Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota C-HR I Crossover Facelifting

dimenzo, 7 miesięcy temu
Silnik 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota C-HR I Crossover Facelifting 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW 2019-2023 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo dynamiczne, hybrydowe combo.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak
4,0
Całokształt
Auto bardzo przyjemne, choć i specyficzne, zarówno pod względem stylistyki, jak i swoich plusów i minusów. Dobre do jazdy po mieście, jak i w trasę czy lekki teren. Pierwszy mój crossover i wspominam bardzo dobrze, choć miejsca w środku na tylnej kanapie jak na lekarstwo, a bagażnik również nie należy do ogromnych. Ogólnie polecam osobom, które chcą coś większego niż hatchback i bez sportowego zacięcia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Super jednostka, dynamiczna, zrywna, bezproblemowa i bardzo dobrze współpracująca z kierowcą. Przełączanie trybów jazdy EV/HEV praktycznie bez wyczucia. Wyczuwalne za to jest nieco doładowywanie baterii przy niskim poziomie naładowania, ale mocniejsze depnięcie przywróci poczucie braku mocy. Optymalizacja to duży plus.
5,0
Skrzynia biegów
e-CVT spisuje się samo w sobie bardzo dobrze, skrzynia świetnie czuje zapotrzebowanie na moc i dopasowuje się mocno elastycznie. W zasadzie jedyny problem jaki miałem, to naprawdę mocne buczenie w momencie równoczesnego ładowania baterii i przyspieszania, czyli jazdy tylko na silniku spalinowym. Niemniej w porównaniu do innych CVT myślę, że nie można jej niczego zarzucić.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się dobrze, przekładnia bardzo dobrze dostosowuje się w zależności od tego, czy wyjeżdżamy aktualnie z parkingu, wykonujemy skręt na światłach, czy też jedziemy drogą lub po autostradzie. Nie oczekuję tu cudów w prowadzeniu, bo to nie jest auto sportowe ani usportowione, więc ocena moim zdaniem słuszna.
4,0
Karoseria
Nie zaobserwowałem żadnych problemów, choć w posiadaniu auta byłem dość krótko. Być może warto tu poczytać inne opinie. Moim zdaniem sprawia wrażenie dość wytrzymałej, choć sama blacha wydaje się być nieco cieńsza niż w innych autach, jakimi jeździłem.
Komfort
3,0
Widoczność
Tutaj pojawia się niefortunny słupek C, chyba wszystkim już dobrze znany. Taki urok tego samochodu. Rekompensuje to na pewno kamera cofania i asystent martwego pola. Mimo wszystko przy szybkich manewrach, głównie włączaniu się do ruchu, a najgorzej na łuku, jest to zdecydowanie mocno problematyczne.
3,0
Ergonomia
O ile miejsce dla kierowcy i pasażera jest w porządku, o tyle tylna kanapa powinna służyć głównie do wożenia dzieci lub zakupów. Jazda w trasie z osobami dorosłymi może być bardzo niekomfortowa. Z pewnością nie polecam, jeśli planujecie w ten sposób zwiedzać jakieś miejsca, bo zwyczajnie widoczności z tyłu nie ma żadnej i pasażer musi cały czas wychylać się w przód, aby spoglądać przez okno.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie miałem problemów ani z jednym, ani z drugim. Auto nagrzewa się bardzo szybko, klimatyzacja realizowana jest z baterii hybrydowej, więc nawet w korku, na postoju, itp. nie ma problemu z chłodzeniem pojazdu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak wspomniałem w ergonomii, z przodu jest w porządku, z tyłu jest już gorzej. To taki hatchback na sterydach, więc nie ma się czego więcej tu czepiać.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest znośne, ale nie porywa. W trasie do 120km/h moim zdaniem jest w porządku. Niemniej jeśli porównamy sobie chociażby z Camry z tego samego rocznika, to różnica robi się już dość wyczuwalna. Skrzynię mocno słychać w momencie wchodzenia na obroty, co jest specyfiką skrzyni, ale mogłoby być poprawione lepszym wygłuszeniem. Warto trzasnąć tylnymi drzwiami, aby zrozumieć, o co chodzi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto miałem praktycznie nowe, więc wymiana oleju i jazda. Nie będę wspomał o kosztach serwisu, ponieważ auto użytkuję za granicą.
5,0
Stosunek jakość/cena
Porównując samochody konkurencji, wszystkie za i przeciw, jakość wykonania i serwisu, będę wierny marce Toyota. Myślę, że w podobnym budżecie można znaleźć lepiej wyposażone samochody, ale u mnie przeważyła niezawodność i doświadczenie producenta w produkcji hybryd. Rozważałem Corollę w kombi w podobnym budżecie, ale los przypadkiem wybrał C-HR.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie miałem żadnych problemów, żadnych przypadkowych błędów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się takiego nie wydarzyło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Toyota C-HR I

Liczba wpisów: 11

Toyota C-HR I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota C-HR I Crossover Facelifting