Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports Facelifting

antek, 3 lata temu
Silnik 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Nie ma takich.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Łożysko oporowe sprzęgła.
4,0
Całokształt
Niby wciąż niezawodna marka, ale to już nie ta sama jakość co dawniej.
Wrażenia
3,0
Silnik
Może na miasto się nadaje i na wiejskie drogi, ale na ekspresówkach i autostradach wyraźnie brak momentu i dynamiki. I to jak jedzie się w pojedynkę, ponieważ o dynamice i przyśpieszeniu przy chociażby trójce pasażerów, mowy być nie może.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jak to w japońcach - czasem haczą 1 i 2 bieg, czasem nie wejdzie wsteczny za pierwszym razem, ale jest to już mój ósmy Japończyk w życiu z czego czwarta toyota i we wszystkich było podobnie. Podobno w Aurisach II szybko padają skrzynie a ściślej jej łożyska. Moja ma przejechane 130 tyś. i jak na razie cisza, czego nie mogę powiedzieć o łożysku oporowym sprzęgła, które szumi coraz głośniej i w najbliższym czasie czeka mnie jego wymiana i przy okazji jednej roboty kompletu sprzęgła.
5,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń. Jest dobrze.
4,0
Karoseria
Również bez zastrzeżeń. Nie będę pisał że ładna czy też nie, ponieważ jest to rzeczą gustu - mnie nawet się podoba, zwłaszcza że mam egzemplarz w najbogatszym wydaniu, również stylistycznym, więc może się podobać.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Auto dosyć przeszklone, więc widoczność wokół bardzo dobra. Bardzo pomagają czujniki parkowania przód/tył oraz kamera cofania.
4,0
Ergonomia
Trochę drażni ten nieszczęsny tablet na środku, no ale cóż, dziś wszystkie współczesne auta go maja i trzeba się przyzwyczaić. Dobrze że chociaż nawiewy i temperatura sterowane są za pomocą dość wygodnych dźwigienek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super, czego nie mogę powiedzieć o tylnym rzędzie siedzeń. Podsumowując ten wątek - przednie fotele mam z tyłu zawsze mocno okopane od butów. Tę niedogodność Auris rehabilituje pojemnością i ustawnością bagażnika.
4,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepiej. Gdy kupiłem ( jako używane ), strasznie drażniło mnie charakterystyczne buczenie wydechu. Było to bardzo uciążliwe w czasie dłuższej jazdy. Długo szukałem przyczyn i pomógł jeden prosty zabieg... . Wyrzuciłem oryginalny, jak się okazało przelotowy tłumik końcowy ( stąd to buczenie i głośna praca ) i zastąpiłem nieco większym i tym razem nieprzelotowym zamiennikiem za 250 zł. Problem z buczeniem znikł i w aucie zrobiło się ciszej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie drobiazgi i poprawianie fabryki - ale to drugie, to raczej moje widzimisię. Spalanie - moje auto wyjechało z salonu z instalacją gazową Landirenzo, więc pod tym względem jestem zadowolony. Na benzynie tego wskaźnika nie sprawdzałem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na obecną chwilę tylko drobiazgi i poprawianie fabryki jak wymiana tłumika końcowego na cichszy, dołożenie drugiego klaksonu pod maską ( ten oryginalny pojedynczy daje taki sygnał że wstyd go używać ), czy regulacja pedału sprzęgła.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Ale jak wspomniałem wcześniej, w najbliższym czasie czeka mnie wymiana łożyska oporowego sprzęgła wraz z kompletem sprzęgła.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Valvematic 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,50 zł
7,7
l/100km
10,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Auris II Touring Sports Facelifting