Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf V Kombi

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 2003 wprowadzono na rynek piątą generację Golfa. Samochód, poza tym że został stylistycznie odświeżony, to w rodzinie Golfów charakteryzował się także największymi wymiarami. Od roku 2005 wprowadzono na rynki europejski i amerykański odmianę sedan auta, pod wspólną nazwą Jetta (w Stanach Zjednoczonych Volkswagen Golf V oferowany był pod nazwą Rabbit). W roku 2006 natomiast Volkswagen przedstawił odmianę rekreacyjną Golf Plus nazwaną CrossGolf. W oparciu o Golfa piątej generacji stworzono także kabriolet-coupe Eos. Volkswagen Golf V nie do końca sprostał oczekiwaniom rynkowym niemieckiego producenta, toteż już w roku 2008, dwa lata wcześniej niż planowano zastąpił go model następnej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz

Volkswagen Golf V Kombi – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów

Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4556 mm
Szerokość 1781 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2003 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z przodu 3640 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z tyłu 3409 mm
Wysokość 1504 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2061 mm
Wysokość przy otwartej pokrywie silnika 1765 mm
Rozstaw osi 2578 mm
Rozstaw kół - przód 1535 mm
Rozstaw kół - tył 1508 mm
Prześwit 146 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 874 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 972 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 784 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 969 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1446 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1437 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1495 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 505 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 965 mm
Wysokość bagażnika 832 mm
Szerokość bagażnika 1292 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1072 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1700 mm
Kąt natarcia 13,6 stopnie
Kąt rampowy 8,8 stopnie
Kąt zejścia 11,9 stopnie
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Ergonomia

Wady

- Karoseria - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,8
~Jorge
Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW
Volkswagen Golf V
byłem szczęśliwym posiadaczem VW passata B4, B5, B5fl, bory, golfa IV, Touran-a, polo III, New beetle, Seata altea. Poza Polo wszystkie z innym kodem silnika i wszystkie to 1.9 TDI żaden z nich nie sprawiał żadnego problemu jeżeli chodzi o silnik jakieś drobne sprawy związane z eksploatacją, każdy z nich przy sprzedaży miał ponad 200 niektóre pod 300 tys. km. Oleje zmieniałem co 10 tyś a nawet wcześniej oczywiście zgodne ze specyfikacją. Obecnie jeżdżę golfem V 1.9 kombi i też na silnik nie narzekam, pracuje perfekcyjnie jak na swoje 320 tys. Za to podzespoły a szczególnie blacharka to katastrofa. Proponuję tylko pewne, zadbane i niewyjeżdżone egzemplarze. I trzeba pamiętać że nie istnieją oleje long life trzeba zmieniać olej co 10 tys- chytry 2 razy traci.
4,5
~Jarek
Kombi 1.4 TSI 122KM 90kW
Volkswagen Golf V
Naprawdę jestem zadowolony. Nigdy nie lubiłem niemieckich aut ale golf szczególnie z tym znakomitym silnikiem jest niesamowity. Może nie jest piękny ale nic nie zastąpi tego uczucia przy przyspieszaniu. Kierowcy większych i mocniejszych samochodów (tu decyduje duży moment i to dostępny 2 razy dłużej niż w dieslach) są bardzo zdziwieni. Proszę zauważyć że ogólnie Golf V ma tu średnie opinie. Ponad 20% pisze że już by go nie kupiło ale wszystkie wpisy dot silników TSI w sumie ok 17 są pozytywne i 100 % z nich kupiłoby ten samochód jeszcze raz. Widać tu jak ważny jest silnik w aucie. Dodam że zawsze kochałem auta japońskie i to się nie zmieniło. Dalej marzę o Legacy z nowym dieslem ale musiałbym dołożyć ze 35 tys. a to dla mnie za dużo.
4,2
[email protected]
Kombi 1.4 TSI 122KM 90kW
Volkswagen Golf V
Na razie wrażenia są niesamowite. Prowadzenie auta jest niewiarygodne. Zawsze byłem fanem Japońców i nigdy bym nie poszedł do salonu VW gdyby japce robili w tej klasie kombi. Teraz nie żałuję bo już po pierwszej jeździe próbnej golfem z tym silnikiem byłem zachwycony. Stylistyka może nie powala na kolana ale w tej klasie to nie ważna. Kompakt kombi ma być w miarę niedrogi, bezpieczny, ekonomiczny, niezawodny i funkcjonalny. Jeżeli przy okazji jest ładny to dobrze ale niekoniecznie. Obiektywnie golf variant nie jest ani ładny ani brzydki ale to naprawdę kawał samochodu. We wnętrzu wszyscy czuja się znakomicie zarówno kierowca jak i pasażerowie.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf V Kombi
7,4 – 8,0
l/100 km
5,9 – 6,2
l/100 km
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW
Volkswagen Golf V
Rocznie pokonuje ok. 30 000 km i chciałbym podzielić się moimi wynikami spalania. Moja codzienna droga do pracy to 20 km przez drogi gminne gdzie poruszam się z prędkością 60-80 km/h wtedy spalanie wynosi ok. 4,4 l. Kolejne 30 km do jazda drogą ekspresową z prędkością 120 km/h wtedy spalanie zwiększa się do 5,2 l. Średnia po przyjeździe do pracy to 4,8 l. Przy jeździe z prędkością autostradową 140 km/h średnie spalanie to ok. 6,0 l, natomiast przy pedkości 160 km/h spalanie 6,7 l. Podane wyniki pochodzą z komputera pokładowego i w rzeczywistości trzeba do tego dodać ok. 0-,3-0,4 litra wtedy uzyskamy realny wynik.
5,1
Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW
Volkswagen Golf V
Na baku robię ok. 900-1000 km i wtedy wyliczam sobie realne spalanie. Komputer zaniża o jakieś 0,4l. Jeżdżę oszczędnie non stop na wskazaniu chwilowego spalania, żeby kontrolować nacisk na pedał gazu. Nigdy nie udało mi sie zejść poniżej 4,7l. Przy codziennych dojazdach do pracy 70km w obie strony drogami wojewódzkimi, prędkość w zakresie 60-100 km/h średnio pije 5,3-5,5 l/100km - wszystko w zależności od pogody: wiatr, deszcz, temperatura.
6,1
Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW
Volkswagen Golf V
Spalanie samochodu z tym silnikiem uzależnione jest w dużej mierze od umiejętności kierowcy. Trasa przy pełnym obciążeniu samochodu to spalanie 6,0L/100 km. Spalanie 5.2L/100 km jest możliwe ale wyłącznie przy oszczędnej jeździe 90-100km /h

Usterki Volkswagen Golf V

Liczba wpisów: 25
silnik
  • Volkswagen Golf V Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2008
  • silnik
  • 200 tys. km
Od pewnego czasu mam tak ze swoim golfem.Trochę ciężko opisać to słowami. Zdarza się że podczas odpalania tak zatrzęsie silnikiem i zgaśnie następnie zapali i trochę przebiera na niskich obrotach, wtedy dodaję trochę gazu i jest OK. Następnie odpala bez problemu.I jest tak nie za każdym razem dodaję.Zdarzają się też sytuacje , że na rozgrzanym silniku zgaszę i po chwili chcę odpalić to występuje to samo trzęsienie i nie mogę odpalić i muszę trzymać na rozruszniku. DZIWNE. Nie wiem co to może być - może ktoś miał tak. Jeszcze co się dzieje to na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach odczuwalne jest lekkie zatrzęsienie (wibracje) w kabinie ale to prawdopodobnie początek dwu-masy- chyba że się mylę. Proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Brak mocy szarpie przy dodawaniu gazu
  • Volkswagen Golf V
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam, jestem posiadaczem Vw Golfa 5 1.9 TDI. Od kilku dni podczas jazdy czasami jest tak, że samochod odpali normalnie wszystko jest dobrze ale przy 90-100km/h jest taki moment gdy czuc ze samochod traci moc i zaczyna szarpac, im wiecej gazu tym mocniej szarpie. Drugi przypadek to zaraz po odpaleniu samochod mnie ma mocy nie szarpie ale moge max. jechac 120 km/h. W obu przypadkach ponowne uruchomienie silnika naprawia problem. Zauwazylem tez, ze gdy odpalam silnik gdy jest on rozgrzany szarpie nim narobi halasu i pozniej jest ok. Jestem umowiony z mechanikiem na weekend jednak chcialbym wiedziec na co musze sie przygotowac szczegolnie finansowo. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Blokujace sie biegi (1-2-R) i ciagnie na wcisnietym sprzegle.
  • Volkswagen Golf V Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW 2003-2008
  • układ napędowy
Witam wszystkich, jestem posiadaczem od niedawna VW Golfa MK5 2.0TDI z 2004 z 6 biegowa skrzynia, od paru dni mam problem z blokujacymi sie biegami, 1, 2 i wsteczny jako tako wchodza ale przy wysprzeglaniu nie moge ich wybic, czasami pedal sprzegla nie odbija tak jak powinien, do tego dziwny objaw na 1szym biegu przy wcisnietym sprzegle auto nadal ciagnie (tak jakby sprzeglo nie bylo wcisniete ale nie zawsze taki objaw jest) Mial ktos podobny problem co to moze byc? Dodam ze plyn jest w normie nie wydaje sie zeby ubywalo, do tego wysprzeglik nie wydaje sie zapocony ale to tylko moje obserwacje … Jakies pomysly? Prosze o pomoc!
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Volkswagen Golf V Kombi