Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota RAV4 III MPV

Tommy73, 2 lata temu
Silnik 2.2 16V D-4D 177KM 130kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Toyota RAV4 III MPV 2.2 16V D-4D 177KM 130kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
3,93
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Zastosowany układ napędu 4x4 bardzo podnosi właściwości trakcyjne szczególnie na śliskiej jezdni.
Silnik : Pomimo awaryjności zasługuje na uznanie
4,0
Całokształt
RAV4 w wersji X, posiada na pokładzie wszystko co służy do komfortowego podróżowania, pomimo tego że nazywana jest bulwarówką to w mojej ocenie lepiej nadaje się do długich podróży szczególnie z silnikiem diesla. Auto ma swoje mankamenty i niedoskonałości jednak nigdy mnie nie zawiodło w trasie i wszędzie dojechało bez względu na warunki drogowe czy atmosferyczne. Pomimo standartowych problemów z silnikiem kupiłbym ten model ponownie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dopasowany do wielkości auta, przyspieszenie i elastyczność bardzo dobra niestety okupiona większym zużyciem paliwa, niż można byłoby oczekiwać po silniku diesla, zaś awaryjność to historia do innej formatki.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje lekko i precyzyjnie, biegi wskakują z lekkim kliknięciem, czasami potrafi haczyć przy wrzucaniu 1-go lub wstecznego biegu.
5,0
Układ jezdny
Auto jest dość sztywne, ale nie męczy. Zawieszenie zachowuje sprężystość, blokada mechanizmu różnicowego sprawdza się w trudniejszym terenie.Słabym punktem, są tuleje wahaczy w wahaczach tylnego zawieszenia oraz urywające się łączniki stabilizatora.
4,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się wysoko, w pełni elektryczny fotel kierowcy pozwala znaleźć optymalną pozycję, ponadto duże lusterka boczne i czujniki parkowania pozwalają sprawnie się poruszać w ciasnych przestrzeniach.
4,0
Ergonomia
W środku jest dużo schowków różnej wielkości, bagażnik nie jest zbyt duży do otwieranej na bok klapy bagażnika trzeba się przyzwyczaić. Skórzane fotele nie posiadają dobrego trzymania bocznego na uznanie zasługuje przesuwana i regulowana w pionie tylna kanapa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja sprawuje się bez zarzutu, sprawnie doprowadzając w lecie temperaturę wnętrza do zadanych parametrów. Zimą niestety wnętrze nagrzewa się dość długo, pomimo wspomagania silnika dodatkowym podgrzewaczem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ilość miejsca w pierwszym i drugim rzędzie może i nie jest rekordowa, ale dla 4 osób jest wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Podróżowanie z prędkościami do 100 km/h jest w miarę komfortowe, jednak im szybciej tym dźwięk silnika i opływające pojazd powietrze sprawia że we wnętrzu robi się głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Utrzymanie i serwisowanie do najtańszych nie należy chociaż kiedy czytam o problemach użytkowników innych marek to może nie jest tragicznie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto w 2007 roku kosztowało ponad 150 tys.(najbogatsza wersja) biorąc pod uwagę wszystkie mankamenty tego modelu jakość japońska nie poszła za Polską ceną.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co dwa lata czujnik świateł STOP-u, urywające się łączniki tylnego stabilizatora.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik D-CAT, czyli standardowo u mnie po 130 tys. km zaczęło się od ubywającego płynu chłodniczego, naprawa nie dawała gwarancji usunięcia usterki - efekt wymiana silnika. Dodatkowo zostały wymienione dwa wtryski paliwa które zostały ze starego silnika.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 16V D-4D 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota RAV4 III MPV 2.2 16V D-4D 177KM 130kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
9,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota RAV4 III MPV