Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf V Hatchback

Arek, 12 lat temu
Silnik 1.4 TSI 122KM 90kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Volkswagen Golf V Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
3,15
23% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Na początku dawał dużo radości z jazdy, po gwarancji dużo stresu związanego z awaryjnością.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Łańcuch rozrządu po kilkunastu tysiącah km.
Inne : Silniki klap klimatronika
Zawieszenie : Po kilkunastu tysiącach skrzpienie zawieszenia. Auto nie eksplaotowana na słabych nawierzchniach, więc nie jest to wina tzw. polskich dróg.
2,0
Całokształt
Awaryjność, oraz żenująca jakość obsługi ze strony ASO oraz importera. Oszukiwanie, czyli twierdzenie, że dany objaw nic nie oznacza, a po gwarancji wyliczanie potężnych pieniędzy za naprawę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Gdyby nie to, że rozciąga się łańcuch rozrządu to byłby fajny napęd. Jednak po ok 60 tys. rozrząd do wymiany w przeciwnym razie awaria silnika murowana. Tak więc sumarycznie, mimo fajnej elastyczności i kultury pracy, ten silnik to kompletna porażka.
4,0
Skrzynia biegów
Niestety dość szybko się zużywa
4,0
Układ jezdny
Szybko zaczyna coś skrzypieć. Ale trzyma się pewnie drogi. Problemem może być awaryjność zawieszenia.
Komfort
4,0
Widoczność
W normie nie ma nic szczególnego na plus ani na minus.
4,0
Ergonomia
W nowym samochodzie wszystko chodzi bardzo przyjemnie. Pedały sprzęgła, gazu i hamulca z wyczuwalnym oporem, jednak nie trzeba się wysilać. Kierownicą i lewarkiem skrzyni biegów manewruje się również całkiem dobrze.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko psują się silniczki sterujące klapami klimatronika. Jeden kosztuje 6-7stówek.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Całkiem nieźle. Miejsca jest sporo.
4,0
Wyciszenie
Jest całkiem cicho.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jak na taką moc jest całkiem niezła. Ceny przeglądów bardzo wysokie. Litro oleju w ASO ok. 100pln. Wszelkie inne materiały eksploatacyjne podobnie. Dodatkowo w trakcie przeglądów mechanicy niczego poza sprawdzeniem błędów w komputerze nie robią. A mimo to przegląd to średnio 1tys. pln czyli dość drogo.
2,0
Stosunek jakość/cena
Dobre materiały, ale duża awaryjność oraz unikanie napraw podczas gwarancji, sprawia, że ten stosunek jest drastycznie niski. Jeśli jeszcze przyjdzie do kosztownej wymiany tego awaryjnego silnika, to już w ogóle nie ma o czym mówić.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dziwne odgłosy z klimatronika, odpada osłona hamulca ręcznego.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wada fabryczna która na pierwszy rzut oka nie charakteryzuje się żadnymi objawami (napinacz) powoduje niewidoczne rozciąganie łańcucha rozrządu. Usterka nie wychodzi podczas gwarancji. Po gwarancji albo kosztowna wymiana albo awaria silnika. To w całości dyskwalifikuje ten samochód. Mimo regularnych przeglądów gwarancyjnych, serwis i importer zostawiają posiadacza tego cuda na lodzie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf V Hatchback