Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf V Kombi

WojtekS2008, 3 lata temu
Silnik 1.9 TDI 105KM 77kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen Golf V Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
3,71
9% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : zestrojenie auta, wyciszenie i materiały
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : wadliwe panewki w BXE, polecam wymienić profilaktycznie, nie jest to drogie a może pomóc zaoszczędzić sporo pieniędzy
3,0
Całokształt
Dobrze wyposażony, pakowny, niebrzydki samochód. Auto mogące być partnerem w wielu sytuacjach. Ogólnie pisał bym o nim same superlatywy gdyby nie... awarie. Ogólnie, zakupiłem samochód z "pewnego źródła" i wiem że poprzedni właściciel jeździł 5 lat i nie miał problemów, czekały one na mnie. A zaczęły się przy przebiegu 180tys. Po zakupie wymieniłem dwumas, wtedy jeszcze profilaktycznie, chociaż jego żywot dobiegał końca. Dodatkowo zrobiłem profesjonalnie cheep tuning, który nigdy nie był uznany za powód problemów o których będę pisał. Największą bolączką są słabe panewki w tym silniku (BXE), czytałem o tym sporo, miałem dwóch znajomych którzy mieli te silniki i nawet nie wiedzieli że może w nich być taki problem więc postanowiłem nie zmieniać profilaktycznie. I to był błąd bo przy 220tys, bez ostrzeżenia wał wyszedł bokiem. Była jeszcze historia z zerwanym paskiem rozrządu, po 50tys od wymiany itp. Założony nowy dwumas, również miałem wrażenie że podczas zapalania nie tak powinno wyglądać wyważenie ale ta historia może być udziałem mechanika, czego nie można było udowodnić. Najbogatsze wyposażenie dawało komfort niczym w samochodzie z wyższej klasy i to sprawiało że jazda była przyjemnością. Robiłem 30tys rocznie a apetyt na paliwo był skromny.
Wrażenia
1,0
Silnik
1.9 TDI Diesel, 105KM oznaczenie BXE, przyprawił mnie o koszty dochodzące do połowy wartości samochodu
4,0
Skrzynia biegów
brak 6 biegu ale to nie był duży problem, 5 to dobry nadbieg
5,0
Układ jezdny
Bardziej komfortowy od Focusa ale w dalszym ciągu dający pewność prowadzenia, duży +
5,0
Karoseria
brak problemów, dobry lakier, odporny na zarysowania, brak ognisk korozji
Komfort
5,0
Widoczność
brak problemów przy manewrowaniu
4,0
Ergonomia
jest ok, po niemiecku. brak dobrego uchwytu na napoje!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
climatronic działał świetnie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
to auto kompaktowe, nie było problemów. fotele i tylna kanapa w Focus MKII, miały dłuższe siedziska co było wygodniejsze
5,0
Wyciszenie
Duży +, jak na diesla widać że producent tu sie postarał
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie ok ale usterki kosztowne
3,0
Stosunek jakość/cena
Sporo mnie ten samochód kosztował przy zakupie i sporo przez usterki, świetne wyposażenie ale cena... była wysoka, za wysoka
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylko poważne usterki :)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BXE, nie chcę słyszeć

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf V Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf V Kombi