Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII TS Kombi

Radek, ponad rok temu
Silnik 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Corolla XII TS Kombi 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW 2019-2022 - Oceń swoje auto
3,86
6% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Bardzo ładny z zewnątrz.
3,0
Całokształt
Przejeździłem tysiące kilometrów Skodami i byłem zachwycony jakością, stylem jazdy, techniką, tym co te auta sobą oferują: - 2 x Fabia 1.4 TDI po 150 000 km każda: - 2 x Skoda Octavia 2.0 TDI 150 KM DSG po ponad 200 000 km każda. Zdecydowałem się tym razem na nową hybrydową Toyotę i to był duży błąd. Po kolei: Samochód nie nadaje się na trasy. Przy prędkościach autostradowych w związku z dużym spalaniem i używaniem silnika spalinowego na wysokich obrotach bez użycia elektryka zasięg to 400-450 km. Wnętrze jest bardzo ciasne jak na tą klasę, plastiki bardzo niskiej jakości, ale dość dobrze spasowane, 3 osoby dorosłe z tyłu mają dyskomfort jazdy, bagażnik duży mniejszy niż w octavii, mało schowków. Bezstopniowa skrzynia biegów jest głośna i robi wrażenie przeciążonej. Jest dużo głośniej w środku niż w starej octavii w dieslu. Krótkie siedziska foteli, długie trasy w przeciwieństwie do Octavii męczą. Skóra na kierownicy wykonana Jakby z plastiku. Trzymanie drogi dużo gorsze niż w Octavii, Skoda prowadzi się dużo pewniej i stabilniej. Brak wsparcia AppleCar. Brak możliwości podłączenia dwóch telefonów przez Bluetooth jednocześnie (w skodach bez problemu). Brak czujnika poziomu płynu do spryskiwaczy. Brak czujnika poziomu ciśnienia powietrza w oponach. Toyota dysponuje lepszym wyposażeniem, ale dlatego, że technologicznie jest o 10 lat młodsza niż porównywana Octavia.
Wrażenia
3,0
Silnik
Dość dynamiczny, ale na trasie pali dużo i jest bardzo, bardzo głośny. Silnik super do dużego zakorkowanego miasta, inne użytkowanie tego samochodu mija się z celem.
2,0
Skrzynia biegów
Wyje i jest głośna, robi wrażenie przeciążonej. W przeciwieństwie do DSG nie szarpie, ale to dlatego że jest bezstopniowa. Do miasta dość przyjemna, bo w przeciwieństwie do sekwencyjnych jest łagodna i nie szarpie.
4,0
Układ jezdny
Sztywne, sprężyste zawieszenie, ale porównując do Octavii dużo gorsze trzymanie się drogi.
4,0
Karoseria
Ładna linia, nowoczesny wygląd, ale blachy jak to w Japończykach super cienkie i lekkie.
Komfort
4,0
Widoczność
Po mieście super, w trasie gorzej niż w Octavii.
4,0
Ergonomia
Jeszcze mi trudno ocenić, ale wydaje się OK. Wkurzają „przebajerowane” kratki nawiewów i brak możliwości zamocowania jakiegokolwiek uchwytu do telefonu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko ogrzewa kabinę, wentylacja OK, bez uwag.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę aut jest dość ciasno. 5 osób ma super ciasno, a bagażnik mniejszy niż u konkurencji. Dobre auto dla 2, góra 3 osobowej rodziny.
4,0
Wyciszenie
Porównując do innych aut tej klasy jest głośno, szczególnie w trasie przy prędkościach autostradowych. Wyciszenie kabiny też gorsze niż w Octavii z 2018 roku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście bardzo ekonomiczny, duzy zasięg, W trasie dramat, gorzej niż elektryk, bo zasięg 400-450 km. Mały zbiornik paliwa i co chwile trzeba tankować. Auto w trasy się po prostu nie nadaje.
3,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie można spokojnie kupić coś lepszego. Zanim zdecydujecie przejedźcie się kilkoma innymi autami z tej klasy, porównajcie, zobaczcie ergonomię, komfort foteli, głośność przy wysokich prędkościach. Naprawdę są dużo lepsze i lepiej wykonane auta w tej klasie. Dla podróżujących bardzo dużo, hybryda to jest porażka i uciążliwy temat.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez uwag, auto nowe.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak uwag, auto nowe.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Toyota Corolla XII

Liczba wpisów: 19

Toyota Corolla XII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Corolla XII TS Kombi