Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota RAV4 III MPV

Borkowski, 6 lat temu
Silnik 2.2 16V D-4D 177KM 130kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Toyota RAV4 III MPV 2.2 16V D-4D 177KM 130kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
1,77
58% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : SAMOCHÓD SPRAWIA WRAŻENIE POZA KONTROLĄ I O JEDNĄ TONĘ CIĘŻSZY
Silnik : Samochodem nie można jeździć powyżej 160km/h - grozi problemami z fapem (nie wypala się ) a o spalaniu 17l/h pisałem wcześniej
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : TUTAJ KTOŚ ZROBIŁ BŁĄD I NIE POMORZE ADNOTACJA W INSTUKCJI ABY ZIMĄ NIE ZOSTAWIAĆ URUCHOMIONEGO SILNIKA NA POSTOJU POWYRZEJ 10 MINUT
Inne : W PORUWNANIU DO CHONDY ALBO NAWET DO FIATA PANDA WYPADA KIEPSKO
3,0
Całokształt
W porównaniu z poprzednim modelem - bardzo kiepsko
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik z wadami fabrycznymi - przedłużono gwarancję na jego posiadaczy do 200tyś - wadliwe mocowanie głowicy - brakuje 8 śrub głowicy w porównaniu do normalnych d4d(naprawy uszczelki już od 40000km) . Wadliwe zawory paliwa w pompie , i oprogramowanie źle zestrojone do silnika - mniejsze sprężanie powoduje częste problemy z uruchomieniem zimą . Silnik a taki sam filtr oleju jak inne pomimo istotnych różnic mechanicznych - w tym przypadku częste awarie układu smarującego i kontrolka oleju gasnąca po 7 sekundach . Zalecam usunięcie 5- wtrysku i FAP ewentualnie trzeba się przyzwyczaić do spalania jak w autobusie od 13,5 do 17 l/100km przy oszczędnej jeżdzie.
1,0
Skrzynia biegów
Byłem posiadaczem 3 - rav 4 po 2006r. we wszystkich ten sam problem - bardzo głośna skrzynia biegów i ogólne wibracje w dolnym zakresie obrotów już poniżej 2500obr/min. Dodatkowo koło dwu masowe nie wytrzymuje 200tyś.
3,0
Układ jezdny
TO CHYBA NAJWIĘKSZY PROBLEM - SAMOCHÓD SIĘ PROWADZI JAK CZOŁG - wielkie koła z oponami runflat to koszmar słuchowy i serwisowy - UWAGA SERWIS UMAWIA KLIENTÓW WEDŁUG LISTY NIE MA ZNACZENIA ŻE USTERKĄ JEST BUBEL TOJOTY - JERZELI BRAKUJE POWIETRZA TO POMIMO ŻE SAMOCHÓD NA GWARANCJI TO KARZĄ CZEKAĆ PARĘ DNI - PYTAM DLACZEGO JA JESTEM KRÓLIKIEM DOŚWIADCZALNYM !!!!! ZMIANA OPONY TO KOSZT POWYŻEJ 150 ZŁ OD KOŁA - TAKA TECHNIKA.... Z TEGO CO PAMIĘTAM ROBIŁEM TO OKOŁO 6 RAZY KOMPLET - PLUS OPONY KTÓRE MUSZĄ SPEŁNIAC ODPOWIEDNIE NORMY CZYLI MÓWIMY TU O SUMIE OK 30TYŚ NA OPONY W 6 LAT - CZY TO NORMALNE RZY NORMALNY SUVIE???? DO TEGO CZUJNIKI CIŚNIENIA I INNE ...... DODAM ŻE CHAMULCE SĄ MASAKRYCZNIE ZŁE , AUTO NIE JEST BARDZO CIĘŻKIE ALE PEDAŁ CHAMULCA JEST TAK TWARDY ŻE NIERAZ TRZEBA UWARZAĆ Z NIEPOTRZEBNYM PRZYŚPIESZANIEM - SPRAWIA WRAŻENIE JAKBY NIE DO WYCHAMOWANIA !!!!!!!!!!!!!!!!! STRACH - ALE TO WSZYSTKO WYLICZONE NA AWARIE A NIE NA BEAZPIECZEŃSTWO W ŻADNEJ TRZECH RAV 4 DO 200TYŚ NIE WYMIENIAŁEM TARCZ CHAMULCOWYCH .?????????
Komfort
3,0
Widoczność
OK
2,0
Ergonomia
mało miejsca wszędzie
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Do dopracowania - często można się udusić jadą z funkcją auto i temp. zadaną
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ok - mając dziecko w foteliku z tyłu jest to samochód 4 osobowy a bagażnik jest tak mały że oprócz wózka wejdzie jeszcze chyba pampers!!!!
1,0
Wyciszenie
Nie zasługuje na jedną gwiazdkę ale inaczej sie nie da - skrzynia biegów i opony a dodatkowo nawet wycieraczki i podszybie - słyszy się wszystko - dodam że na gwarancji na szymiącą skrzynie zakładali drugi dywanik !!! na dodatek radio albo się nie podgłasza automatycznie albo podgłasza się bardzo mało więc ciągle wajcha w górę i wajcha w dół jak w 126p....
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnia spalania bez ingeręcji to 13,5 l/100km - tak samo jak w ML z silnikiem 4000 i o podwójnej mocy rav4. Koszty utrzymania są durze z uwagi na usterki po gwarancji np.: wymiana leflektorów po 4 latach słabe światła i najdroższe żarówki nic nie dają , rura wlewu paliwa przerdzewieje po 6 latach - impreza kosztuje 2000pln w serwisie, dwumas to słaby punkt najlepiej nie kupować samochodów używanych powyżej 150tyś - cena kpl + wymiana to jedyna 6tyś . Dodatkowo amortyzatory i inne pierdoły jak przekładnia kierownicza elektryczna - w pierwszych rocznikach wymieniana na gwarancji OGÓLNIE TRZEBA SIĘ LICZYĆ ŻE POMIMO SEWISOWANIA PO 6 LATACH - NA SUPER NIE ZAWODNĄ FURĘ TRZEBA WYDAĆ OK 8TYŚ ROCZNIE CO ROKU - TAK JAK BY TO BYŁO ZAPROGRAMOWANE ??? A AUTO W TEDY KOSZTUJE 50TYŚ WIĘC JEST PRAWDZIWYM DYLEMATEM I ZAGADKĄ TECHNICZNĄ ??
1,0
Stosunek jakość/cena
OGÓLNY BRAK JAKOŚCI I EKSPERYMENTY TACHNICZNE !!!!!!!!!
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
DROBNYCH NIE MA PO ZA KONTROLKAMI - SCV ,ABS I INNE OD CZASU DO CZASU SIĘ POJAWIAJĄ I ZNIKAJĄ ??
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
GŁOWICA - SILNIK - FAP - SKRZYNIA- PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA-WYCIEKI OLEJU Z MOSTU - WENTYLACJA CZASEM SIĘ NIE WŁANCZA (PROBLEMY ZWIĄZANE Z ZATKANIEM UKŁADU PO WIELOKROTNYCH NAPRAWACH SILNIKÓW), WYCIEKI PALIWA Z BAKU, WSZYSTKIE DANE ZE ZNAJOMOŚCI TRZECH AUT I OK 450YTŚ PRZEBIEGU

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 16V D-4D 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota RAV4 III MPV 2.2 16V D-4D 177KM 130kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
9,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota RAV4 III MPV