Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris I

fioletowy, 12 lat temu
Silnik 1.0 i 16V 68KM 50kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 142 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Yaris I 1.0 i 16V 68KM 50kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zadziwiająco elastyczny jak na jednostkę 1,0. Japończyk potrafi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Super autko. Dość spartańskie w środku (wersja wyposażeniowa 2), ale to nic. Ważne że jest Made in Japan, a nie France, Turkey, UK czy inne badziewie. Japończyk szybciej popełni harakiri, niż sknoci coś przy montażu. Miałem brać Toyotę Corollę E11, tańsza o 2000-3000zł, a większa, jeszcze bardziej niezawodna ale niestety bardziej paliwożerna więc wybór padł na Yarka. I dobrze, ale następna mam nadzieję będzie Corolla :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 1.0 - bomba! Na 1, 2 osoby starcza, gorzej już z 4-5 osobami na pokładzie. Wtedy żeby wjechać pod górkę bez większej zamuły trzeba się ładnie rozpędzić. Ogólnie: silnik 1,0 pod względem inżynierskim na piątkę, szkoda tylko że Yarek jest trochę za ciężki pod niego.
3,0
Skrzynia biegów
Często ciężko wchodzi 1, czasami 2, a o wstecznym nie wspomnę - taki urok skrzyni biegów od Toyoty. Plus taki, że nie pomylisz biegu - minus taki, że nie zawsze będzie chciał gładko wejść.
5,0
Układ jezdny
Jak na mały samochodzik, bardzo ładnie jeździ.
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu średnia, bo szyba jest wąska i niska. Do przodu OK, ale na prostych, bo na zakrętach szerokie słupki boczne trochę przeszkadzają.
5,0
Ergonomia
Super! Mnóstwo schowków, więcej niż u większości większych samochodów (masło maślane...). Na 5.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niby grzeje fajnie ciepło (jak się mały silniczek już nagrzeje), ale boczne szyby tylne i tak lubią parować. Średnio na jeża.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Osoba z rodziny ważąca ok. 120-130 kg mówi, że z tyłu ma bardzo dużo miejsca i że jest wygodnie. To chyba o czymś świadczy.
3,0
Wyciszenie
Silniczek sam w sobie jest bardzo cichy, ale gdy nie chcemy go rozpędzić do ponad 100 km/h. Wtedy już hałasuje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślałem,że będzie ciut lepiej: tu na forum pisano, że ok. 5,5 l/100 km. Ja zanotowałem 6,1, ale to może temu, że jestem początkującym kierowcą i nie mam wyczucia.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dość duża cena zakupu jak na samochód z tego segmentu i z tego rocznika, ale nadrabia z nawiązką brakiem apetytu na paliwo i niezawodnością.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód był po jakiś starszym facecie (\'\'złota rączka\'\') który bawił się przy samochodzie. Efekt jest taki, że jeśli chodzi o karoserię to jest parę niedociągnięć bo jak mu coś wyskoczyło to naprawiał to domowymi sposobami. Z początku myślałem że super, teraz już wiem że szybciej mógł coś zepsuć niż zrobić coś dobrego. Przykład - boczny kierunkowskaz na błotniku. Wymiana żarówki niemożliwa, dlaczego? Ponieważ klosz został sklejony przez niego superglue na stałe +_+ Musiałem kupić całe światełko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Toyota japońska z lat 90 w czystej postaci. Nic się nie dzieje złego (odpukać), ale właśnie po to był kupiony, żeby mało palił i się nie psuł. Usterki dotyczyły bzdetów (wymiana tylnej wycieraczki - standard, wspomniany kierunkowskaz, diagnoza dotycząca 1 szyby elektrycznej, zbieżność kół). Nie licząc nowych opon, przeglądu, paliwa i płynów wydałem na Yarka przez rok odpowiednio: 70, 30, 20, 80zł, a więc razem 200 zł. Dużo? Kumpel od AF 156 przez rok wydał ok. 3500 zł, a i pali mu prawie 13 litrów...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 16V 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Yaris I