Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B6 Variant

Marcin, 5 lat temu
Silnik 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 165 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Mam mieszane uczucia co do tego samochodu i co o nim napisać. Zacznijmy od początku: zakup - samochód ma 8 lat i 124tyś km. Kupuję go od pierwszego własciciela. Sprawdzam przebieg w ASO i na stronie rejestryjącej przeglady. Sprawdzam przed zakupem w zaprzyjaźnionym serwisie, moj mechanior potwierdza że jest ok (pomimo pompowtryskiwaczy Siemensa). Mam kserokopie faktur z wymiany "ołówka" w pompie olejowej oraz z regeneracji turbiny. Przez rok robie 35tyś. jada autostradowa. Samochód przyśpiesza, pracuje , chłodzi, gra , nawiguje bez najmniejszego zarzutu. Jest rewelacyjny. Robie trase do Chorwacji i nic sie nie dzieje. Przyspieszenie ze 160 do 200km/h żaden problem i to w kilka sekund. Silnik jest bardzo dobry, i bardzo oszczędny spalanie na poziomie do 7 l/100km jest norma przy dynamicznej jeździe, przy oszczędnej emeryckiej potwafię zejśc do 6l. Niby wszystko ok ale jest to ale....
Wrażenia
4,0
Silnik
Przekroczone 40tysiecy od zakupu - wtryski ok (drugi jest najgorszy ale ciagle w normie), samochód nie był na akcji serwisowej VW. Po 35 tysiacach awaria pompy olejowej- w całokształcie podałem że wymieniany był "ołówek"... jednak po sprawdzeniu okazało się, że przyczyną nie jest sam "ołówek" tylko pompa i wycierajace się jej elementy. Awaria pompy pociągnęła za sobą również regeneracje turbiny gdyz zaczęła gwizdać. Laweta i do domu... Mechanior wymienił mi pompę na polski patent , gdzie "ołowek" jest z pompa zespolony na stałe. Utopione 3tyś pln (pompa, turbina, robocizna). Zalecenia wymiana oleju w silniku nie po 30tyś - long life program VW, który mozna wsadzić sobie w basnie i legendy ale po 10tyś.
5,0
Skrzynia biegów
Manualna. Krótka 1 i 2 ale jak to w dislach - reszta ciągnie jak złoto - 6 bardzo elastyczna i ekonomiczna. Nic nie haczy, nic nie zgrzyta.
5,0
Układ jezdny
Przy wiekszych predkosciach nie czuć predkosci - jadac 160-170km/h w 4 osoby, komfort jest ogromny. Samochód jest mega stabilny i nie reaguje na żadne uskoki poprzeczne. Trzyma sie jak przyklejony do drogi. Polecam sprawdzac zbieżność przynajmniej 1 w roku i cisnienie w kołach. Nie miałem zadnych problemów z drążkami , stabilizatorami itp. moze dlatego że głównie jazda autostradowa.
5,0
Karoseria
Brak zurzycia, brak rdzy - na razie jest ok. Ciut ciężej zamykające sie drzwi od strony pasażera - pierwszy własciciel przez 8 lat głównie jeździł sam.
Komfort
4,0
Widoczność
Kiepska do tyłu, brak czujników cofania w wersji comfortline, ale jak ktos potrafi to i bez tego w kopertę wiedzie :). Lusterka duże, widoczność na boki i do przodu dobra/bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
Ok. Wg nie czytelne rozmieszczenie wszystkich przycisków. Jedynie do czego mogę się przyczepić to do nawigacji której parametry techniczne mogły by być lepsze - chodzi o łatwość wyszukiwania adresów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czasami dziwne odgłosy dochodzą z klimatyzacji - ale wystarczy podniesc lub obniżyc temperaturę o 1- 2 stopnie na chwilę i dzwięki znikają - podobno B6-stki tak mają. Grzeje dobrze w zimę - w lato dobrze chłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu osoby po 185 cm mieszczą sie i jest im bardzo wygodnie - wg mnie bardzo dużo przestrzeni wokół 4 osób. Przy 5 osobach gorzej ale i tak bez narzekania na ból pleców czy zdrętwienie nóg. 1000 km w ciągu jednego dnia nie stanowi problemu, siedzenia śa wygodne , nie za miekie nie za twarde, w sam raz.
5,0
Wyciszenie
TDI troche klekocze ale wyciszenie jest na najwyższym poziomie. Przy wyższych prędkościach mozna normalnie rozmawiać i nie trzeba krzyczeć. Nie ma żadnego świszczenia dochodzącego z uszczelek, nie ma do czego sie przyczepić.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wsadzone w samochód ok 4tyś pln od chwili nabycia - przejechane 40tyśkm w rok i 3 miesiace. Spodziewałem sie bezawaryjności, jednakże przez to że samochód był serwisowany w ASO a nie u zaprzyjaźnionego mechanika, wystapiły problemy z pompą oleju a w konsekwencji z turbiną. Gdyby serwis ASO podszedł do pompy oleju z wiekszą dbałościa i sprawdził dokładnie co jes przyczyną jej awarii to pewnie kosztów tych by nie było.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ceny serwisów i przeglądów do zaakceptowania - byle nie w ASO! Bardzo dużo przedmówców pisało o bardzo dużej awaryjności - wg mnie nie wykracza ona poza normy i nie wypada gorzej lub lepiej wobec innych samochodów. Dużo zależy od kogo i gdzie kupujemy samochód i jakie cześci/ zamienniki są lub były wymieniane.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujnik poziomowania światła lewego, kontrolka ABS - przetarty kabel,
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pompa oleju, turbina - obie usterki spowodowane brakiem wiedzy w serwisie ASO. Po usunieciu awarii na razie 5 tyś km zrobione w 3 miesiące.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B6 Variant