Ocena kierowcy - Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 2017
Wojciech,
2 miesiące temu
Silnik 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
75 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
3,21
20% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Silnik
3,0
Całokształt
Auto do bólu nijakie. Idealnie się sprawdza jako miejskie woziło z punktu A do punktu B, ale nic więcej. Całkowicie niezawodne, jednak jakość wykonania i spasowania pozostawia wiele do życzenia. Ilość trzeszczących plastików nie przystoi takiej marce. To była moja pierwsza i ostatnia Toyota.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik całkiem dynamiczny i oszczędny. Na te gabaryty samochodu wystarczający.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi przyjemnie wchodzą, skok lewarka jednak dość spory. Wystarczająco precyzyjna skrzynia.
3,0
Układ jezdny
Poprawnie, mniej więcej czuć na kierownicy co się dzieje z przednimi kołami, ale zawieszenie tak hałasuje, że odbiera całą radość z jazdy.
2,0
Karoseria
Miss piękności Yaris nigdy nie był. Blacha bez grama wyciszenia, szczególnie widoczne po lekkich i pustych drzwiach. Lakier jak w każdym Japończyku cienki i skłonny do odprysków. Ja położyłem na niego ceramikę i było ok.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu ok, na boki i do tyłu tragedia.
3,0
Ergonomia
Prosto i bez wodotrysków. Byłyby 4 gwiazdki, gdyby nie umieszczenie przycisku do resetowania czujników ciśnienia w oponach w niewidocznym miejscu pod kolumną kierownicy. O jego istnieniu dowiedziałem się z YouTube.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mało wydajna, szyby ciągle parowały zimą. Latem klima nie wyrabiała z chłodzeniem.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cztery dorosłe osoby w aucie się zmieszczą. Jeśli chodzi o przestrzeń dla kierowcy to przy moim wzroście 190 cm ciężko było znaleźć wygodną pozycję. Regulacja kierownicy w bardzo ograniczonym zakresie, gdyby można było ją wyciągnąć kilka centymetrów dalej to byłoby o niebo lepiej. Tak niestety dotykałem kolanem kierowcy.
1,0
Wyciszenie
Goła blacha bez grama wyciszenia. Powyżej 100 km/h nie da się wytrzymać w środku. Słychać szumy powietrza, silnik i pracę zawieszenia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało palił, nie psuł się, ubezpieczenie też w rozsądnych pieniądzach.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za tę jakość wykonania cena powinna być na poziomie Daci. Skrzypiący plastik na boczkach drzwi doprowadzał do szału.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedynie siłownik szyby kierowcy się poluzował, szybko ogarnięte w ASO
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Całkowicie niezawodne auto.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW
[l/100km]