Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B6 Sedan

von Paulus, 17 lat temu
Silnik 2.0 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 2 tys. km
Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Piękne i reprezentacyjne auto. Kupiłem je żonie i muszę przyznać, że prezentuje się w nim świetnie! Uroku dodają chromowane listu i grill.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zimny jest nieco za głośny i klekocze, po rozgrzaniu jest lepiej. W środku auta nie ma to żadnego znaczenia - jest świetnie wygłuszony. Osiągi znakomite - przyspieszenie i elastyczność typowa dla mocnego TD. Do 2000 obrotów wyczuwalna "turbodziura", aby czuć moc trzeba trzymać obroty powyżej 2000 (inaczej niż np. w dieslu 1.9 105KM, gdzie turbo ładuje już od 1700 obr).
4,0
Skrzynia biegów
Działa przyzwoicie, nic szczególnego nie zauważyłem. Biegi jak dla mnie nieco zbyt krótkie.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie przyjemnie elastyczne i dość sztywno zestrojone (sztywniej niż w Avensis), co dla mnie jest dużą zaletą.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu nieźle, do tyłu gorzej, ale da się przeżyć... Przy cofaniu jak na razie w nic nie stukałem...
5,0
Ergonomia
Prostota do bólu, zresztą wszystko zuinfikowane, podobnie jak w Golfie. Jeździłem wcześniej Golfem V i po przesiadce mam wrażenie, że wszystko jest dokładnie na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kiedy miałem Forda Fusiona, zachwycałem się, że w ogóle ma klimatyzację. Przesiadłem się na Golfa V i zobaczyłem, że klima w Fusionie to była cienizna, bo wydajność tej w Golfie jest rewelacyjna. Teraz widzę, że Golf prawie nie miał klimy... Klima w Passacie bije wszystko co widziałem na głowę: w upalne dni wsiadam do nagrzanego auta i 2-3 minutach jest przyjemnie. Regulacja dwustrefowa też się przydaje, wygodny jest nawiew pośredni. Dobrze trzyma ustawioną temperaturę, można raz nastawić i więcej nie regulować.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Obszernie i wygodnie!
5,0
Wyciszenie
Rewelacja - nawet głośny TD wydaje się w środku cichusieńki. Autko płynie, w środku można się odprężyć...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spodziewałem się, że będzie trochę lepiej - w porównianiu go Golfa V 1.9 TDI 105KM potrzeba ok. 2l więcej na 100km (czyli 8l/100km). Ale z tego co widzę, ile biorą benzyny to naprawdę nie jest źle. I w końcu tam moc musi się z czegoś brać...
4,0
Stosunek jakość/cena
Może mogłoby być ciut tańsze (moja wersja 100 tys.), ale i tak nie jest źle. Z drugiej strony Golf kosztuje 70-80 tys, więc różnica do Passata nie jest duża, a klasa auta zupełnie inna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie zepsuło, ale jeżdżę nim miesiąc... Dla pewności i tak przedłuże gwarancję do 5 lat...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie zepsuło, ale jeżdżę nim miesiąc... Dla pewności i tak przedłuże gwarancję do 5 lat...

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B6 Sedan