Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla VIII Hatchback

rak67, 13 lat temu
Silnik 2.0 D 72KM 53kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 215 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Corolla VIII Hatchback 2.0 D 72KM 53kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
4,92
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Może stylistyka tego auta się nie podobać , ale ja wolę jeżdzić a nie stać w warsztacie . 215000 km.na liczniku a kierownica jest jak nowa ,wszystkie przełączniki nie powycierane , fotele też,lakier i zabezpieczenie antykorozyjne b. dobre.Trasa też mu nie straszna nieżle połyka kilometry. Im dłużej użytkuję corollkę tym bardziej mi się podoba ,inni użytkownicy innych modeli mają odwrotnie im dłużej tym szybciej chcą się pozbyć.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest to model e11 z 2000r. z silnikiem D-4D , nie wiem dlaczego nie występuje w zestawieniach Auto centrum , przecież z tym silnikiem na rynek zachodni były sprowadzane z Japonii od 2000R. Jest to 100%Japończyk. Silnik ekonomiczny, bezawaryjny,w tym połączeniu z e11(mała waga auta) w miarę dynamiczny, z wysoką kulturą pracy .który odpala w największe mrozy , żadnych wycieków.Listwa, bezpośredni wtrysk ,4 zawory na cylinder.(Mercedes chciał kupić licencje) może dobrze ,że tak się nie stało.
5,0
Skrzynia biegów
Krótki skok , precyzyjnie , pewnie , wsteczny czasami haczy ale w inny modelach jest znacznie gorzej.
5,0
Układ jezdny
pewne prowadzenie niezły kompromis pomiędzy komfortem a sztywnością zawieszenia.Układ wahaczy z tyłu( żadna sztywna belka )polepsza komfort jazdy .Zawieszenie b. trwałe .10 lat bez żadnej wymiany(Mam wszystkie wpisy serwisowe)Amortyzatory 80% efektywności.
Komfort
5,0
Widoczność
dobra pozycja za kierownicą , regulowana wysokość fotela pozwalają na wybranie odpowiedniej pozycji zapewniającej dobrą widoczność.
5,0
Ergonomia
Japońska intuicyjna ergonomia wszystko ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima latem działa ok. mimo manualu,zimą nagrzewnica jest wydajna, ale silnik wolniej się nagrzewa , choć komputer steruje go na wyższe obroty, przez co dłużej osiąga się odpowiednią temperaturę wewnątrz ale jest ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to nieduże auto i ekonomiczne (lekkie) od tego trzeba zacząć.Ilość miejsca to kompromis pomiędzy bagażnikiem a przestrzenią pasażerską .Do bagażnika jest b. dobry dostęp i ma sporą ilość miejsca 4 walizki wchodzą spokojnie. Natomiast przestrzeń dla kierowcy który ma 177cm.wzrostu jest wystarczająca,(kierownica regulowana na wysokość), z tyłu czasami jadę i dla mnie jest ok.
5,0
Wyciszenie
Dobrze wyciszony diesel (jak na tą klasę), choć silnik po nagrzaniu chodzi cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
B. doba, bez porównania jadąc z prędkością 100 k/h można zejść poniżej 4l. Po mieście jadąc godzine w korkach nie więcej niż 6 litrów i nigdy mnie nie oszukał.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze ocena 5 . Dzisiaj można trochę dopłacić i kupić naprawdę zadbany egzemplarz e11 z d-4d. W wyposażeniu można spotkać klime,4-poduszki,radio cd 6-głośników, abs,elektr. otwierane 4-szyby,el. regul. lusterka, centralny zamek,komputer z nawigacją(czarno biały wyświetlacz i trochę okrojona ale można zainstalować nawi. z płyty),regul. kierownicę,regul. na wysokość fotel kierowcy, halogeny,welur,
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzy lata jazdy 36 000 km. zero usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zero usterek
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla VIII Hatchback 2.0 D 72KM 53kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
5,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla VIII Hatchback