Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf IV Kombi

cllinton@op.pl, 16 lat temu
Silnik 1.9 TDI 130KM 96kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volkswagen Golf IV Kombi 1.9 TDI 130KM 96kW 2001-2006 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Prostota połączona z niezawodnością i praktycznością. Auto do wszystkiego.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : trzeba uwazać na turbine, nie cisnąc samochodu na zimno i po szaleńczej jezdzie odczekać chwilke az się ochłodzi.
Zawieszenie : Na polskie drogi polezałbym opony o wyższym profilu wtedy zawieszenie jest nie do zajechania
Inne : duzo zalezy od eksploatacji, jak uzytkujesz z głową i szanujesz to masz dłużej. To jest akurat autko które Ci sie za dobre traktowanie odwdzięczy z nawiązką.
5,0
Całokształt
Bardzo, bardzo, bardzo dobry samochód. Moja wersja jest dość ubogo wyposażona, brakuje w niej klimatyzacji i innych bajerów. Jako największy minus tego auta podałbym małą ilość miejsca na nogi dla pasażerów tylnej kanapy.
Wrażenia
4,0
Silnik
O ile elastyczność silnika w momencie kiedy go kupowałem czyli w 2001 roku w porównaniu z konkurencją była doskonała, tak teraz jest już ona przeciętna. Natomiast kultura pracy przy zapalaniu szczególnie zimnego silnika jest porównywalna z pracą Ursusa ale to nie przeszkadza bo po chwili silnik "miarowieje". W trakcie jazdy do prędkości ok 150 km/h jest cicho i przyjemnie, powyżej tej prędkości robi się głośno.
5,0
Skrzynia biegów
Zadnych ale to absolutnie zadnych problemów ze skrzynią biegów. Skok skrzni biegów jak na klase i założenia eksploatacyjne (niesportowy) krótki, a precyzja zmiany doskonała. Nic nigdy nie haczyło ani oporów nie stawiało. Skrzynia biegów to bardzo mocny punkt tego autka.
4,0
Układ jezdny
Przejechałem tym autkiem od nowości do teraz 170 tys. To przecież duzo jak na nasze polskie drogi. Jakieś tam gumki miałem wymienione kolo 120tys i to wszystko. Myślę, że pewnym sukcesem do długowieczności układu jezdnego na naszych drogach jest opona o dość wysokim profilu.(u mnie 195/15/65) Może autko wtedy nie jezdzi jak gokard ale mimo dość twardego zawieszenia jest komfortowe i nie bije tak po zawieszeniu. Ostatnio byłem na przeglądzie rejestracyjnym to amortyzatory sa dobre w 70% i żadnych luzów ani wycieków nie ma. To chyba dobrze co:)??
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w tym samochodzie w każdym kierunku jest idealna, do tyłu również ze względy na wąski ostatni słupek oraz poziomo przebiegającą linie bocznych szyb. Prowadziłem wiele pojazdów i tak dobrej widoczności nie spotkałem.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Chociaz po ponad 6-ciu latach przyzwyczajenie robi swoje:)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szkoda, ze nie ma opcji nastawienia jednoczesnego nawiewu na przednią szybę i na nogi i to mnie troche irytuje. Równomierne ogrzanie przedniego i tylnego rzędu siedzeń jest nierealne. Z przodu jest zawsze cieplej. Kwestia parowania szyb to osobny rozdział. Jeżeli przy ustawieniu nawiewu nie zapomnimy o uchyleniu choć minimalnym któregoś z okien (bo ta wilgoć gdzieś musi ujść) to sprawa parowania szyb nie istnieje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zdecydowanie przód jest wygodny. Tył również tyle tylko, że miejsca na nogi brakuje, bo zarówno przednie fotele jak i tylna kanapa jest OK. Duzy kształtny i praktyczny bagaznik.
4,0
Wyciszenie
Zimny silnik szczegolnie w okresach chłodu przy odpalaniu jest głośny i w początkowej fazie (ok 10 sek) niemiarowy - tak jak juz pisałem jak Ursus w polu:). Ale zdecydowanie da sie to przezyć. Z chwilą ruszenia i nagrzania sie silnika hałas znika i tak do ok 150 km/h. Nigdy zadnych niepokojących świstów w trakcie jazy nie zaobserwowałem. Dużo też zależy od ogumienia. Ja akurat mam "ciche" oponki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Może nie powinienem tego pisać ale silnik ten "strawi" wszystko i to jest jego największym plusem. Wtajemniczeni wiedzą o co chodzi:). I to od nowosci, a silniczek jest w idealnym stanie (170tys przypominam) Po prostu nic ale to kompletnie nic sie z nim nie dzieje. Faktem jest, że pilnuje wymiany oleju silnikowego bardzo rygorystycznie-zmieniem go co 10 tys km, a nie jak zaleca producent co 15tys. Duża dostępność części i zamienników korzystnie wpływa również na ich ceny. Pewnie, że mogłyby być jeszcze tańsze, najlepiej za darmo:)
4,0
Stosunek jakość/cena
Ja kupowałem Golfa nowego z salonu i na tle konkurencji wydawał się drogi. Po szesciu latach uzytkowania tego auta i przejechaniu 170tys. juz wiem dlaczego VW są troche droższe:)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic, kompletnie nic. A to, że trzeszczy coś od czasu do czasu w desce rozdzielczej to juz prawo wieku i przebiegu:)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poleciała mi turbina. Ale to tylko i wyłącznie z mojej winy. Wracałem z Hiszpanii i po ciągłej jeżdzie na autostradzie przez 9 godzin z prędkością 120-150 km/h wjechałem na parking i od razu wyłączyłem silnik. Wiem NO COMMENTS. Jedyne usprawiedliwienie dla mnie to, że byłem baaaaardzo zmęczony. Oprócz typowych napraw wynikających z eksploatacji to więcej problemów nie było.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf IV Kombi 1.9 TDI 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
3,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf IV Kombi