Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris I

Andrzej, 7 lat temu
Silnik 1.4 DI 75KM 55kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Toyota Yaris I 1.4 DI 75KM 55kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,38
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : bardzo dynamiczny oszczędny silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : auto pokolizyjne wiec pojawia się rdza
Układ elektryczny : drobne usterki
5,0
Całokształt
Autko kupione w 2005 roku przy przebiegu 12000 (oczywiście po "kolizji"). W tej chwili przejechane ok 220 tys. autko sprawuje się dobrze. Niezłe przyśpieszenie, brak poważniejszych awarii. Silnik jak na miejskie autko bardzo dobry. Wykończenie z materiałów nie najlepszych, ale cos się spodziewać po tego typu autach. Na wyjazdy w dłuższe podróże tylko dla dwóch osób, mały bagażnik i mało miejsca na tylnych siedzeniach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo dynamiczny dla tak lekkiego autka to daje dobre osiągi. Na początku nawet go nie słyszałem - dobre wytłumienie (do 120 km/h), z czasem to zaczęło się zmieniać, ale może dlatego ze jeździłem również innymi klasami aut i zacząłem słyszeć w yarisce słyszeć silnik. Silnik bardzo trwały jeśli się przynajmniej trochę o niego zadba.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez problemu, nawet po tylu latach nic nie skrzypi, nie trzeszczy. 5 bieg elastyczny (od ok 60km/h da się jechać).
4,0
Układ jezdny
Na początku bardzo dobrze, teraz ponieważ od kilku lat wykorzystywana jest głównie do dojazdu do pracy po nie najlepszych drogach (czyt. dziurach) bardzo słychać zawieszenie pomimo wymiany. W zakrętach szczególnie przy większej prędkości autko trudniej sterowalne, nieprzyjemne.
Komfort
3,0
Widoczność
No kiedyś to może było lepiej, ale przy obecnych samochodach nawet tej klasy nie wypada najlepiej. Szczególnie jeśli chodzi o miejsce dla pasażerów, lub raczej jego brak. Wymiana żarówek po lewej stronie to koszmar - bardzo mało miejsca na dłoń.
4,0
Ergonomia
Brak schowków w drzwiach tylnych. Ale dla kierowcy wszystko znajduje się przy dłoniach. Plus za półkę pod kierownicą przynajmniej tam można dać portfel.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli się wymienia filtry łącznie z filtrem kabinowym wszystko działa bez zarzutu. Zimą oczywiście silnik musi się nagrzać, ale kabina mała więc potem jest już ciepło.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No właśnie to ten mankament dla kierowcy i pasażera obok wystarcza, ale z tyłu tylko dziecko (małe w foteliku), a o bagażach nie wspomnę (chyba ze auto tylko do sklepu i pracy)
4,0
Wyciszenie
przy prędkości do 120 km/h bardzo dobrze, ale już powyżej - auto nie jest do tego dostosowane, hałas nie do wytrzymania.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
właściwie regularne wymiany oleju, filtrów, dolewanie ON i można długo cieszyć się jazdą. Na początek to był jedyny samochód w rodzinie dziennie pokonywał do 200 km, plus dłuższe wyjazdy co mniej więcej miesiąc do 1000 km. teraz odpoczywa i dziennie do 50 km, nic poza typowa eksploatacja nie było robione (no i kilka napraw blacharskich). Spalanie w granicach 4 l/100 w trasie to nic wielkiego, zdarzyło mi się minimum 3,3l na długie trasie przy średniej prędkości ok 70-80km/h to wynagradza wszystko. Średnio obecnie pali 4,2 - 4,5 przy jeździe po mieście ale bez szczególnej oszczędności ot jazda od świateł do świateł.
5,0
Stosunek jakość/cena
kupiony za ok 30 tys zł w 2005 roku, cena wtedy nowego (o ile się nie mylę) to ok 60 tys., za nowe wtedy bym nie dał tyle. Natomiast myślę ze po tylu latach eksploatacji bezawaryjnej warto byłoby dać tą kwotę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu ostatnich dwóch lat drobne usterki związane z centralnym zamkiem, wycieraczką tylną, wcześniej nic nie działo się. Kupiłem samochód po kolizyjny więc niedomagania związane z tym co przeszedł były, np. część elektryki połączona bez kostek więc przepalały się kabelki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wiem co tutaj napisać bo nie wiem nic o poważniejszych usterkach, może jedynie to że jako samochód po kolizyjny tu i ówdzie wyszła rdza, o i ostatnio wymieniane były świece żarowe.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.4 DI 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
4,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Yaris I 1.4 DI 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
5,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Yaris I