Szukaj

Lista ocen Toyota Auris II (159) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 74 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~marcink777
Toyota Auris II
Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Bezstopniowa z przełożeniem elektrycznym, to znaczy nie ma paska napędowego jak w cvt takich jak w małych miejskich samochodach, silniko-generatory elektryczne sprzęgnięte są z silnikiem spalinowym przez przekładnie planetarną, gdzie jest jeden bieg na stałe. Czyli tak jak cały silnik też pancernie. Zmiana przełożenia następuje przez transformację elektryczną. Przyspiesza niezwykle jednostajnie, tak jak samochody elektryczne, nie ma porównania...
5,0
~Tabaza
Toyota Auris II
Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Dal mnie ideał. Zawsze lubiłem automaty. E-CVT jest skrzynią bezstopniową opartą o przekładnię planetarną. Nie ma przełożeń, nawet ich nie symuluje. Nikogo nie mam zamiaru przekonywać do takiego rozwiązania. Są kierowcy, którzy muszą słyszeć i czuć zmianę obrotów silnika. Targują się, że ja to mam 7 a ty 6, słusznie sądząc, ze im więcej przełożeń, tym dokładniej można dobrać obroty silnika. Mi wystarczy świadomość, że układ napędowy płynnie...
4,0
~BundyPL
Toyota Auris II
Touring Sports Valvematic 130 132KM 97kW
Skrzynia biegów z jednej strony dobra bo silnik utrzymuje niskie obroty w głównym przedziale prędkości (tak do 120km/h) co zapewne pozytywnie wpływa na spalanie. Niestety widocznym kosztem jest gaśnięcie auta gdy toczymy się po błocie/piachu. Na trasie - gdy mamy wybrany bieg zgodnie z zaleceniem komputera - wciśnięcie gazu nie wiele daje. Obroty są tak niskie, że silnik ma duży problem aby przyspieszyć i robi to bardzo powoli. Konieczna jest...
3,0
~remmk
Toyota Auris II
Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM 100kW
Niestety CVT. Nie jestem fanem tego rozwiązania ale dla hybrydy to jedyna opcja. W mieście i przy małych prędkościach jest OK - płynnie i komfortowo. Gorzej przy przyspieszaniu i jeździe w terenie górzystym - zbyt silnie wciśnięty gaz powoduje wycie silnika na maksymalnych obrotach. Odruchowo odpuszcza się wtedy gaz ale samochód "nie jedzie" - i wciska się gaz znowu. Trzeba się niestety nauczyć ostrożnie posługiwać gazem z takim...
5,0
~WiesiekW
Toyota Auris II
Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
To jest moja największa miłość. Nigdy więcej manuala. Skrzynia robi za mnie wszystko - dzięki temu nawet codzienna jazda w zakorkowanym Krakowie nie jest tak bardzo uciążliwa. Zarzuty o "wyjącej" skrzyni są przesadzone. Taka jej specyfika, że jeśli depniemy, to wyje tak długo (utrzymując odpowiedni moment obrotowy), jak długo wymaga tego sytuacja. Skoro całe życie jeździłem manualem, a przyzwyczaiłem się do tej skrzyni i jej "odgłosów" (czy...
4,0
~Krzysztof
Toyota Auris II
Touring Sports D-4D 90 90KM 66kW
Precyzja pracy skrzyni biegów jest perfekcyjna. Biegi wchodzą pewnie, nie haczą. Minusy - system sugestii zmiany biegów jest co najmniej dziwny. Zwykle w pojazdach z silnikiem diesla dąży się do utrzymania przy stałej prędkości obrotów rzędu 1500. W Aurisie pojawia się sugestia redukcji. Np. przy 90 km/h pojazd sugeruje 5. bieg, mimo że na 6. biegu jest ok. 1500 obrotów i nie trzęsie. Kolejna uwaga dotyczy 6. biegu. Jego wrzucenie nie wiąże...
4,0
~Sławek
Toyota Auris II
Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM 100kW
I tutaj mamy kwintesencję superowości. Dla wszystkich maruderów i hejterów, którzy prawdopodobnie tym nie jeździli lub próbują jeździć metodą but w podłogę od razu mówię " weź kolego\koleżanko na wstrzymanie". Tak podczas bardzo energicznego przyspieszania mamy efekt tzw. "wyjącego silnika" ale tak pracuje ta skrzynia i "wyje" tylko jak baaardzo mocno przyspieszamy a hałas nie jest większy czy wyższy jak w innych autach tylko jest jednostajny...
5,0
~piotr_szczęśniak
Toyota Auris II
Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
To moje pierwsze doświadczenie z CVT i... jestem zadowolony. W mieście przy normalnej jeździe nic nie wyje, a nawet jeśli ruszymy dynamicznie to do przepisowych prędkości dojdziemy szybko i obroty spadają a tym samym "wycie" ustaje. Praca tej skrzyni w normalnych warunkach w połączeniu z jazdą w trybie elektrycznym potrafi zrelaksować, bo jest wtedy mega cicho. W trasie wyje tylko podczas przyspieszania, dlatego jazda na tempomacie z...
5,0
~zzz
Toyota Auris II
Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Jedna z największych zalet auta. E-cvt to super komfort i przede wszystkim niezawodność (w przeciwieństwie do niektórych automatów). Jedyny minus, ktory bardzo szybko przestaje przeszkadzać to specyficzny dźwięk przy mocnym wciśnięciu gazu, jednak podkreślam: gdy wciśniesz "gaz do dechy" w jakimkolwiek innym aucie (w automacie czy manualu) to też będzie głośno, więc nie jest to nic nadzwyczajnego..) Przełożenia między D a R działają z...
5,0
~Jan
Toyota Auris II
Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
eCVT - tej skrzyni nie można porównać z hydrokinetycznym automatem, czy dwusprzęgłówką. Do ścigania się nie nadaje. Ale używana zgodnie z przeznaczeniem - odwdzięcza się "przeźroczystością". Wrzucasz bieg i jedziesz. Nie czujesz i nie zauważasz pracy skrzyni i żaglowania napędami. Trzeba zaakceptować to jak komputer steruje gazem, i to że wciśnięcie gazu nijak się ma do obrotów silnika i jego odgłosów. Auto przyspiesza płynnie, choć efekty...
Toyota Auris II