Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla VIII Hatchback

Zbyszek, 9 lat temu
Silnik 1.3 i 16V 86KM 63kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 202 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Toyota Corolla VIII Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
4,23
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ocynkowana blachy (przynajmniej w wersji UK) dają spać spokojnie przez wiele lat.
5,0
Całokształt
Nigdy na poważnie nie myślałem o Corolli bo nie bardzo odpowiadała mi stylistycznie. No ale trafiła się okazja - znajomy sprzedawał - pierwszy właściciel, 130 tyś km przebiegu, regularnie serwisowana, garażowana. Zdecydowałem się na zakup i muszę stwierdzić, że był to absolutny strzał w 10! Kupiłem to autko z zamiarem pojeżdżenia może 2 lata i zmiany na coś nowszego, a w efekcie założyłem do niego LPG i tak już jeżdżę nim ponad 5 lat :) Samochód nie jest może zbyt wygodny, zważywszy na fakt, że jestem dosyć rosły, jednak nie stanowi problemu spakowanie do niego dwójki rodziców z dzieckiem i sporym bagażem. Zdecydowanym atutem tego samochodu jest absolutna bezawaryjność (jeśli regularnie serwisujemy) i ocynkowane blachy. Obecnie samochód służy mi na dojazdy do pracy (prawie 100 km dziennie) i tutaj doskonale sprawdza się instalacja LPG (polecam sekwencję - żadnych problemów).
Wrażenia
4,0
Silnik
86 KM **** nie urywa więc ciężko się spodziewać sportowych doznań. Do jazdy po mieście idealnie, a i na trasach do spokojnej jazdy wystarczająco. Nagrodą za to jest niskie spalanie - mój rekord - poniżej 7 l gazu / 100 km :) i to nie jako zawalidroga - jak ktoś umie jeździć płynnie i przewidywalnie to osiągnie takie wyniki.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem przyhacza 3 i standardowo - wsteczny. Ale ogólnie jest OK, skoki lewarka są umiarkowane i można nawet szybciutko zmieniać biegi.
4,0
Układ jezdny
To ciekawe - miałem okazję jeździć nowszą Corollą (rocznik 2010) i na zakrętach znacznie bardziej się wychylała na zakrętach niż leciwa E11 :) Znajomi sami się dziwią, że tak ładnie się trzyma. Nie jest to może Focus pod względem trzymania i prowadzenia ale układ jezdny jest naprawdę na bardzo zadowalającym poziomie, a proste wielowahaczowe zawieszenie daje frajdę z jazdy i jest bardzo trwałe.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest przyzwoicie - lusterka są duże i wszystko dobrze widać.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i pod ręką. Dużym atutem Toyoty jest to, że wszystkie (nawet najbardziej ubogie wersje) mają dociągniętą wszędzie elektrykę. Przykład - miałem manualne lusterka, kupiłem w necie tanio lusterka elektryczne, kostkę ze sterowaniem i podpiąłem tylko w fabryczne kable - efekt - elektryczne i ogrzewane lusterka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam klimatyzację więc nigdy nie miałem problemy z parującymi szybami. Ogrzewanie działa bardzo sprawnie i szybko. Złego słowa nie powiem.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No cóż, jak wspomniałem wcześniej, jestem dosyć rosły więc fotel mam odsunięty do samego końca i ciężko w tym momencie nawet małym osobom z tyłu z kolanami. Mimo, że fotel odsuwam do końca brakuje mi jeszcze jednego ząbka do pełni szczęścia. Lepiej jest na miejscu pasażera. Z tyłu szału nie ma ale zmieszczą się dwie osoby i na niezbyt długich trasach nie powinny specjalnie narzekać na komfort.
2,0
Wyciszenie
Z tym jest dosyć kiepsko. Fakt, że niektóre uszczelki w drzwiach mam już w nie najlepszym stanie (choć woda nie leci do środka), to jest głośno. Jazda powyżej 110 km / h jest już niezbyt przyjemna.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli wymienia się wszystko na czas to auto odwdzięczy się bezproblemową eksploatacją i nie będzie generować żadnych kosztów ponad standardowe części eksploatacyjne. Trzeba przy tym pamiętać, żeby nie oszczędzać na tanich zamiennikach - nie warto! Oryginalne tarcze hamulcowe zmieniłem dopiero przy przebiegu 170 tyś, a klocki po 60 tyś. Warto też pamiętać o stosowanie dobrego oleju. Wiem, że silnik 1,3 86 KM ma tendencję do spalania oleju po przebiegu 150 tyś i jest to coś normalnego. Od czasu zakupu stosuję olej Castrol EDGE 10W60 i do tej pory od wymiany do wymiany (co 12 tyś km) nie dolewam ani grama oleju.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko w obecnych czasach o samochód tak bezproblemowy jak leciwa już Corolcia E11. Miałem Focusa, który był mega skarbonką (jak na tamte czasy) - skomplikowane i drogie w naprawach zawieszenie, korozja na potęgę... Corolla, na pewno nie jest ładniejsza od Focusa i na pewno nie prowadzi się lepiej ale ma zdecydowane zalety którymi rozkłada na łopatki Focusa - bezproblemowa eksploatacja!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli pamiętasz o regularnym serwisie i wymianach na czas to Corolcia nigdy Cię nie zawiedzie!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej - jeśli pamiętasz o regularnym serwisie i wymianach na czas to Corolcia nigdy Cię nie zawiedzie!

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 86KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Toyota Corolla VIII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Corolla VIII Hatchback