Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 2017

Darek, 4 lata temu
Silnik 1.5 Hybrid 100KM 74kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 31 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Hybrid 100KM 74kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,14
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : cisza
4,0
Całokształt
Samochód naprawdę super. w porównaniu do samochodów z silnikiem diesla, zdecydowanie lepszy. Wielką przyjemność sprawia cisza w samochodzie. dostępna moc od 0 prędkości. Czym głębiej w miasto tym spalanie mniejsze. Auto zdecydowanie do miasta do ruchu podmiejskiego. Jazda do prędkości 110 jest przyjemnością, do 130 akceptowalne, niestety powyżej zaczyna się głośno. Głośno jest z powodu obrotów silnika, skrzyni CVT oraz kół i opływu powietrza. Prędkość max ok 180. do 160 da się jeździć jeśli ktoś pogodzi się z hałasem. pozostałe cechy jak wygoda, ergonomia, zawieszenie, komfort codziennej jazdy, biorąc pod uwagę, że jest to auto miejskie, uważam za wysoki.
Wrażenia
4,0
Silnik
całkiem przyzwoity. stosunkowo cichy i i mocny. Jak na samochód miejski, stosunek mocy do masy w zupełności wystarczający. Przy delikatnej jeździe gdzie samochód przełączył się już na silnik spalinowy, słychać nieprzyjemne "pierdzenie". Zbyt niskie obroty silnika?
4,0
Skrzynia biegów
Jest to skrzynia CVT więc i tak ją trzeba postrzegać. posiada bardzo szeroki zakres pracy. mocny start od 0 i potrafi dawać b. duże przełożenie przy prędkościach 120 - 130. wtedy silnik pracuje cicho i delikatnie ale brak mocy wtedy tylko podtrzymanie prędkości. Niestety dla wyższych prędkości radykalnie zwiększają się obroty silnika. Sterowanie skrzynią jest zbyt miękkie, tzn zbyt lekko pozwala na wysokie obroty. Ale jest to auto miejskie więc dla użytku miejskiego i podmiejskiego bez turbo-startu ze świateł - rewelacja.
4,0
Układ jezdny
komfortowy ale przy wyższych prędkościach (130+) auto zaczyna odczuwalnie pływać po drodze. Jest to auto miejskie więc w ruchu miejski jest super.
4,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
widoczność bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wymiana powietrza w kabinie dobra. Odparowanie szyb błyskawiczne. Klimatyzacja działa natychmiast. jest wystarczająco skuteczna. Ogrzewanie niestety potrzebuje ciepła z silnika co przy hybrydzie można uznać za niepożądane ;)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pozycja za kierownicą dobra, nie ma odczuwalnej ciasnoty. Niestety 180 cm wzrostu i fotel max do tyłu. Jak na auto miejskie, miejsca jest wystarczająco nawet dla 4 osób.
2,0
Wyciszenie
słabo.... bardzo słabo. jest wiele elementów składających się na wyciszenie albo raczej jego brak. słyszalny szum opon - wygląda na całkowity brak wyciszenia nadkoli. słyszalne szumy opływu powietrza. nieprzyjemny dźwięk silnika - skrzynia zbyt łatwo pozwala na wysokie obroty silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jeśli chodzi o spalanie, czym głębiej w miasto, tym lepiej. pozostałe koszty raczej podobne. Na razie żadnych bonusów za to że samochód hybrydowy czyli że niby bardziej ekologiczny.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niestety drogi.... droższy niż samochody z silnikami spalinowymi. czy się opłaca? w Polsce nie.... dlaczego? to na dłuższy wywód. Tutaj ocena raczej neutralna. Jakość chyba ponad przeciętna, cena też. wybór raczej z powodów zainteresowania nowinkami, ciekawością, a nie ekonomią niestety
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 Hybrid 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 2017