Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki SX4 II S-cross Facelifting

Dawid, 4 lata temu
Silnik 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Suzuki SX4 II S-cross Facelifting 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo dynamiczny, natychmiastowa reakcja na gaz.
Przeniesienie napędu : Pracuje delikatnie i bardzo szybko przełącza pomiędzy biegami.
Układ elektryczny : Reflektory Full LED świecą bardzo dobrze.
5,0
Całokształt
Po przejechaniu 40.000 km można stwierdzić, że samochód jest doskonały mechanicznie z bardzo dynamicznym i oszczędnym silnikiem, dobrą skrzynią biegów i skutecznym napędem 4x4. Jazda sprawia niesamowitą frajdę! Na plus zaliczam także klasyczne, czytelne zegary i wbudowany w deskę rozdzielczą ekran dotykowy, który nie sterczy jak tablet. Ponadto, bardzo dobrze świecą reflektory Full LED. Natomiast wadą jest słaba jakość wykończenia wnętrza. Zarówno materiały, jak i ich spasowanie nie są najwyższej jakości. Twarde plastiki łatwo się rysują, a dodatkowo przy ok. 2000 obrotów coś rezonuje w desce rozdzielczej. Bardzo słaby jest także zestaw audio, bo kiepska jest jakość dźwięku - brak głębi pomimo zastosowania dodatkowego centralnego głośnika.
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonały silnik. Bardzo dynamiczny z natychmiastową reakcją na gaz. Samochód trzeba mocno "trzymać na hamulcu", bo aż rwie się do jazdy po włączeniu biegu. W każdym zakresie obrotów jest bardzo chętny do pracy. Ponadto, przyjemnie brzmi i cechuje się wysoką kulturą pracy.
5,0
Skrzynia biegów
Doskonała klasyczna skrzynia automatyczna z 6. biegami bez koła dwumasowego. Pracuje delikatnie i bardzo szybko przełącza pomiędzy biegami. Jedyny minus, to że ręcznie można zmieniać biegi tylko łopatkami przy kierownicy. Brakuje możliwości ręcznej zmiany biegów lewarkiem.
4,0
Układ jezdny
Dosyć komfortowy. Z racji wyższego niż w klasycznym kompakcie środka ciężkości i belki skrętnej z tyłu, przy nagłych zmianach kierunku jazdy jest lekko nerwowy. Z kolei w zawieszeniu nic nie trzeszczy i nic nie tłucze. Sprawnie tłumi nierówności.
3,0
Karoseria
Przeciętnie spasowana. Duże szpary pomiędzy elementami. Zarówno drzwi, jak i klapa bagażnika wymagają użycia siły do precyzyjnego zamknięcia.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobrze przeszklony pojazd. Wszystko widać w każdym kierunku. Dodatkowo pomocna jest kamera cofania z obrazem o bardzo wysokiej jakości.
5,0
Ergonomia
Intuicyjnie rozmieszczone i precyzyjnie działające przełączniki i przyciski sterowania najważniejszymi funkcjami. Multimedia obsługiwane są przez sprawnie reagujący ekran dotykowy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag. Ogrzewanie i podgrzewane fotele działają sprawnie, natomiast automatyczna klimatyzacja dwustrefowa dobrze chłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niesamowicie przestrzenne auto. Przy tym rozstawie osi w środku miejsca jest po prostu bardzo dużo. Wygodnie się wsiada i wysiada. Także wygodne są fotele są z niezbyt długimi siedziskami, co jest dobre dla niewysokich osób. Kanapa ma dwa kąty pochylenia. Podłoga w drugim rzędzie jest niemal płaska, pomimo zastosowania napędu 4x4. Bagażnik jest pojemny i ma podwójną podłogę, która jest solidną "dechą". Po jej wyjęciu przestrzeń staje się bardzo obszerna i regularna.
4,0
Wyciszenie
Z racji wysokiego nadwozia przy wyższych prędkościach słyszalne są szumy, szczególnie jeżeli silnie wieje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód jest bardzo oszczędny przy spokojnej jeździe. W zasadzie tylko koszt przeglądów w ASO jest przeciętny. Okresowe serwisowanie aut japońskich nie należy do najtańszych, ale odwzajemnia się bezawaryjnością. Stara, dobra szkoła serwisu - obowiązkowa wymiana oleju po "dotarciu" i co 15.000 km wróży długą i bezproblemową eksploatację.
5,0
Stosunek jakość/cena
Na tle konkurencji zakup był okazjonalny, chociaż Suzuki nie daje żadnych rabatów. Samochód w najbogatszej wersji wyposażenia jest wyraźnie tańszy od konkurencji, a przy tym świetnie wyposażony.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie stwierdzono.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdzono.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki SX4 II S-cross Facelifting 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki SX4 II S-cross Facelifting