Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B5 Kombi

Adrian, 10 lat temu
Silnik 1.8 T 20V 150KM 110kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 209 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Passat B5 Kombi 1.8 T 20V 150KM 110kW 1997-2005 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia zasługuje na pochwałę. Jest dobrze zestopniowana a biegi wchodzą precyzyjnie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : nietrwałe przednie zawieszenie, na szczęście z tyłe się nic nie dzieje
Przeniesienie napędu : dość szybko wyrabiają się przeguby
4,0
Całokształt
Ogólnie rzecz biorąc to przyzwoite auto w swoim przedziale wiekowym i cenowym. Ma swoje wady i zalety. Silnik jest dość żwawy choć głowy nie urywa :) Do normalnej jazdy wystarcza. Z
Wrażenia
4,0
Silnik
ale wiekowym i cenowym. Ma swoje wady i zalety. Silnik jest dość żwawy choć głowy nie urywa :) Do normalnej jazdy wystarcza. Jeżeli ktoś potrzebuje więcej można zrobić chipa na ok. 180km. Róznica jest dość spora. Jeżdżę na LPG, pochłania spore ilości paliwa. Przy moim stylu jazdy wychodzi średnio ok. 13l/100km. Moje poprzednie auto Lancia Kappa, która była cięższa i miała dwulitrowy silnik z turbiną i 220KM mocy, paliła mniej. Silnik na gazie pracuje bez problemu.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia zasługuje na pochwałę. Jest dobrze zestopniowana a biegi wchodzą precyzyjnie.
4,0
Układ jezdny
Mam kombi. Zawieszenie jest dość twarde, ale też dosyć komfortowe. Na felga 16", które używam w lecie auto dobrze trzyma się drogi bez nadmiernych wychyłów na boki. Na zimę zakładam 15-tki z racji nierówności które są na drogach w zimę. Jeździ się bardziej komfortowo ale przy większych prędkościach samochód bardziej pracuje na boki. Ale w zimę raczej jeżdzi się wolniej stąd mój wybór. Przy większych prędkościach, powyżej 180km samochód nie prowadzi się zbyt pewnie. Nie jest to auto typowo autostradowe. Za to można do kombiaka dużo załadować i zawieszenie daje sobie radę z obciążeniem.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód i na boki OK. Do tyłu trochę gorzej tym bardziej, że mam przyciemnione szyby. Cofanie po ciemku to tragedia.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Można miej jedynie zastrzezenie co do umiejscowienia sterowania wysokoscia swiecenia reflektorów i jasnosci swiecenia zegarow. Stylistyka nie powala. Postawiono na fukcjonalność z pominięciem walorów estetycznych.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje. Chłodzi. Choć miałem problem z niedogrzewaniem silnika. Wymieniłem termostat i po sprawie. W zimę auto nagrzewa się dość szybko po ok. 2 km.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu sporo miejsca. Z tyłu trochę gorzej. Dwie osoby z tyłu siedzą wygodnie, choć siedzisk tylnej kanapy mogłoby być dłuższe.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie nie jest domeną passata b5. Powyżej 140 km/h w środku robi się głośno. Choć jeżdżę benzyną/LPG. W dieslu jest jeszcze gorzej. Pewnie ze względu na to, że jak sądzę nie jest to auto stworzone z myślą o autostradzie, gdzie zwykle takie prędkości się osiąga.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania są na rozsądnym poziomie. Samochód ma swoje lata i z czasem pojawiają się pewne usterki jak np. wyrobione przeguby, rozszczelniona chłodnica, którą wymieniłem na nową, termostat i oczywiście wachacze przednie. Są to elementy, które ulegają zużyciu i przyszło mi je wymienić, co zrobiłem bez większego bólu bo wiem, że nie kupiłem auta z salonu. Olej wymieniam co 10tyś. km co w silniku 1.8 z turbo ma znaczenie. Warto pilnować też żeby olej był ponad połową na wskaźniku bagnetu. Wpłynie to na dobrą kondycję turbiny.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest OK.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeszczące boczki w drzwiach, które wkurzają.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek, które w ciągu 2 lat użytkowania unieruchomiłyby samochód. Wymieniłem: przeguby, zawieszenie przód, chłodnicę wody i termostat. Części te uległy naturalnemu zużyciu i dawały znać, że zbliża się ich koniec. Można się przygotować do napraw :) Jednak zawieszenie to zdecydowanie najsłabszy element tego samochodu. Zamienniki starczają na ok. rok jazdy. A oryginały LEMFORDERy są dobre, ale niewspólmiernie drogie biorąc pod uwagę wartość całego samochodu.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 20V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B5 Kombi