Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B5 Sedan

baenaba, 10 lat temu
Silnik 1.8 T 20V 150KM 110kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volkswagen Passat B5 Sedan 1.8 T 20V 150KM 110kW 1996-2005 - Oceń swoje auto
3,46
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Świetne prowadzenie, całkiem trwałe (60-70tyś km) choć byłem straszony o dużo niższej trwałości. Ale polskie drogi dadzą rade każdemu samochodowi,nawet terenowemu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Niskie ciśnienie oleju
Układ elektryczny : Ogólna elektryka
Przeniesienie napędu : Cewki zapłonowe
4,0
Całokształt
Auto fajne aczkolwiek nie jest wolne od wad. Dużo mniej problemów sprawia mi Astra II żony. Oba pojazdy o podobnym przebiegu. Wygodna,dobrze prowadząca się limuzyna. Polecam ale trzeba się nastawić na rożnego rodzaju drobne wydatki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo dobrze,bez problemu radzi sobie z dość duża masą passata. Osiągi sa dobre (posiadam wersje 170 KM-od 0-100 w około 8.5s W miarę bezobsługowy motor.
5,0
Skrzynia biegów
Wybieranie biegów to czysta przyjemność, wszystko chodzi bardzo lekko i bezproblemowo. Brak jedynie 6 biegu, ale w tamtych latach skrzynie 6-cio biegowe były rzadkością.
5,0
Układ jezdny
Świetna trakcja, rewelacyjne prowadzenie- i spora awaryjność (coś za coś). Zawieszenie serwisowane co około 60-70tys, a koszt wymiany z częściami to około 1000żł
Komfort
3,0
Widoczność
Spore słupki boczne, małe lusterka i spore gabaryty limuzyny powodują średnią widoczność. Wcześniej posiadałem Opla Astra II z 1999 roku i niestety ww pojazd miał lepsza widoczność od opisanego Passata
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Niemiecka ergonomia jest az nad to. Nie trzeba nic szukać, i odrywać wzroku od drogi. Mogło by być jedynie sterowanie radiem przy kierownicy (posiadana prze zemnie Astra II z 1999r posiada tego typu wyposażenie). Wstyd jak za takie pieniądze i jak by nie było prestiż klasy premium do której Passat jednak należy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby nie parują,a jeśli już to nie ma problemu z odparowaniem. Kabina pojazdu nagrzewa się dość szybko. Natomiast klimatyzacja kiepska(choć serwisowana nie daje takiego chłodu jak choćby w Astrze)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mistrz w swojej klasie w tamtych latach. Posiadam 185 cm wzrostu,i siedzę wygodnie. W fotelach z tyłu bez problemu i w sporym komforcie podróżują 2 osoby. Dla 3 gorzej, ze względu na spory tunel środkowy który ogranicza zajęcie miejsca-chyba ze dla dziecka do 12-15 roku.
3,0
Wyciszenie
Silnik 1.8T z natury jest dość cichy,szum powstający przy prędkości powyżej 120km/h dość uciążliwy i w tej dziedzinie mogło by być lepiej,aczkolwiek źle nie jest. Głośno pracujące przy naszych dziurawych drogach zawieszenie (ale posiadam kola o rozmiarze 235/45 osadzone na felgach 17)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co tu dużo pisać- 170 KM musi coś,,wypić\" więc w praktyce wygląda to tak: w mieście (60tys mieszkańców,raczej bez korkowe miasteczko)Passat pali około 12 litrów paliwa. W trasie w granicach 8. Zaznaczam ze jestem kierowcą raczej spokojnym,osiągi pojazdu wykorzystuje tylko w ostateczności (wyprzedzanie). Koszty paliwa były na tyle duże ze zdecydowałem się zainstalować instalacje gazową. Spalanie wzrosło średnio o około 2 litry,ale instalacja zwróciła się po przejechaniu 10tyś km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Drogi pojazd, o sporej awaryjności. Aczkolwiek oferujący dobre właściwości trakcyjne oraz dobrą jakość wykonania (antykorozyjnego)
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Hmm. i tu zaczyna się problem Passata. Usterek drobnych nie ma końca(przez drobne rozumie usterki umożliwiające kontynuacje dalszej jazdy). Psuło się w zasadzie wszystko chyba co mogło. Wymienię po krotce te co pamiętam: -elektryka szyb,centralnego zamka,moduł komfortu -cewki zapłonowe -wyciek płynu chłodniczego spod zbiorniczka -uszkodzona kolumna kierownicy(stukała na nierównościach. Koszt używanej 29zł koszt wymiany 80 zł -wycieki czynnika w klimatyzacji (uszkodzony skraplacz -uszkodzony termostat oraz czujnik temperatury
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Były dwie usterki które mogły uniemożliwić jazdę. Mianowicie: -usterka czujnika położenia wału korbowego(auto bardzo ciężko odpalało),oraz położenia wałka rozrządu. Usterka pompy wody po przejechaniu 50tys km od wymiany poprzedniej pompy przy okazji wymiany rozrządu) -Niskie ciśnienie oleju. Powodem był nagar osadzający w sitku przy misce olejowej.ww usterka mogła spowodować uszkodzenie silnika. Była sygnalizowana przez komputer pokładowy

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 20V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B5 Sedan