Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B5 Sedan

herf@wp.pl, 15 lat temu
Silnik 4.0 i W8 32V 275KM 202kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 70 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Passat B5 Sedan 4.0 i W8 32V 275KM 202kW 2003-2005 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : To silnik sprawia, że to auto jest wyjątkowe i nie można go porównywać z milionami Passatów jeżdżacymi po drogach. A z drugiej strony tylko znawcy tematu są w stanie to poznać :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Efekty niefachowej ingerencji poprzedniego właściciela.
Karoseria : Mechanizm opuszczania szyby kierowcy okazał się być do wymiany
Przeniesienie napędu : Niewielkie pocenie się przy tylnym moście - pomogła wymiana simmeringu.
5,0
Całokształt
Jestem hobbystą tego modelu - jedno z najfajniejszych \"cichociemnych\" aut na rynku. Do tego bardzo rzadkie i nadające się do codziennej eksploatacji. Z drugiej strony nie kłuje w oczy sąsiadów. Koszty zakupu i eksploatacji do przyjęcia. Frajda z jazdy nawet przy sporadycznym wykorzystaniu pełni osiągów jest bardzo duża. Polecam, ale tylko osobom, które docenią wyjątkowość modelu i przymką oko na jego wady. Ludzie szukający po prostu szybkiego i niezawodnego środka lokomocji, któremu nie zamierzają poświecać swojego czasu, niech rozejrzą się za czymś innym.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przy 8 cylindrach i 4 litrach pojemności trudno o inną ocenę. Jedzie płynnie i zdecydowanie już od 1000 obr/min. Wyraźny wzrost temperamentu (i spalania) powyżej 2200 obr/min. Słyszałem, że zwykłe V8 są bardziej elastyczne i oszczędniejsze, ale tylko słyszałem ;). Fajna jest jego wyjątkowość (bodajże jedyny silnik W8 na świecie) i świadomość, że jest to połowa silnika z Bugatti Veyrona, o czym wiele osób po prostu nie wie.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna ma zdecydowanie sportowe zestopniowanie (zupełnie inne niż w automacie). Jest to zaleta jeśli chcemy poszaleć, ale wada przy próbie płynnej jazdy (zbyt małe różnice w obrotach silnika między poszczególnymi biegami). Czasem trochę haczy przy próbie szybkiej zmiany biegu. Z drugiej strony silnik jest na tyle mocny, że zazwyczaj przerzucam z 4 (a nawet 3) bezpośrednio na 6.
5,0
Układ jezdny
Na razie nie musiałem niczego naprawiać i stąd wysoka ocena. Troszkę nerwowe zachwanie na nierównych nawierzchniach, ale taki już urok jazdy po naszych drogach. Na drodze o przyzwoitej jakości rewelacja. Czuć jednak masę samochodu.
Komfort
4,0
Widoczność
Małe lusterko po stronie pasażera i kiepska widoczność do tyłu (jak to w sedanie). Ale generalnie nie jest źle.
5,0
Ergonomia
Na tym polu akurat rzadko się można do VW przyczepić. Denerwująca jest tylko zmieniarka CD w bagażniku (przy dużej nawigacji), ale jeśli naprawdę komuś to przeszkadza, można ją przenieść do podłokietnika
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Drobne zastrzeżenie do Climatronika za chwilowe braki zdecydowania czy grzać czy chłodzić. Poza tym czasem w deszczową pogodę zachdzą szyby (co przy klimatyzacji nie powinno mieć miejsca) - oczywiście wystarczy wtedy włączyć nawiew na szyby, ale automat od razu zwiększy prędkość dmuchawy i robi się głośniej.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W sporym aucie jakim jest Passat możnaby oczekiwać więcej. Kierowca i przedni pasażer bez żadnych zastrzeżeń. Wyźsi pasażerowie z tyłu wybijają głowami dziury w dachu (kombi pewnie nie ma tego problemu). Ze względu na siedzenia Recaro, środkowy pasażer z tyłu podróżuje w kiepskich warunkach. Bagażnik 400 litrów niezbyt ustawny i NISKI (ze względu na napęd na 4 koła). Brak możliwości złożenia oparcia tylnego siedzenia. Ale powiedzmy sobie szczerze - jeśli ktoś decyduje się na sedana W8, to raczej nie dlatego, że szuka auta rodzinnego.
5,0
Wyciszenie
Tak jak trzeba - nie za głośno, nie za cicho. Szkoda by było, żeby takiego silnika nie było czasem słychać. Z drugiej strony odgłosy toczenia czy wiatru wyciszone bardzo dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po legendach, jakie słyszałem i czytałem o tym silniku spodziewałem się, że będzie gorzej. Tymczasem zużycie paliwa (w pewnej mierze dzięki oszczędnemu stylowi jazdy i ręcznej skrzyni biegów) jest bardzo przyzwoite jak na 4-litrową benzynę 4x4, awaryjność na razie znikoma (naprawiałem detale zepsute przez poprzedniego właściciela), a serwis jest tylko trochę droższy niż zwykłego Passata. Zdarzają się wyjątki (np. wymiana 8,5 litra oleju, 8 świec czy tarcz hamulcowych, gdzie 1 sztuka koszutje przeszło 1200 złotych i brak jest zamienników), ale nie sądzę, by było inne auto o takim silniku i osiągach, które możnaby za takie pieniądze serwisować w ASO. Tu UWAGA: Trzeba jeździć do ASO, które ma jakieś pojęcie o tej wersji i pilnować serwisantów, którzy nie do końca kojarzą specyfikę wersji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ze względu na niepopularność modelu można go kupić za nieduży ułamek pierwotnej wartości. UWAGA NA POWYPADKOWE, TUNINGOWANE I WYEKSPLOATOWANE EGZEMPLARZE!!! - w przypadku kupna takiego egzemplarza, jego doprowadzenie do dobrego stanu może być kosztowne i trudne (brak części z rynku wtórnego). Dodatkowo napęd na 4 koła dyskwalifikuje samochody powypadkowe.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylko drobiazgi (głównie elektronika) zepsute przez poprzedniego właściciela przy niefachowym montażu alarmów i CB-radia u "pana Stasia".
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie brak. Trzeba jednak ekspoatować auto z odrobiną wiedzy na jego temat. Np. trzeba wiedzieć, że silnik W8 lubi się przegrzewać i w związku z tym nie można go przesadnie katować.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.0 i W8 32V 275KM 202kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 218

Volkswagen Passat B5 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Passat B5 Sedan