Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf V Kombi

Paweł, 14 lat temu
Silnik 1.9 TDI 105KM 77kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 40 tys. km
Volkswagen Golf V Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Świetnie proporcja wydajności do ekonomii. Nie wiem jak te nowe silniki 1.6, ale ten był flagowym silnikiem VW przez wiele lat. Sprawdzony i dopracowany.
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dobry. Jest i moc i ekonomia.
3,0
Skrzynia biegów
Ok, ale od VW można wymagać więcej. Osobiście nie lubię skrzyń gdzie czuć opór przy wrzucaniu biegu. Mam od razu skojarzenie z traktorem :). W Golfie plusie z tym samym silnikiem skrzynia jest zupełnie inna, bardziej miękka bez oporów, przyjemnie się wrzuca biegi. Najlepszy wzorem skrzyń w VW jest skrzynia do silnika 1.2 55km montowana i w polo i w foxie. Jak ktoś jeździł, to wie, że skrzynia to prawdziwy mistrz - gładko i precyzyjnie wystarczy trzema placami trzymać gałke, a drążek sam wskoczy. W Golfie Variancie niestety ale trzeba troszkę pchać.
4,0
Układ jezdny
Na polskie drogi idealny. Jednak moim zdaniem troszkę za twardy. Kolega ma borę kombi, tam zawieszenie jest bardziej miękkie. Kwestia gustu oczywiście, ale dla mnie troszkę za twarde
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam żadnych zastrzeżeń. Wszystko ok.
5,0
Ergonomia
Co tu dużo mówić. Cały VW. Przemyślana prostota i to mi się podoba. Nie ma 100 różnych przycisków, tylko to co naprawdę potrzebne i sprawdzone przez lata. Jedni nazwą to nudą inni powiedzą, stary, dobry, praktyczny VW.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń w tym temacie.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj mam najwięcej zastrzeżeń. Z tyłu jest ok. Niestety przód jest do bani, chodzi mi głównie o pozycję kierowcy. Budowa kierownicy i siedzenia to jakieś nieporozumienie. Mnie osobiście trudno ustawić kierownicę i siedzenie tak aby nie uderzał kolanem o kierownicę. Kto to kurde wymyślił. W seicento jest więcej miejsca dla kolan kierowcy. Nie wiem, może to poprawili w późniejszych modelach, mój jest z pierwszej serii. Pozycja za kierownicą, jest największym minusem tego samochodu. Nie wiem, czy tak samo jest w hatchbacku, ale moim zdaniem coś tu nie gra: siedzenie,kierownica,pedały.
4,0
Wyciszenie
Co tu pisać, pompowtryskiwacze słychać. Mi to aż tak nie przeszkadza. Fakt jest głośny przy zimnym silniku. Wtedy to nawet kosiarki wymiękają.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dla mnie bomba: trasa zawsze 4.5; miasto: 6.5-7.0
4,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie ok. Nie jest to tani samochód, ale ja zapłaciłem za to, aby jeździć tym jakiś czas, a później spokojnie sprzedać. Po to kupuje się VW.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uszczelki przy szybach odchodzą. U mnie jest szpara, cały brud, małe liście wszystko wlatuje. Odpuściłem sobie serwis po tym jak chcieli rozwalać całe drzwi.Chyba jakieś wadliwe rozwiązanie. W tamtym czasie większość variantów miała ten problem w mniejszym bądź większym stopniu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zauważyłem jeszcze.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf V Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf V Kombi