Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B5 Sedan

Rzetelny, 15 lat temu
Silnik 2.5 TDI 180KM 132kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Passat B5 Sedan 2.5 TDI 180KM 132kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Duża dynamika, masa, napęd 4-motion=przyjemność z jazdy
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Po zmianie oprogramowania sterującego pracą silnika wyciągnąłem 183 KM w stosunku do 150 fabrycznych (nie polecam tego robić w tm modelu z lat 21001-2002)
5,0
Skrzynia biegów
6-biegowa, w zasadzie bez 1-go biegu, to prawdziwy przyklad, że 1 bieg służy tylko do ruszania, kolejne przełożenia czynią auto niezwykle dynamiczne, ale i elastyczne zarazem. Na 6 biegu można jechać w przedziale od 50-230 km/h bez duszenia silnika.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie sztywniejsze niż w wielu innych autach (szczególnie francuskich i japońskiech), ale nie ma to wpływu na odczucia, za to ogromny na bezpieczenstwo. Napęd 4-motion powoduje ,,dokrecanie" na ostrych zakrętach i auto jedzie jak przyklejone do szosy.
Komfort
3,0
Widoczność
Niestety w tym modelu widoczność mocno ograniczaja z przodu boczne słuki a z tyłu srodkowy zagłówek - zresztą po jego zdjeciu nie ma zbytniej poprawy.
4,0
Ergonomia
Jak zwykle w VW. Prostota, funkcjonalność i domyślność stosowanych rozwiazań. Przepychem nie rozpieszcza, ale wszystko tam, gdzie byc powinno.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pracuje poprawnie, choć wymieniłem jeden z silników sterujących dyszami dolotowymi powietrza. Całe szczęście cena usługi w serwisie nie powaliła na nogi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zastrzeżeń, wygodnie, wiele możliwości dostosowania miejsca do indywidualnych potrzeb.
4,0
Wyciszenie
Jak na sześć cylindrów, to nie jest źle, a wręcz ciszej niż w jednostkach 4-cylindrowych. Drgania się bardziej wzajemnie wytrącaja, co powoduje lepsze wrażenie o pracy silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nie nalezy do ekonomicznych, ale też nie kupuje tego nikt, kto chce jeździć tanio. Do tego są silniki 1,9.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Regulacja klamki w drzwiach kierowcy. Obluzowal się przewód dolotowy powietrza di soręzarki - auto zdechło, nie spalało mieszanki. Usuniecie usterki w serwisie trwalo 5 minut i nic nie kosztowało. Całe szczęście da się takim autem jechac, wolniej bez wchodzenia na obroty w zakresie pracy sprężarki. Wymiana osłon gumowych na przegubach (bardziej eksploatacja chyba niż usterka?)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana dwóch żarników w ksenonach. Niestety czynność do wykonania tylko w serwisie, trwa okolo 2 godzin i kosztuje 860 zł za sztuke. Podobno miałem pecha. Wymiany dokonałem w serwisie w Polsce, drugiej w Niemczech. Wszyscy byli bardzo zdziwieni i twierdzili, że to po prostu pech - generalnie takie rzeczy się nie zdarzają. A mnie dopadły dwie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 218

Volkswagen Passat B5 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Passat B5 Sedan