Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII Sedan

roygbiv, ponad rok temu
Silnik 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Corolla XII Sedan 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW 2019-2020 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Design zewnętrzny
4,0
Całokształt
Przesiadka z Aurisa 2016 1.33 LPG Active (golas) do Corolla sedan 1.6 LPG GR Sport. Auta dzieli przepaść jeśli chodzi o design i jakość wykonania, ale różowo nie jest. Plusy: - prosty sprawdzony silnik do LPG, - dużo przestrzeni, - wygląd w wersji GR - najładniejsza chyba Toyota od wielu wielu lat - spalanie LPG w trasie 7.5 L przy normalnej jeździe Minusy: - żenujący ekran - brzydki, za duży, grafiki, rozdzielczość i funkcje przedpotopowe, w ogóle nie nawiązuje do grafiki zegarów cyfrowych - jak można coś takiego wypuszczać w 2020 roku na rynek? Gdyby nie LPG i wygląd zewnętrzny wybrałbym inne auto choćby ze względu na ten ekran rodem z czasów Windowsa 95, - jakość - niby lepiej niż w Aurisie, ale czuć rękę księgowego jak ktoś tu już napisał: na desce teraz niby miękko, ale za to boczki plastikowe (w hatchbacku zdaje się jest tam materiał a w sedanie bieda, bo produkcja w Turcji); po 17 tys na niektórych nawierzchniach już coś zaczyna delikatnie bzyczeć w środku - załamka. No ale Auris skrzypiał 5 razy bardziej, więc postęp jest:] - bagażnik duży, ale zupełnie niepraktyczny - tylko jeden śmieszny haczyk, zero siatek i zaczepów, trzeba wszystkie gadżety dokupować u chińczyków, straszy goła blacha wewnątrz - Toyota w stylu DIY; - przyciski do podświetlenia sufitowego nie świecą się - wtedy kiedy ich potrzebujesz najczęściej, czyli w nocy możesz sobie macać aż naciśniesz ten co trzeba - globalny producent z takim doświadczeniem a tu takie żenujące niedociągnięcie... - design boczków uniemożliwia korzystanie z kieszeni drzwiowych - można tam upchnąć 0.5L butelkę, ale będzie ona latać, albo trzeba ją wcisnąć na chama i przy wyciąganiu za każdym razem rysować te połacie plastiku na drzwiach, - niby wszystko ma być teraz eko, a żeby zmieniać ustawienia na ekranie zegarów silnik musi być włączony, - obły design drzwi i deski pasuje w hatchbacku i kombi, ale w sedanie o ostrych liniach trochę się gryzie, - zegary cyfrowe nawet ładne, ale mają mało motywów no i konkurencja oferuje w tej dziedzinie znacznie więcej, - wyciszenie - brak maty pod maską, robi się głośno po 120 km/h, ale nie jest jakoś tragicznie - silnik zbiera się dopiero przy bardzo wysokich obrotach
Wrażenia
4,0
Silnik
Trzeba kręcić wysoko żeby jechał, ale za to prosty i gazowalny.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutów
5,0
Układ jezdny
Jest nieco sztywniej niż w Aurisie, odgłosy pokonywania wybojów przyjemniejsze.
4,0
Karoseria
Odgłos zamykania maski bardzo blaszany. Za wcześnie by oceniać więcej.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutów
4,0
Ergonomia
Przycisk do obiegu wewn. znowu daleko od kierowcy, jak w Aurisie po lifcie, co w krainie smogu jest słabym rozwiązaniem. Regulacja fotela przy zamkniętych drzwiach utrudniona.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi zdecydowanie słabiej i wolniej niż poprzednik Auris, ale tragedii nie ma.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zarzutów
3,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepiej. W mieście i do 120 km/h ujdzie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik, przynajmniej w teorii, ma być bezobsługowy, co zwiastuje w miarę tanią eksploatację, zwłaszcza na gazie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę powinno być mniej tandetnie a multimedia powinny być z XXI wieku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla XII Sedan 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
7,7
l/100km
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla XII Sedan