Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII TS Kombi

kulczasm, 2 lata temu
Silnik 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Corolla XII TS Kombi 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW 2019-2022 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik / układ hybrydowy robi robotę w tym aucie. Można się zakochać. Ja uwielbiam jazdę moją toyotą, żona jak wsiadła za kółko, to wyleźć nie może :)
Przeniesienie napędu : Skrzynia E-CVT pracuje bardzo płynnie.
Zawieszenie : Komfortowe zawieszenie.
4,0
Całokształt
Moim zdaniem pięknie narysowane, dynamiczne i oszczędne auto, w wersji kombi w miarę rodzinne. Brak trochę praktyczności - mało schowków, a te co są nie grzeszą pojemnością i wykończeniem (flokowanie w toyocie nie jest jeszcze znane), lepszego wyciszenia, lepszych materiałów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Od kilku lat chciałem mieć hybrydę, ale zawsze czegoś im brakowało. Tu jeśli chodzi o silnik dla normalnego zjadacza chleba jest super. Auto ciągnie zawsze i wszędzie kiedy potrzeba. Jakby było dobre turbo (bo w sumie za nie robi silnik elektryczny).
5,0
Skrzynia biegów
E-CVT nie jest tak uciążliwe jak zwykłe CVT w innych autach. Z silnikiem 2.0 nie wyje ten układ tak mocno. Można polubić je, bo nie ma mowy o jakimkolwiek szarpaniu, jest płynnie non stop. Tzw. wycie słychać tylko przy mocnym depnięciu pedału gazu, a robi się to rzadko. A nawet jak trzeba, to dźwięk silnika 2.0 jest miły dla ucha.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny, komfortowy, dużo bardziej dynamicznie się jeździ niż SUV-em, ale wiadomo, że do precyzji BMW itp. brakuje. Mi, dla rodziny, nie brakuje niczego w tym względzie. Mam koła 17", to optymalny wybór, 18" powodują, że auto jest już za sztywne na naszych pięknych, ale w dużej mierze połatanych drogach z wieloma śpiącymi policjantami i innymi ciekawymi przeszkodami zwalniającymi zapędy piratów. I tu ciekawostka - Hatchback ma bardziej komfortowe zawieszenie, tam na 18" jeździ się tak jak tu na 17", a nawet wydaje się, że ciut lepiej tłumi dziury.
5,0
Karoseria
Ładnie się prezentuje mój GR Sport. Cieszę się, że nie żałowałem dopłaty do tej wersji. Skorzystałem z zabezpieczenia oferowanego przez Toyotę i trzeba przyznać, że myje się to auto łatwo, jedynie jak ktoś już pisał jest sporo zakamarków i trzeba dobrze spłukać szczeliny, żeby nie było zacieków. Szczególnie piana lubi zostawać od wewnątrz klapy bagażnika - na górze.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki ok, do tyłu gorzej, bo szyba jest mała i pochylona. Jednak tragedii nie ma. Do bezkolizyjnego parkowania mam wspomagacze w postaci kamery, czujników, więc ogólnie spoko.
5,0
Ergonomia
W mojej wersji bardzo wygodne siedzenia, nie przeszkadza krótkie siedzisko, choć nie jechałem jeszcze ponad 1000 km żeby to sprawdzić. Do 500 km - bo tyle jeździłem max. - jest ok. Zresztą ja robię zawsze przerwy w jeździe co 200 km, więc raczej nie grozi mi problem przesiedzenia. Dopasować się do kierownicy, lusterek jest łatwo, żona też szybko znalazła miejsce, więc można uznać, że ergonomia ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima nie jest tak wydajna jak moim poprzednim aucie (Tiguan), ale tam często nie działała, więc w sumie tu jest lepiej :) W zimie wnętrze nagrzewa się szybko, dla zmarzluchów jest też grzanie siedzeń, więc nie jest źle.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu jest sporo, z tyłu dzieci (9,10) też nie narzekają. W związku z dynamiczną linią i niskim dachem, jest on - ten dach :) - niewiele ponad moją głową (2-3 palce ponad czubkiem przy siedzeniu najniżej ustawionym i wzroście 187 cm). Przesiadka z przestronnego SUV-a jest na początku dość klaustrofobiczna, ale można się szybko przyzwyczaić. Bagażnik ma prawie 600l, jednak jego kształt w hybrydzie jest zakłócony przez duży schodek za oparciami siedzeń. W tym schodku są przegródki na duperele, więc na coś to się zda, ale na cuda też nie ma co liczyć. I jest to na końcu, więc trzeba się mocno rozciągnąć, żeby tam dotrzeć. Podłoga bagażnika ma 2 poziomy, ten niższy to aż o jakieś 5 cm niżej. Mata otrzymana od toyoty wtedy nie pasuje, trzeba sobie kupić inną, albo nie używać jej wcale, bo podłoga ma 2 powierzchnie - jedna zmywalna, druga taka obita wykładziną. Na wyższym poziomie podłoga bagażnika jest równiutka. Duże walizki w tak zakombinowanym bagażniku trzeba dobrze ustawić aby zmieścić. Ogólnie mi nie brakuje tam miejsca, ale spodziewałem się, że będzie go więcej. Plus za miejsce na koło zapasowe (dokupiłem je za ok. 1 kpln).
4,0
Wyciszenie
W mieście jest cicho, do 120 jest ok, powyżej szumy opływowe dają się we znaki. Tu coś spaprano. Do tego jak to w każdym prawie japońcu zaoszczędzono na wygłuszeniu nadkoli, drzwi. Za 5 kpln można porządnie wygłuszyć auto i myślę nad tym, bo kupiłem je jako nowe na ok. 10 lat użytkowania i może warto zainwestować w to wyciszenie. Podobno 2 dB będzie ciszej, a to sporo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali generalnie zawsze 5 l. W mieście, w trasie z odcinkami autostrady również. W zimie 6,4, bo silnik elektryczny dużo rzadziej się załącza. W aplikacji MyT można śledzić swoje trasy, sprawdzać co się nie tak zrobiło, aby auto spaliło mniej i dzięki temu udaje się jeździć nawet po mieście poniżej 3,5l. Trzeba tylko przewidywać, delikatnie przyspieszać, oczywiście nie powodując przy tym korków i wq innych użytkowników drogi. Da się, lubię takie eko jazdy i mam dowody, że to auto potrafi spalić bardzo mało.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena za moje auto to 130 tys. Mogłem kupić bardziej praktycznego Tourana 1.5 TSI DSG, ale z VAG mam średnie doświadczenia. Miałem 2 produkty VW, za każdym razem cieszyłem się, że je sprzedaję. A żeby je sprzedać wydawałem grube tysiaki żeby były sprawne. A były to auta z małymi przebiegami i serwisowane w ASO większość ich życia. SUV-y są ok (krawężniki, przestrzeń nad głową), ale nie jeżdżą tak fajnie jak to kombi, palą sporo więcej, chyba, że hybryda - ale tu za 130 to raczej MildHybrid :) Cena nie niska, jakość nie za wysoka. Za to mam nadzieję, że niezawodność będzie taka, na jaką liczy użytkownik każdej dobrej toyoty (poza tymi, co kupili Avensis diesla BMW, lub 1.8 benz biorącego olej lub Aurisy/Yarisy 1.33 chlejące ten sam smar na potęgę). W przeciwieństwie do VW tu zaoszczędzono na takich pierdołach jak wyścielenie wnęk w drzwiach, czy schowkach. Ale to kosztowało mnie jakieś 100 pln - są fajne komplety gum dopasowanych do modelu na ALI.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na dzień dzisiejszy brak usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na dzień dzisiejszy brak awarii. Olej też nie przybywa, choć chodzą słuchy, że może się ten problem pojawiać przy jeździe na krótkich odcinkach.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla XII TS Kombi 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
5,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla XII TS Kombi