Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B6 Sedan

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
Szósta generacja Volkswagena Passata (symbol: B6) była produkowana w latach 2005-2010). Kształty samochodu inspirowane były wyglądem prestiżowego Volkswagena Phaetona. Również wnętrze samochodu było tak luksusowe jak nigdy wcześniej. Volkswagen Passat B6 w roku 2006 o mały włos nie odniósł swego pierwszego triumfu w plebiscycie na Samochód Roku, zajmując ostatecznie drugie miejsce (ustąpił jedynie Renault Clio). W roku 2010 auto zostało zastąpione modelem siódmej generacji. Na rynku chińskim samochód funkcjonował pod nazwą Volkswagen Magotan.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz

Dane techniczne Volkswagen Passat B6 Sedan

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,4 m
Promień skrętu 5,7 m
Długość 4765 mm
Szerokość 1820 mm
Wysokość 1472 mm
Rozstaw osi 2709 mm
Rozstaw kół - przód 1652 mm
Rozstaw kół - tył 1655 mm
Zwis przedni 965 mm
Zwis tylny 1091 mm
Prześwit 140 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1052 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 973 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 961 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1067 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 565 l

Oceny Volkswagen Passat B6 Sedan

Liczba ocen: 433
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(56%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Ergonomia

Wady

- Drobne usterki - Poważne usterki - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~Piotr
Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW
Volkswagen Passat B6
Dużo złych opinii można przeczytać o tym samochodzie: że elektryka, że DSG, że olej... Ja mam go od nowości, bez żadnej stłuczki a że nie oszczędzałem na serwisie - odwdzięczył mi się (niemal) bezawaryjną eksploatacją. Mechatronika skrzyni biegów padła po 170 tys km - ale kupując go wiedziałem, że samochód ma taka wadę. Oleju nie dolewam - może dlatego, że trybu sportowego używam sporadycznie? Poza tym - po 9 latach wszystko w nim działa: klimatyzacja, elektryka fotela (a jestem gruby), elektryczna roleta z tyłu, wszystkie przełączniki... Ze wszystkich moich samochodów (a miałem ich trochę, jeżdżę już ponad 30 lat) to był mój najlepszy zakup
3,6
~Łukasz
Sedan 1.4 TSI 122KM 90kW
Volkswagen Passat B6
Zacznę od tego że VW odkupiłem od pierwszego właściciela był Bezwypadkowy z przebiegiem 140 tys km, który serwisował samochód do końca u autoryzowanego dilera. Dlatego myślałem ze to da gwarancję spokoju i niezawodności...BŁĄD! Zachciało mi się luksusu za który sporo zapłaciłem i na którym sporo straciłem... Do niewątpliwych zalet należy zaliczyć wysoki Komfort jazdy przestronność i naprawdę bardzo dobre wyciszenie.Minus to silnik który nie do końca został dopracowany(ciągłe problemy patrz poniżej) i przede wszystkim elektronika (błędy komputera,ciągłe problemy z centralnym i elektrycznymi szybami) trzeszczące plastiki na desce i kilka innych irytujących drobiazgów. Podsumowując po aucie tej klasy spodziewałem się dużo więcej.
2,6
~Karol
Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW
Volkswagen Passat B6
Szczerz powiem, że nie spodziewałem sie takiego szrotu po trzech latach eksploatacji auta. Na początku po zakupie miałem najechane nieduże 150000 km. Auto było od pierwszego właściciela kupione w Poznaniu w salonie VW. Facet serwisował je regularnie i widać było, że dbał o nie. Ja niestety miałem pecha. Po około roku spokojnej jazdy zaczęło się. Najpierw dwa wtryskiwacze jeden po drugim (tankowałem tylko Shell ON i to ten najlepszy). Miły Pan w serwisie VW w Warszawie powiedział mi że to takie sobie auta, a jak chciałem coś w dieslu i koniecznie Passata B6 to musiałbym poszukać 1.9 TDi 105 KM i miał był święty spokój z licznymi awariami jakie trapią 2.0 TDI. PO wymianie i dalszej eksploatacji po 7 tysiącach padly pozostałe dwa wtryskiwacze. Efekt domina bo zaraz do wymiany kwalifikowało sie napęd pompy oleju. Ten sam Pan co wcześniej wymieniał mi wtryskiwacze powiedział, że zaraz bym zatarł silnik i po wyjęciu tego całego ustrojstwa pokazał mi stan napędu pompy -Tragedia. Kiedy już ogarnąłem i to jeździłem dalej spokojnie przez rok tylko, że cały czas miałem w pamięci drenaż portfela jaki sprawiły mi naprawy w tym aucie. Następnie wymiana dwumasy i sprzęgła choć wliczałem taki zabieg w niedalekiej przyszłości. Wiedząc że auto jest zadbane i serwisowane mogę stwierdzić, że te samochody to już mit bezawaryjności. Ciągle coś. Na koniec przyszła awaria wspomagania. Po naprawie sprzedaje auto bo nie opłaca się go ciągle naprawiać. To już moja stara Audica A4 była nie do zajeb... czasem jakaś bzdura do naprawy. Tu do naprawy nie ma bzdur, tylko problemy, które mogą unieruchomić auto. Nie polecam

Raporty spalania Volkswagen Passat B6 Sedan

Liczba raportów: 475
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B6 Sedan
7,1 – 12,2
l/100 km
4,8 – 7,8
l/100 km
6,3 – 8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Sedan 1.9 TDI 105KM 77kW
Volkswagen Passat B6
1.9 TDI BKC (Kombi, 210 tys mil przebiegu). Spalanie na trasie autostarda (Europa) 140-150 km/h(87-95 mph) (okolice 6.5-7.5 litrow) . Przewaznie jezdze na trasie codziennie tej samej - 100km praktycznie samej autostrady (tempomat na 73 mph (118 km/h)+- , spalanie do 5,5 litra. Jazda w okolicy 60mph, oscyluje 5 litrach. Komputer strasznie zawyza, nikt nie moze mi tego ogarnac (pokazuje wiecej niz zuzywa). Wyniki sprawdzane przy dystrbutorze(zawsze ta sama stacja, zawsze do pelna do 3 strzalu pistoletu). W miescie Birmingham jak najbardziej mozna przekroczyc 8 litrow. Samochod bardzo ekonomiczny. Bez problemu Dunkrik(Francja) - Polska(dolny slask) na jednym tankowaniu. Skrzynia zestopniowana odpowiednio, nie moge sie przyczepic. Raczej dla spokojnych kierowcow, jak ktos chce troszke szybciej, dynamiczniej, i drozej to tylko 2.0tdi cr.
7,8
Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW
Volkswagen Passat B6
Cześć, Moje autko jest z 2008 roku. Silnik to 1.8 TSI wersja BZB. Jeżdzę głownie długie trasy po PL i troszkę autostradami poza. Generalnie spalanie oceniam na 7 pkt w 10 punktowej skali. Jest bardzo OK, gdy jedziemy przepisowo. Tj prędkość 110km/h bez nagłych hamowań czy przyśpieszeń - komputer, bez oszukiwania, pokazuje wtedy okolice 6.5 litra na 100km! Jazda po Warszawie to średnie ze zbiornika delikatnie poniżej 10 litrów.. uważam, że bardzo dobrze. Jedyne co mnie boli to szybka jazda autostradami.. prędkość 140km/h z 3 osobami na pokładzie i bagażami to juz okolice 9 litrów. Jeśli jedziemy 160km/h pali niewiele więcej. Wniosek taki - albo spokojnie, jazda do 120km/h albo wciskamy do 160km/h i liczymy się ze splaniem rzędu 9-10 litrów! Kolega ma dużo nowsze mondeo z silnikiem 1.6 turbo benzyna i spalanie przy 140km/h ma okolice 7 litrów.. gdyby było tak w moim przypadku, passat dostałby ocenę 10/10!
13,2
Sedan 3.2 V6 FSI 250KM 184kW
Volkswagen Passat B6
Przy standardowej jeździe po mieście (średnia prędkość 25-35km/h) pokazuje mi 13,6. Prawdopodobnie przekłamuje o litr i realne spalanie wynosi chyba 14,6. Dodam, że na oponach 235/45 R17 i benzynie 98.

Usterki Volkswagen Passat B6

Liczba wpisów: 88
Uszkodzona turbina i pęknięta głowica.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2005-2010
  • silnik
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Kupiłem swego czasu pięknego passata b6 z końca 2008r. Radość z jazdy wielka, fajne osiągi samochodu, dosyć fajna opcja w niewielkich pieniądzach, ale po około 4 msc. Radość zmieniła się w piekło, najpierw padła zmienna geometria turbiny. Oczywiście wymiana, po kolejnym miesiącu padł, i w końcu w następnym miesiącu niespodzianka, passacik zaczal wyrzucać płyn zbiornikiem. No fajnie głowica do góry i super pęknięta głowica. Werdykt, trzeba było wymienić całe serce bo Dwumas wtryski też rewelacji nie ma. Po roku od wymiany sprzedaż, jako uszkodzony, kolejna głowica padła.
Szarpanie na postoju,metaliczny dzwiek z lewej strony od paska rozrządu
  • Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW 2005-2010
  • silnik
  • 210 tys. km
Witam passat b6 2.0 fsi końcówka 2006 oznaczenie silnika BVY mam problem,a mianowicie: szarpie budą na biegu jałowym oraz dochodzi metaliczny dzwiek od strony paska rozrządu,wszystko zaczęło sie po wymianie EGR,(pasek rozrządu zmieniany około 10 tyś km temu) gdy auto stoi na biegu jałowym to trzęsie budą i słychać takie cykanie jak by jakieś koło się obracało i w jednym punkcie cyk cyk cyck i cały cykl sie potwarza,byłem u mechanika to powiedział że coś z zapłonem i jak by jeden gar nie chodził,wrzucił na komputer zero błędów,wymienił mi poduszke od silnika chwile działało kilka dni i znowu to samo,co to może być? Pod komputerem nie wywala żadnych błedów.
Oczekuje na rozwiązanie
Auto po rozgrzaniu nie odpala.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
Witam. Mam problem. Samochód po przejechaniu kilku kilometrów i nagrzaniu (na zegarze 90-95C) po zgaśnięciu i chęci odpalenia na nowo nie odpala. Nie chce odpalić aż minie 5-10 min i nie ostygnie. Później jest już ok i odpala bez problemu. Przy wizytach u elektryka i podpinaniu auta pod komputer nawet w trakcie usterki - komputer nie wykazuje żadnych błędów. Był sprawdzany komputer, sterowniki, pompo-wtryskiwacze, czujki- wszystko jest o.k. Przy nagrzaniu rozrusznik kręci a auto się dławi i gaśnie. Filtr paliwa wymieniony na nowy. Proszę o rade.
Problem rozwiązany
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 8
2,5
Sedan 1.8 TSI 160KM 118kW
Volkswagen Passat B6
homologacja: NGV "AUTOGAS" Sp. z o.o.
instalacja: LOV-ECO PRO
przebieg: 12 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
druciarstwo do kwadratu. Nie znają się kompletnie na montażu LPG. Zerwali mi wtyczke od wtryskiwacza benzyny, przyjezdzam po odbior auta a samochod szarpie niemiłosiernie na benzynie i ta damulka mi mówi że ona nie ma pojęcia co to, że auto stare pewnie itp. Że absolutnie nie ich wina. No i płacić im bo gaz przecież założyli. Auto schrzanione, zupełnie inaczej sie...
5,0
Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW
Volkswagen Passat B6
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT PRO DIRECT
przebieg: 147 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Spadek mocy jest nieodczuwalny. Miałem pomiar na hamowni po montażu i wyszły 3 km. zenit direct to bardzo dobra inwestycja w auto, jeśli pojeździsz nim prze jakiś czas. Ale to jak z każdą inwestycją - ma sens, jak zdąży ci się zwrócić. mi już się zwróciła.
4,5
Sedan 2.0 TSI 200KM 147kW
Volkswagen Passat B6
homologacja: "A.MAX" A. I A. KRZEWSCY SP. J
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Gaz zamontowałem w Olsztynie w AGS Stacja Obsługi Samochodów Krzysztof Predko ul. Sprzętowa 4. Szybki montaż, precyzyjne wykonanie. Spalanie na oponach zimowych średnio 8l/100 km gazu, przy oszczędnej jeździe 7,2 - 7,3l. Zdecydowanie polecam. zauważyłem ogromną oszczędność podczas użytkowania. Polecam warsztat montażowy.
Volkswagen Passat B6 Sedan