam - sprowadzona z Wegier gdzie jest montowany cały pojazd- posiada właśnie ten silnik. Osiągi silnika są takie jak silnika o pojemności 1, 6 litra 107 KM jednak nieco mniej spala paliwa.Silnik wystarczająco dynamiczy na startach spod swiateł. Na trasie nieco gorzej ale można przeciez kupić droższego niestety diesla. Teraz ma wejsc nowa jednostka 2 litrowa o mocy 135 KM. To bedzie wykop.Posiadam też te lepszą tapicerke foteli która jest dostepna dopiero teraz w wersli po fice liftingu. Ona sie nie przeciera, jest ładna i nie brudzi sie.Mam autko dwa lata i nie uzywam pokrowców- no ale w drelichu warsztatowym tez do nigo nie wsiadam.Jazda autem to przyjemność chociaż jest twardo-ale tak ma być. Ja wole to i woli to moja rodzina. Córka np lepiej znosi nim jazde niz Superbem-Mniej kołysze i choroba lokomocyjna na jaką cierpi mniej jej dokucza. Ponadto jest bezpieczniej. Zawieszenie jest wzmocnione-mimo ze to wersja 2wd.Duze koła dobrze tłumią dziury.Trzeba też powiedzieć że wyciszenie to jeden ze słabszych punktów auta .Przy obrotach silnika ponad 3000 i predkosciach 120 i wiecej robi sie niestety głosno.Poprawiono to w nowej wrsji jaka właśnie weszła do sprzedazy. Ale bez przesady-uszy nie bolą.Spalanie jest ok. Jeżdziłem ostatnio też sporo Fiatem Brawa - diesel i pali podobnie - owszem pracuje na krótkich trasach ale róznica w cenie zakupu benzynki a diesla jest zbyt duża. Jak ktoś robi mniej niż 15000 km na rok to zakup ropniaka sie nie opłaca. A te nowe diesle to czasami sąo wiele kosztowniejsze w obsłudze- choćby filtr cząset, koło dwumasowe, wtryski...W moim aucie silnik spala poniżej przeciętnej w tej klasie silników spalinowych. Mój wynik to 7,5 litra na 100 km po aglomeracji sląskiej. Trasa do 90 km na h to około 6- 6,5 litra. Przy 140 i wiecej na odcinku Katowice Wrocław spalił niestety aż 9 litrów.No ale jak jest potrzeba to sie gna aby wszedzie zdążyć. Ogólnie polecam ten samochód dla rodzin 3 osobowych - bagażnik nie jest najwioekszy ale na co dzień po co powietrze wozić. Na wakacje wystarcza dla trzyosobowej rodziny. Wjedzie sie na każdy kraweżnik. Warta uwagi konkurencja w tym segmencie to - Nissan Qashqai.Sama sylwetka też sie może podobać. Naprawde jeszcze raz polecam.
Wrażenia
4,0
Silnik
najlepszym wyborem jest silnik 1,5 benzyna. Jest to nowy silnik japoński i montowany jest w werrsjach na zachód. Wersja belgijska jaką posiadam - sprowadzona z Wegier gdzie jest montowany cały pojazd- posiada właśnie tensilnik. Osiągi silnika są takie jak silnika o pojemności 1, 6 litra 107 KM jednak nieco mniej spala paliwa.Silnik wystarczająco dynamiczy na startach spod swiateł. Na trasie nieco gorzej ale można przeciez kupić droższego niestety diesla. Teraz ma wejsc nowa jednostka 2 litrowa o mocy 135 KM. To bedzie wykop.
4,0
Skrzynia biegów
problemy w wejsciem jedynki i wstecznego jak u wielu znajkomych i osób które opisują swoje sx na forum w Klub Suzuki Polska - w moim przypadku nie znikneły całkowicie. Troche czasami przychacza ale ma to miejsce bardzo rzadko. Przełożenia moim zdaniem dobre.
4,0
Układ jezdny
jest twardo-ale tak ma być. Ja wole to i woli to moja rodzina. Córka np lepiej znosi nim jazde niz Superbem-Mniej kołysze i choroba lokomocyjna na jaką cierpi mniej jej dokucza. Ponadto jest bezpieczniej. Zawieszenie jest wzmocnione-mimo ze to wersja 2wd.Duze koła dobrze tłumią dziury.
Komfort
4,0
Widoczność
jedynie co przeszkadza to grube słupki przednie z lewej strony. Trzeba bardzo uwazać
4,0
Ergonomia
bez zarzutu-ktoś może narzekać ze obsługa komputerka jest za daleko-ale mnie to nie przeszkadza
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie ma absolutnie uwag. Fajnie grzeje szybko odparowują szyby-pieknie chłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
w tym aucie jest wiecej miejsca niz w octavii.Zwłaszcza na tylnej kanapie jest naprawde wygodnie. No nie jest to obszerna kabina superba ale w tym segmencie jest ok.
4,0
Wyciszenie
przy obrotach silnika ponad 3000 i predkosciach 120 i wiecej robi sie niestety głosno.Poprawiono to w nowej wrsji jaka właśnie weszła do sprzedazy. Ale bez przesady-uszy nie bolą. Muzyki da sie posłuchać. Zresztą ci co marudzą ze jest głośno powinni pojeżdzic innymi markami. Wszedzie tak samo przy wiekszych predkościach-no chyba ze mowa o klasie lux
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
silnik spala poniżej przeciętnej w tej klasie silników spalinowych. Mój wynik to 7,5 litra na 100 km po aglomeracji sląskiej. Trasa do 90 km na h to około 6- 6,5 litra. Przy 140 i wiecej na odcinku Katowice Wrocław spalił niestety aż 9 litrów.No ale jak jest potrzeba to sie gna aby wszedzie zdążyć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jedynie przyczepiłbym sie schowka tj jego drzwiczek-nieco sie poluzowały i czasami wchodzą w jakies wibracje na nierównościach. Podkładka z uszczelki samoprzylepnej w okolicy zatrzasku od drzwiczej wszysko unormowała
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
oba tak dalej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki SX4 I Hatchback 1.5 i 16V 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
76,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki SX4 I Hatchback