Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B5 Kombi

Rynkov, 15 lat temu
Silnik 1.9 TDI 130KM 96kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 195 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI 130KM 96kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wszystko:]Przesiadlem sie z Golfa 3 wiec Passat to dla mnie jak limuzyna:]Naped,wykoanie,zawieszenie.Auto bardzo mi sie podoba ,oczywiscie nie biorac pod uwage kosztow utrzymania i tych wszystkich niuansow ktore opisalem w ocenie.
4,0
Całokształt
Powinienem dac 3 ale,ze bardzo lubie mojego passia to dostanie 4.Staralem sie wszystko dokladnie opisac.Po tym co tu napisalem,osoba ktora chce kupic to auto sama wystawi mu ocene.Podsumowujac ,polecam ludziom,ktorzy moga wydac na auto wiecej niz przecietny Polak.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo fajny,dynamiczny.Przyspiesza na każdym biegu.Co do kultury pracy to mam dwojakie odczucia.Jak jest zimny to chodzi głośno z typowym volkswagenowskim klekotem.Po rozgzaniu chodzi ciszej.W sumie cudów nie ma,to diesel i pompowtryski a nie francuz z hdi:)Setka jest w ok 10 sec.Nie jest zle.Wyprzedzanie tirow i kapelusiaszy wychodzi szybko i sprawnie.W zime na malych dystansach BARDZO POWOLI SIE nagrzewa.Mam do pracy ok 5 km przez małe miasto i w tym odcinku silnik jest cały czas zimny.Zaznacze,że nie garażuje auta.Ogólna ocena 4.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest świetna.Biego wchodzą bardzo plynnie.Szybko wbija sie biegi,dzieki temu auto bardzo ladnie przyspiesza.Przy sprawnej nodze z przecietnym benzyniakiem jests pierwszy ze startu spod swiatel.Niestety na ostatnim przegladzie stwierdzono jakies \"plamki oleju\" w okolicach skrzyni.Pewno gdybym nie serwisowal w ASO to nawet bym o tym nie wiedzial.Z racji na ta wade ,ocena 4.
4,0
Układ jezdny
Mam wersje po liftingu.Z zawieszeniem nie miałem problemu.Jedynie zmieniłem koncówki drazkow kierowniczych ale tylko dlatego,ze nie mozna bylo ustawic zbierznosci a stare orygnalne nie mozna bylo odkrecic.Moje auto ma przebieg ok 190tys km. i amorki juz sa miekkie.Na badaniu technicznym gosciu zachwalal ich stan ale moim zdaniem zrobily sie duza mieksze jak przy zakupie.Kupowalem jako uzywany.W lato jezdze na 17sto calowych felgach ,wtedy auto prowadzi sie zdecydowanie lepiej.Za te male wady ,ocena 4.
Komfort
3,0
Widoczność
Widocznosc do przodu wzorowa.Wszystko mozna regulowac,fotel,kierowniac.Kazdy znajdzie swoja pozycje.Co do tyły to lusterko prawe ZA MALE.Przy cofaniu brakuje parktronicu.Nie widac malych slupkow.Auto jest dlugie i cofanie miedzy slupkami ,kamieniami czy innymi utrudnienami parkongowymi nizszymi jak 1 m sprawia problem.Ogolnie,ocena 4.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.Zarówno z tyłu jak i z przodu.Wszędzie schowki,pułeczki.Przyciski na swoich miejsach.Niczego nie szukasz.Obsluga auta jest intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic swietny.W lato chlodzi w zime grzeje.Niestety przy jezdzie miejskiej zdecydowanie zwieksza sie spalanie.Bardzo dobra opcja \"nawiem na przednia szybe\". Dzieki temu bardzo szybko mozna ja odparowac.Ogolna ocena 5.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj ocena jest WZOROWA.Miejsca nie brakuje zarówno z przodu jak i z tyłu.Bagażnik OGROMNY.Kiedys wracalem autem w 7 osob.Dwie jechaly w bagazniku i były zadowolone;]Fotele bardzo wygodne.U mnie jest welur.Mimo prawie 200tys na zegarze welur jest w IDEALYM stanie.Nie ma przetarc ,dziur.Jest czysciutki i zadbany.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie bardzo dobre.To 160 km/h można prowadzic spokjona rozmowe.Przy wiekszych predkosciach robi sie ciut glosniej ale ogolnie jest bardzo cicho.Nic nie trzeszczy ,zimnego silnika praktycznie nie slychac.Jedynie co denerwuje to taki dziwny dziwek z klimy.Takie bulgotanie,w ASO stwierdzili,ze to normalne.Szkoda,ze tak cicho slychac turbinke;p
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj niestety czar pryska.Oszczedny,ekonomiczny passat to mit.Auto duzo pali,serwis w ASO jest bardzo drogi,oryginalne czesci w kosmicznych cenach.Na początek ASO.Serwis ok 600 zl(filtry,oleje)wiekszy przeglad ok 1000zł (rozrzad,pompa wody,napinacze,rolki).Podczas standardowej wizyty odkryto u mnie szereg usterk.Po calym dniu w serwisie ok 9 godzin w poczekalni,wystawiono mi fakture na 3000 zł.Poprzednicy cos spaprali i ASO musialo to naprawic.Dlatego jezeli kupujecie auto to tylko z ksiazka.Fakt,ze na naprawe dostalem gwarancje na 90 tys km lub 2 albo 3 lata .Dokaldnie nie pamietam.Zamienniki w miare tanie.Wspomnianie wczesniej drazki ,cena w ASO ok 350 zl ,zamiennik 150.Spalanie.Przy niskich przejazdach,ponizej 5 km wogole nie warto go odpalac.Spalanie ok 8/9 litrow.Zalezy czy sie stoi czy wlecze w duzym ruchu.Trasa 90 km/h na tempomacie odcinek 250 km i srednia 5,4.Taka sama trasa i 160km/h spalanie ok 8litrów.Srednie przy 5000 tys km - TRYB MIESZANY - felga 16scie - 7,4 do 7,6 , 5000 tys km - TRYB MIESZANY - felga 17scie - 8,5/8,6.Podsumowujac.Duze koszta utrymania przy przecietnym spalaniu,ocena - powinieniem dac 2(źle) ale daje 3(przecietnie) Lubie to auto i wybaczam mu jego slabostki.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakosc w ciut wygurowanej cenie.Jednak za znaczek VW trzeba doplacic kilka groszy.Zaznaczylem ze nie kupilbym auta jeszcze raz z kilku powodow.Jestem sam,mam malo srednia prace i koszta utrzymania auta mnie dobijaja.Jest juz wystawione na allegro i czeka na nowego wlasciciela.Jest to idalne auto dla duzej rodziny 2+3 i pies:)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnostek : przepalila sie żaróweczka w popielniczce z tylu i z przodu oraz podswietlenie nawiewow.Padl tempomat.Radio po wymianie z fabrycznego na markowy sprzet odbieralo bardzo malo programow.Ciezko wyciagnac akumulator.Z tylu jak sie wozi \"nie czulych pasazerow\" to momentu i masz wyrwana popielniczke.Parujace reflektory z tylu ,dotyczy kombi.Spalila mi sie jeszcze lampka pod sufitem.Ogolna ocena , 3.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Co robilem w swoim aucie przez 1,5 roku od zakupu.Zrobilem w tym czasie 30 tys km.Auto kupilem jako uzywane ,od niemca,z ksiazka serwisowa.Kontynuowalem wpisy z ASO w Polsce.Tam rowniez robilem wszystkie naprawy. USTERKI: 1)Wymiana koncówek drazkow kierowniczych 2)Lampki oswietlenia i nawiewu 3)Wymiana drziwczek schowka 4)Wymiana podszybia (poprzedni wlasciciel uszkodzil je podczas wymiany aku) 5)Powazna naprawa w ASO na kwote 3000 zl.Czesci zapisane w fakturze:zestaw naprawczy,pompa wody,napinacz paska,kolo pasowe,pasek klinowy,pasek wielorowkowy,uchwyt,plyn chlodniczy,olej silnikowy,wklad filtra z uszczelka,zarowka halogenowa H7,sruba,obejma,sruba,napinacz KPL KWOTA 2985,77zł. Ogolnie jak na 10cio letnie auto nie jest zle.Pewo gdybym nie jezdzil do aso to nawet bym o tym nie wiedzial.Przy ostaniej wizycie stwierdzono : wyciek z okolicy skrzyni biegów,uszczelki w okolicach turbo i smaego turbo.Calosc oceniam na 3.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 218

Volkswagen Passat B5 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Passat B5 Kombi