Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports

Boguś, 5 lat temu
Silnik D-4D 90 90KM 66kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 70 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Auris II Touring Sports D-4D 90 90KM 66kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Fajny samochód i tyle w temacie. Praktyczny, dość przestronny kombiak o niebanalnej stylistyce. Jak na razie absolutnie bezobsługowy - zero jakichkolwiek problemów. Silnik dla ludzi o spokojnym usposobieniu co nie znaczy, że pozbawiony dynamiki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc 90 KM i 205 Nm wystarcza do sprawnej jazdy. Do sprawnej jazdy w mieście nic więcej nie trzeba. W trasie do 140-150 km/h też sobie nieźle radzi. Na autostradzie można bez większego wysiłku podróżować z prędkościami rzędu 160 km/h, w kabinie nie jest wyedy przesadnie głośno. Spalanie jest śmieszne, to jedna z największych zalet tego auta. Spokojna jazda w mieście to 5.5l, dynamiczna to max 6.5. W trasie od 4 do 7, ale 7l dotyczy autostrady w zimę przy średniej przelotowej 150-170.
5,0
Skrzynia biegów
Pracuje genialnie. Negatywne opinie osób na temat pracy tej skrzyni odbieram jako trolling zawistnej konkurencji. Skrzynia jest cicha, biegi wchodzą gładko, bez haczenia i innych wrażeń negatywnych. Zestopniowanie takie jak w każdym małym dieslu. Jak ktoś kupuje 1.4 d i oczekuje że nie będzie turbodziury na dole obrotomierza a góra wystarczy aby na drugim biegu zrobić 110-120 km/h to jest po prostu naiwny.
4,0
Układ jezdny
Ani szczególnie dobry, ani zły. Pozwala się przemieszczać i wybacza sporo błędów. Sprawia wrażenie bezpiecznego. Układ kierowniczy dośc precyzyjny, nierówności w większości przypadków wybierane są niezauważalnie. Uwzględniając osiągi tego silnika jest naprawdę ok.
5,0
Karoseria
Podoba się, jak na razie nie rdzewieje.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest ok. W wersji z kamerą cofania teudno się do czegośc przyczepić.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Zegary czytelne, obsługa radia w kierownicy, ekran czytelny - mógłby byc ciut wyżej ale ogólnie nie ma co narzekać. Fotele wygodne nawet w dłuższej trasie ale siedziałem już w lepszych choć zazwyczaj były to auta premium. Bez problemu można znaleźć odpowiednią pozycję za kierownicą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super. Grzanie i chłodzenie działa sprawnie. Nie ma problemu z parującymi szybami.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cztery osoby jadą jak złoto jeśli nie mają więcej niż 190 cm wzrostu.
4,0
Wyciszenie
Konkurencja w której zawsze mogłoby być lepiej. Ja ujmę to tak: przy 160 km/h można swobodnie rozmawiać bez krzyków. Opinie że samochód jest tragicznie wyciszony wsadziłbym więc między bajki. Jest wyraźnie lepiej niż w nowej astrze 1.4 turbo i citroenie c4 1.2 turbo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty jak na razie to przeglądy - żaden z nich nie był droższy niż 1100 zł, paliwo - śladowe ilości, zero nieoczekiwanych napraw i innych atrakcji. Ubezpieczenie na tle konkurencji na atrakcyjnym poziomie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto dla ludzi wiedzących czego można się spodziewać po Toyocie. Przede wszystkim brak problemów z awariami, wysokim spalaniem, znikającym olejem, szwankującą elektroniką itp. Jeśli chcesz kupić auto i przejechać bezstresowo 200 000 km w przyzwoitych warunkach a potem sprzedać to auto jak na pniu za przyzwoitą kasę to auto jest dla Ciebie. Jeśli chcesz się ścigać spod świateł i podniecać się elektronicznymi gadżetami to wybierz inny salon - pomacham Ci jak będziesz wjeżdżać na lawetę
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zero usterek jakichkolwiek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika D-4D 90 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Auris II Touring Sports