Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VII Variant

bidżej, 6 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF BlueMotion Technology 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 72 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Golf VII Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion Technology 150KM 110kW 2013-2017 - Oceń swoje auto
3,46
15% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Infotainment - swietny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Regularnie padajaca zbieznosc zawieszenia, co kilkanascie kkm.
Inne : Dziwne bledy zwiazane z tempomatem - ginace po ponownym uruchomieniu silnika
Inne
3,0
Całokształt
Golfem VII Varinat 2.0TDI (150KM) z DSG w wersji wyposazenia Highline jezdzilem 2 lata, w ciegu ktorych przejechalem ponad 70000 km. Generalnie daleki jestem od zachwytu, ktory z jakiegos powodu jest dosc powchechny auto jest w porzadku - i nic ponadto, z drobnymi wyjatkami w jedna i w druga strone. Gdyby nie fakt, ze to samochod sluzbowy, szukalbym czegos innego.
Wrażenia
4,0
Silnik
150KM i 350Nm wystarczaja w zupelnosci, zeby poruszac sie Golfem "z plecakiem" odpowiednio sprawnie. Niestety, przy jezdzie w wiekszosci autostradowej (140-160km/h) dosc regularnie musialem uzupelniac zarowno olej silnikowy, jak i plyn chlodniczy.
3,0
Skrzynia biegów
Szesciobiegowy automat dwusprzeglowy DSG z jednej strony zmienia biegi plynnie, ale z drugiej nie do konca wtedy, kiedy bym tego chcial. Chodzi mi tu szczegolnie o pierwsza reakcje skrzyni na wcisniecie gazu - redukcja. Nie wazne, ze silnik spokojnie poradzilby sobie z "wyciagnieciem" z aktualnych obrotow - skrzynia zawsze zbije bieg albo dwa, czesto tylko po to, zeby za moment wrocic do wczesniejszego biegu. Wiec zmiany, chociaz szybkie, sa tak czeste, ze w sumie DSG nie daje tu zanej przewagi. W samochodzie, ktorym aktualnie jezdze, klasyczna, hydrokinetyczna skrzynia pracuje pod tym wzgledem duzo lepiej.
3,0
Układ jezdny
Nie pasuje mi volkswagenowska, a moze niemiecka szkola strojenia zawieszen. Samochod prowadzi sie w normalnej jezdzie neutralnie, ale zawieszenie wybiera nierownosci bez gracji i kultury, brak mu sprezystosci. Informacja, ktora otrzymuje kierowca od zawieszenia nie brzmi "tam byla nierownosc, przejechalismy, jest ok", tylko "STRAßENSCHADEN!". W sytuacjach ekstremalnych, Golf Variant (podobnie jak i Passat Variant) zachowuje sie brzydko i nieprzewidywalnie - na nagle, zbyt szybkie zakrety reaguje najpierw podsterownoscia, ktora przechodzi w zarzucenie tylem i nadsterownosc, zeby znowu wrocic do podsterownosci - wszystko w ulamkach sekund (przetestowane w SJS). Dodatkowo zawieszenie mialo problemy z utrzymaniem zbieznosci, korekta konieczna co kilkanascie tysiecy km. Uklad kierowniczy - wystarczajaco precyzyjny, sila wspomagania dobrana przyjemnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznosc w porzadku. Manewrowanie ulatwia kamera cofania (chowana oczywiscie w znaczku - duzy plus!), chociaz we wczesnym roczniku 2015 (a o takim samochodzie mowie) niedostepny byl system kamer dookola auta, a linie przedstawiajace kontury samochodu na ekranie podczas cofania byly nieruchome.
5,0
Ergonomia
Tu trzeba Volkswagenowi przyznac, ze wszystko, czego uzywa sie na co dzien, jest latwo dostepne i dziala tak, jak powinno. Drobne niedociagniecia w postaci chowania niektorych elementow gdzies glebiej w menu na ekranie mozna wybaczyc. Co do ekranu - o ile nie popieram ekranow dotykowych w samochodach, tak generalnie Infotainment VW, jako platforme do obslugi calego auta, lacznie z nawigacja i audio polecam. Bardzo dobrze przemyslana obsluga tempomatu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest, dziala. Fajnym dodatkiem jest ogrzewanie kierownicy - w zimie swietna sprawa. Ogrzewanie foteli mogloby obejmowac wieksza czesc oparcia (grzeje tylko dolna czesc).
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy wzroscie 195cm mozna sobie znalezc pozycje za kierownica, chociaz fotele (mimo wyposazenia w funkcje masazu, ktora polega generalnie na poruszaniu czesci ledzwiowej gora/dol - tyl/przod) nie sa wygodne na dlugie trasy. Za wysokim kierowca brak miejsca na nogi. Duzy bagaznik ze schowkiem pod podloga (chociaz brak tam organizacji, poza 2 styropianowymi przegrodami wanny na kolo zapasowe).
4,0
Wyciszenie
W porzadku, chociaz czasem dosc mocno slychac klekot silnika.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie - wg komputera w okolicach 5.9-6.5l/100km, w rzeczywistosci 7-7.5l/100km. Konieczne regularne dolewki oleju silnikowego i czasem chlodziwa. Dosc drogi serwis (Niemcy).
2,0
Stosunek jakość/cena
W mojej opinii Golf nie jest warty swojej ceny. Owszem, po zajeciu miejsca za kierownica, wszystko na pierwszy rzut oka jest solidne i dobrze wykonczone, ale poza tym to samochod dosc przecietny, za nieadekwatna cene.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z jakiegos powodu (ktorego VW nie potrafil wyjasnic), zawieszenie stracilo zbieznosc po 5kkm. Po regulacji wrocilo do normy - na kilkanascie tysiecy km, po ktorych znowu nalezalo ja poprawic. I tak w kolko. Kilka razy przytrafily sie dziwne bledy pochodzace z tempomatu, znikajace po ponownym rozruchu. Infotainment potrafil sie totalnie wylaczyc bez przyczyny, ale sprawe zalatwilo ponowne jego wgranie. Regularne komunikaty o koniecznosci dolania oleju.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak powaznych usterek przez 2 lata i 70kkm.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF BlueMotion Technology 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf VII Variant