Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen LT II

Romanolo, 19 lat temu
Silnik 2.8 TD 158KM 116kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 240 tys. km
Volkswagen LT II 2.8 TD 158KM 116kW 2000-2006 - Oceń swoje auto
3,23
22% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Na tle innych dostawczków wypada i tak nieźle. Chyba na 2-gim miejscu za Sprinterem.Choć często wiele zależy od egzemplarza. Gdyby nie te wtryskiwacze byłoby autko całkiem o.k. Tak jak egzemplarze z motorem 2,4. One przy swojej cenie i niezawodności b.dobrego silnika chyba wśród dostawczych są nr 1.
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik bardzo żwawy i elastyczny, dobre przyspieszenia, nie trzeba wymieniać rozrządu. Niestety nagminna potrzeba wymiany wtryskiwaczy zaciera wszelkie plusy tego silnika. Auto ma 240tys km. Wymieniłem 6 razy wtryskiwacze. A objaw jest przrażający: podczas wyprzedzania (np. 90km/h) silnik się wyłącza i jest tzw.dramat. Nie sądzę aby to była wina polskiego paliwa jak twierdzą w serwisie.Przecież w RP jeżdzi dużo diesli (np.BMW)bardziej zaawansowanych technicznie niż VW.
3,0
Skrzynia biegów
skrzynia biegów mogła by być lepiej dopracowana, dość duży hałas słyszalny w szoferce na 1,3 i 5 biegu
4,0
Układ jezdny
nawet na polskich drogach nie tak często trzeba wymieniać końcówki drążków (w przeciwieństwie do Mastera). Właściwości lokomocyjne bardzo dobre
Komfort
4,0
Widoczność
dobre lustra boczne, ale ta kategoria nie powinna być w ogóle brana pod uwagę (to auto ciężarowe)
3,0
Ergonomia
kiepsko z wygodą na siedzeniach pasażerów, zbyt nisko popielniczka, siedzenie kierowcy solidne ale mogłoby mieć szerszy zakres regulacji, lustra boczne o.k.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
fatalny regulator poziomu ciepła. Albo zimno albo b. gorąco
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla kierowcy o.k., dla pasażera po 2 godzinach jazda jest b. męcząca. Osoby powyżej 180cm znoszą po 3 godz. przysłowiowe jajeczko
2,0
Wyciszenie
jak na VW kiepskie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Posiadam auto od nowości, serwisuję w autoryzowanych serwisach (nie polecam Wojtanowicza- przez 3 m-ce nie umieli znaleźć usterki -zepsutego wtryskiwacza,rozkręcili pół auta, w końcu skończyła się gwarancja i powiedzieli "na drzewo" to wina polskiej ropy). Cena przeglądu to zdzierstwo , tak jak w innych markach, ale nic na to nie poradzisz.
3,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie to że kupiłem to auto nowe, okazyjnie prawie w cenie modelu z motorem 2,4 to bym suchej nitki jakże mokrej krytyki na tym aucie nie zostawił.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na desce rozdzielczej przepalają się żarówki pod wskaźnikami, boczne na karoserii (nagminnie) pomarańczowe lampki też. Zepsuła się kratka wlotu powietrza (niesamowity patent-a wydaje się że ten szczegół to pestka).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety nagminna potrzeba wymiany wtryskiwaczy zaciera wszelkie plusy tego auta. Auto ma 240tys km. Wymieniłem 6 razy wtryskiwacze. A objaw jest przrażający:o prócz problemów z uruchomieniem; podczas wyprzedzania (np. 90km/h) silnik się wyłącza i jest tzw.dramat. Nie sądzę aby to była wina polskiego paliwa jak twierdzą w serwisie.Przecież w RP jeżdzi dużo diesli (np.BMW)bardziej zaawansowanych technicznie niż VW.Nie psuje się układ zawieszenia i jezdny (jest bardzo solidny).To w dostawczaku istotne. Układ wydechowy o.k.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.8 TD 158KM 116kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen LT II