Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla VIII Hatchback

Waldek, 5 lat temu
Silnik 2.0D D-4D 90KM 66kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 290 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Toyota Corolla VIII Hatchback 2.0D D-4D 90KM 66kW 2000-2002 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Z TOYOTY jestem bardzo zadowolony. Niestety kolejny pirat skasował mi autko. Czekam na wycenę ubezpieczyciela i już szukam dokładnie takiego samego auta. Jestem przekonany, że z kolejnego będę równie zadowolony.
5,0
Całokształt
Wymarzone auto od pierwszej prezentacji, jednak dopiero teraz stać mnie na nie. Przebieg przy zakupie 240000 nie przerażał. Na początek wymienione: tarcze, klocki, wszystkie gumy w zaciskach hamulcowych, linki ręcznego, tuleje i łączniki stabilizatora tył i pasek osprzętu. Jeszcze pony NOKIAN i nie zrozumie skąd narzekanie na hamulce tego auta, nawet na mokrym. Po roku założyłem nowe centralne przewody hamulcowe (mocno skorodowały pod osłonami). I to na tyle. Paliwo wyłącznie najlepsze, u mnie "dynamik" i zapomniałem kłopotach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niby "tylko" 90 KM, ale moment obrotowy robi swoje. Nie oszczędzałem go, ze świateł zawsze pierwszy (ale dopiero po zmianie opon). Olej od wymiany, do wymiany, bez dolewek. Niewielka różnica w spalaniu między jazdą spokojną i mocno dynamiczną.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia trochę za wolna, ale za to mocniejsza. Po mieście duża dynamika, jednak w trasie wolałbym szybszy nadbieg. Żeby osiągnąć 100/h trzeba silnik rozkręcić dobrze ponad 2000 obrotów. Szkoda.
5,0
Układ jezdny
Małe, lekkie autko, więc komfortu krążownika nie ma co oczekiwać. Jak na tą masę i konstrukcję, bardzo dobry kompromis między komfortem, a właściwościami jezdnymi. Jeszcze raz wspomnę o oponach. One mają ogromny wpływ na komfort jazdy.
5,0
Karoseria
O gustach się nie dyskutuje, mnie się podoba. Dostęp i funkcjonalność w tak małym nadwoziu wystarczająca. !8 lat i bez oznak korozji. Wszystkie elementy odsłonięte po kraksie (zmiażdżony bagażnik), jak nowe. Rudej nie stwierdzono.
Komfort
5,0
Widoczność
Całkiem prawidłowa. Zaskoczony jestem lusterkami, małe, ale manewrowanie z nimi zapewnia dobrą ocenę okolicy.
5,0
Ergonomia
Typowa w japończyku, przyzwyczajony do np. nissana odnajdzie się bez problemu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu miałem problemy i do końca ich nie naprawiłem. W leciwym aucie mimo włączenia na maksa ciepłego nawiewu, przedostawało się nieco zimnego. Dostęp do tych klapek sterujących nawiewem jest mocno utrudniony, stąd odpuściłem. Dało się z tym żyć, ale problem zaznaczam.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na ten segment samochodów -zadowalająca. Jeździłem wieloma różnymi i tu niema co narzekać.
5,0
Wyciszenie
Dobre, ciche opony to podstawa. Silnik, mimo diesla, słychać dopiero na wysokich obrotach. Spokojnie można rozmawiać, bez ponoszenia głosu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie zużycie paliwa i bezawaryjność czynią to auto bardzo ekonomicznym. Nawet na myjni płacę najniższą cenę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ato w zakupie droższe od swoich odpowiedników, ale na wartości traci dużo mniej od innych. Za to kupuje się auto bezproblemowe, auto które zawsze dowiezie Cię do celu. Za taki spokój warto dołożyć trochę złotówek.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Moja TOYOTA w warsztacie była tylko na sprawdzeniu klimatyzacji i na przeglądach. Nie wiem co to awarie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważna naprawa była tylko po kolizji z tramwajem, jednak to wina motorniczego, a nie marki.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0D D-4D 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Corolla VIII Hatchback